Vilka "kör" sina hundar?

Sv: Vilka "kör" sina hundar?

Normalt sett så använder vi en dragsele, men det var min pappa som inte tänkte på att det ska vara speciell sele till detta, han tänkte nog "sele som sele" när de skulle ut och åka :crazy:

Nåväl, boxertjejen min tycker detta är kul, så jag ska skaffa en riktig skakel. Ville inte köpa det direkt då jag aldrig kunnat tro att hon skulle gilla att dra, de kostar ju lite :crazy:

Kärran är det min far som byggt :)

Va inovativt!:bow:
*lägger till handlingarna*

Va kul de såg ut.

Jag skulle vilja att min ena DP (lite stabbigare kraftig modell) Ska få dra något som typ en skrinda bara för hans sysselsättning och aktivering. Inte varje dag utan då å då som variation.
Va tror ni, är han för liten för sånna uppgifter?

Ingen ska alltså sitta i vagnen.

Klart pinnar kan dra skrindor:
luciabild.jpg

Det är inte min hund på bilden så jag vet tyvärr inte var de har fått dragutrustningen ifrån. Kolla på www.dptraff.se för det är de som håller i sidan som är på bilden. De vet säkert mer.

Det är inte min hund på bilden så jag vet tyvärr inte var de har fått dragutrustningen ifrån. Kolla på www.dptraff.se för det är de som håller i sidan som är på bilden. De vet säkert mer.

Tack så jätte mycket. Tror mina grabbar skukle gilal att få dra lite faktiskt. Få göra nått nytt. Min lilla kan ju få sitta i vagnen som en liten prinsessa :D

Bilden kanske förvränger det men jag tycker "bröstan" sitter för högt upp.

Jag tänkte använda min sele och den ser ut ungefär som din.
Har sett selarna som draghundarna använder (normsele?), de verkar ju också väldigt bra. Tror det beror helt på hur mycket de ska dra och hur tungt.

Jag tänkte använda min sele och den ser ut ungefär som din.
Har sett selarna som draghundarna använder (normsele?), de verkar ju också väldigt bra. Tror det beror helt på hur mycket de ska dra och hur tungt.

Tycker ju att de borde gå å koppla in den på nå sätt till en pulka. För de är ju nå ringar på sidorna av den.
Sen får de la bli nå värre sen när vi prövat om de ens går :D

Min flatte kanske åxå tycker de skulle va kul att dra :idea:

kl*
Vi har en bernersennen, väger ca 45-46kg. Kan hon dra en pulka på ett bra underlag(alltså inte där det är djurpsnö utan t.e.x en plogad väg om personen som sitter i väger ca 45kg? bara en kortis sväng?
Eller en skrinda på lätt underlag(asfalt eller bra grusväg)?
Tycker hon känns så :devil: stark men jag kan inget om körning när det gäller hundar.

Jag brukar sätta min goldentik framför sparken. Vi har nomesele och draglina som är elastisk. Vi tycker båda att det är jättekul men tyvärr så måste det ju vara bra sparkföre för att det ska funka.

Har tyvärr ingen bild.

De snöar lite här!!!! :banana:
Tänk om jag har sån tur så jag kan få pröva pulkan :D

Jag kör min hund, både framför längdskidor (med nomesele och draglina) samt framför spark och skrinda med brösta och skacklar. Han gillar det skarpt, och det är en av rasens ursprungliga användningsområden. Jätteroligt!
Isak_bild_arbete2.jpg

Jag kör ibland.

En hund med pulka eller lättviktssulky. Två hundar med pulka eller 4-hjulig vagn för barmarsträning. Kunde jag åka skidor så skulle jag gärna ha tolkat efter hund... men då får jag först ta en kurs i hur man står på ett par.:angel:

Köra hund är otroligt roligt!

Absolut skulle jag säga!

Min bc-hane vägde ca 20 kg. Han drog mig (52 kg) i pulka med lätthet, även stäckor på ca 4-5 km i högt tempo. Men så var han otroligt stark och vältränad. I skrinda, på skidor eller i sulky är lättare för hunden att dra, pulka är i regel tyngst.

Tänk på att träna hunden väl, använda en bra sele och ta det lugnt i början.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 225
Hästmänniskan Jag har problem med lederna och har svårt med skottkärra eftesom man lyfter tyngden i handtagen till ganska stor del när man kör främst...
Svar
12
· Visningar
1 055
Senast: ptr
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka