Vilka Hopphingstar väljer ni i år?

stallhh

Trådstartare
Vilken hingst tänker ni boka i år? ska ni ha någon av de äldre hopphingstarna,eller ngn av de nygodkända?

Sv: Vilka Hopphingstar väljer ni i år?

Vi är ganska säkra på att det blir Last Liberty (Qvillö) och Cyrano de Bergerac (Askö) till hoppstona.

Både dessa äldre herrar har visat vad de går för alt nedärver, de nedärver bra typ och är dubbeltalanger, så det passar våra ston som är av "lite sämre" typ.

Vi har ett islandssto som ska betäckas också, men där har vi inte bestämt oss än.

Det blir Laptop för min del, om han nu räknas till hopp-häst han är ju en multitalang. Jag avlar mot FT/hopp så jag räknar honom hit :)

Gillar hingstar på C - Cardento, Casir Ask och Cartier.....

Sto 1 (hlb): Majim G (har jagvelat använda länge, men har inte velat skicka henne så långt med föl vid sidan. I år är hon tom...)

Sto 2(hlb): Lucky Point eller Lasandos

Sto 3 (welsh): Axxas Intermezzo(rp) eller Simberg Spinner(welsh)

Sto 4 (NF): Har inte bestämt ännu. Söker efter en hoppstammad hingst med prestationsstam alt. egna meriter i lägst msv hoppning, och bra gångarter. Tips någon? (obs! NF- hingst)

Vårt ungsto går till Calido I (redan seminerad) och ett sto går till 99,9% till Radiator.
Sedan har vi ett sto till som det inte är bestämt ännu men Catoki har varit "på tapeten", vi får se.

På mitt Irco Mena, Feliciano sto blir det Lux Z Ska kollas på fredag för att ev börja med henne.
Låna ev även detta sto Cortez, Racot ett år till. Är nu är dräktig med Caressini L och om det blir bra så blir det han igen, då hon har varit svår att få dräktig.

Den var inte alls tokig... ;):bump: Tack så mycket! Du råkar inte veta vad han kostar och om han står på naturlig eller semin? Det var lite dåligt med info om det på stationens hemsida...

Dressyrstoet Edinburg/Toreador går till Fidertanz.Contender /Landgraf sto går till Quattro B och Alcatraz /Lord stoet går till Radiator.

Ett av stona kommer att gå till Iowa.
jag avvaktar och ser hur Niveaufölet blir - ev åker Cortezstoet till honom...
det tredje stoet kommer förmodligen att få träffa Advokat.

New foreststoet kommer att betäckas med Rolökke Fixe (MSV A)

Welshstoet tror jag för stå över iår...eventuellt betäcks hon med B Capriole Om han löser betäckningslicens.

Ett av stona kommer att gå till Iowa.
jag avvaktar och ser hur Niveaufölet blir - ev åker Cortezstoet till honom...
det tredje stoet kommer förmodligen att få träffa Advokat.

New foreststoet kommer att betäckas med Rolökke Fixe (MSV A)

Welshstoet tror jag för stå över iår...eventuellt betäcks hon med B Capriole Om han löser betäckningslicens.
Acaciostoet går till Hip Hop, Falklandstoet vet jag inte men ev. så testar vi Clintord. Munchhausen stoet har vi ändat betäckningsplanerna på och säljer istället för att betäcka.

Jag har tidernas beslutsångest. Har funderat över Carême till båda, faktiskt. Andra kandidater är Cagancho och Camaro M. Men något beslut är jag inte i närheten av :crazy:.

Vi ska betäcka med Laptop. Escudo är också ganska klart.

Tyvärr har vi sprungit på lite patrull på två ston, som vi numera kan räkna in under problemston. (öhh, har den ena under koll och inväntar med spänning vad utvidgad odling för resistens ska ge. Dock hade hon kalasfint ägg i söndags:bow:)

Vad jag ska ta för hingst till dem är oklart. Men jag är väl inte hyvens intresserad av att lägga ned multum, så en hingst med levandeföl och helst dräktighetsavgift, men då sjönk urvalet drastiskt. Förvisso fick den ena ett trevligt Hip Hop föl i somras, dock tror jag att han blir lite liten, sisådär runt 160+.

Annat av intresse är stakkato samt contenderblodet, men i form av vilken hingst låter jag vara osagt.

Maken är lite sugen på Tinkas Boy...

På knabstrupisarna har vi inte grunnat så långt. Men det kliar i fingrarna att använda vår egen import.... Den som väntar på något.........

Gira :banana:

*knapplån*

Min blev betäckt för första gången idag av Szkopul (Titti e Burggraf - Marino) ... Skickade upp henne i lördags och trodde nog inte det skulle gå så här fort men klagar absolut inte... Hellre att det blir lite tidigt föl än att man får strul längre fram med brunsterna (fast vi har ju inte sett att hon tagit sej än heller :angel:)
För 11 år sen blev hon dräktig med Cortez den 9/4 å den avkomman (då född 3/8 , Certina) blev ju inte så pjåkig ;) )

1a alternativet i Sverige är Caressini L, men sen är lite små sugen på Armitage, som iår står på TAI o inte FAI som förra året, men även sugen på Coupe de Coeur e. Calido som iår rids av Ludger Beerbaum. Har en månad på mig att bestämma mig :bump:

Till Concorde-stoet blir det Cartier och till Cardento-stoet blir det nog Camaro M (igen, har redan en avkomma e. honom).

Vi betäcker tre i år, hingstarna vi använder i år är:
Nobel till Turban Rose - Ambassadeur-stoet,
Niveau till Trombon - Tammerfors xx-stoet,
Ludwigs Champion till Electro - Um Said xx-stoet.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
1 013
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur