Vilka "inrednings"-tv-program gillar ni att titta på?

break_a_leg

Trådstartare
Jag tittar öht inte så mkt på tv, men jag gillar Simon och Thomas i TV3. För det mesta blir det ganska snyggt!

(Nu ser jag någon repris när de är hos ett par på Hornsgatan som har det hiskeligt hemma...)

Sv: Vilka "inrednings"-tv-program gillar ni att titta på?

Det är så fint de får :love:

Ja, det var en otrolig förändring! De där två skulle gärna få komma hem till mitt hus och göra om!!

Såg dem vid odenplan när jag skulle till BVC.. var så nära och kidnappa dem :devil:

Jag gillar också Simon & Thomas. Äntligen hemma tittar jag ganska ofta på och tycker att en del som görs där är bra, annat inte. Roomservice kan vara ganska kul. Jag gillade Sommartorpet när Ernst var med, men mest för att höra hans knäppheter. Fast han gör snygga grejor ibland också, inte bara konstigt.:)

Det som irriterar mig med Thomas & Simon är att de så ofta gör tvärtemot vad paren önskar. Säger de att de hatar orange så kan man ge sig den på att paret får en orange tapet.

Jag tycker faktiskt att Mia i Bygglov är riktigt duktig på att försöka tillfredsställa parens önskemål och gör det oftast trevligt. Ernst tycker jag också är riktigt bra (även om jag med fasa minns hur han målade ett parkettgolv grönt i början av sin tv-karriär..:eek:).

Jag blir också lite irriterad, det är mera yta och design än ren funktion. Och varför kan man inte göra det "rimligt" - behålla fler möbler och hjälpa folk med färgsättning, möblering osv, men med DERAS saker. För hur många köper, eller vill köpa, allt nytt?
Man har förhoppningsvis redan prylar som man gillar och som kanske betyder nåt.

Jo fast deras program heter ju DESIGN så de DESIGNAR ett hem säger de själva ;) Då får man räkna med ett designhem när de varit där. Dock sist nu var de ju bra och gav massa förvaring i lägenheten och utdragbart skötbord och allt vilket var helsmart.

Fast ibland stör jag mig på saker som de placerar ut i barnfamiljer. Lycka till med en vit eller ljusbeige tygsoffa. Skitsnyggt, men det kommer nog aldrig hålla sig så snyggt mer än någon vecka :crazy:

Visst är det så med S&T, men det finns ju fler program. Och de är alla ganska lika. Och jag ger mig attan på att minst hälften av påhitten de fixar aldrig skulle komma över deras egen tröskel ;)

Det som irriterar mig med Thomas & Simon är att de så ofta gör tvärtemot vad paren önskar. Säger de att de hatar orange så kan man ge sig den på att paret får en orange tapet.

Fast är det inte hela poängen med programmet och ett sätt att skapa spänning?

Jag tycker oftast det Thomas & Simon gör blir jättesnyggt och praktiskt!

Inredarna i Roomservice däremot känns som de bara vill få effekt och struntar ifall det ska gå att bo där eller inte.

Fast soffan igår var ju av skinn, bara att torka av!

Förövrigt tycker jag det är trist ifall man alltid ska inreda utifrån praktiskt för barn? De flesta sofföverdrag idag går att tvätta och småbarnsåren är korta!

Eller hur :D Ibland är det hemskt det de gör i roomservice :crazy:

Jo var en skinnsoffa så går lätt att tvätta :D

Fast är det inte hela poängen med programmet och ett sätt att skapa spänning?

Det kanske det är men varför då ens bry sig om att fråga de som bor där? Om man ändå tänkt göra tvärtom.
En del saker som de gör tycker jag blev fint men andra grejer skulle jag själv se som ett misslyckande om det var hemma hos mig de fixade.

Min sambo har för övrigt som värsta mardröm att jag skulle anmäla oss till något sådant program, plastfärg istället för linoljefärg, tidspress gör att många saker inte blir ordentligt gjorda.

Men förhoppningsvis är de deltagande familjerna medvetna om detta!

Jag såg inte programmet igår, så jag hade ingen aning om att de inredde med skinnsoffa. Men jag förstod att någon skulle kommentera att skinnsoffor bara är att torka av. Därför skrev jag tygsoffa. Och nej, alla fläckar går liksom inte bort bara för att det är att tvätta. Och hur kul är det att tvätta ett överdrag en gång i veckan :crazy: Vem hinner överhuvudtaget kränga av - tvätta - torka - kränga på hela tiden.

Man kanske blir inredningmässigt skadad av att ha barn, jag vill ha det snyggt och funktionellt. Och så håller jag inte med om att det är kort tid man har små barn. De kan kladda och spilla en bra bit upp i åren.

Och varför skulle man inte inreda så det passar hela familjen?

Vi har tygsoffa från ikea.. den beiga färgen är inte beige längre utan blekful :crazy:

Jag tittar gärna på inredningsprogram, bara de inte gör fult.

1, Roomservice - är mest förälskad i snickaren och målaren. Men de gör oftast fint.

2, Sommar med Ernst - han gör snyggt men jag avskyr honom. Förra veckan var han vid vårt sommarställe och inrede ett hus. Han gjorde ett kök, så nu måste jag kolla.

3, Bygglov - den där gamla mannen är ju jobbig. Men jag gillar Mias sätt att inreda. Ljusa färger men med lite färgade tyger.

Inte gillar:

1, Simon och Tomas - har aldrig gjort något snyggt. Fel färger och dåliga lösningar.... :crazy:

2, Äntligen hemma - inredarna är sååå dåliga. Minns ett rum som de gjorde lila tak och väg. Då gav jag upp.

3, Sommartorpet - detta året är programet förstört. Jobbig familj, tråkig filmning, tråkigt med budget och det värsta av allt Isabell.

:laugh:

Man kanske blir inredningmässigt skadad av att ha barn, jag vill ha det snyggt och funktionellt. Och så håller jag inte med om att det är kort tid man har små barn. De kan kladda och spilla en bra bit upp i åren.

Och varför skulle man inte inreda så det passar hela familjen?

Det är klart man ska inreda så det passar hela familjen. Själva har vi en madrass i en hörna i vardagsrummet med massa leksaker på. Inte världens snyggaste inredningsdetalj men det lär nog vara hennes lek-hörna under x antal år framåt.

Vad jag menar är att jag tycker det är trist om man nu vill ha en vit soffa men istället köper en mer praktisk brun eller beige bara för att det ska vara praktiskt. Vill man ha en vit designersoffa tycker jag man ska köpa det ändå fast man har barn och så får man väl passa ungen eller tvätta soffan med jämna mellanrum.

Själva har vi en beige soffa! :)

ByggLov är nog det inredningsprogram jag helst och gärna tittar på, eftersom jag gillar deras lösningar och upplägget av programmen, och programledarna självklart.
Tittar även på Äntligen Hemma eftersom Martin Timell är så kanon-bra och underbar att lyssna på, vilken humor!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 570
Senast: Silver Girl
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
3 340
Senast: Tuvstarr
·
Äldre Varning för luddigt inlägg, men jag hoppas att min frågeställning ska bli tydlig. När man pratar om stil så hör jag ofta folk säga att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 814
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 803
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024