Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Jag antar att man kan bestämma det själv.. vad jag vet är att det är startavgift.. annars blir det ingen prissummas.. men vi bestämmer själva hur stort..

kl

jag har verkligen ingen bra start på säsongen :crazy: Lite drygt fem tusen insprunget, två tredjeplatser och resten sviker. Hoppas på gammelhingsten ikväll, om någon vill bedöma chanserna så kolla Dr Alban :) Han borde ha platschans? (så säger jag väl om alla nuförtiden, lite desperat ;) )

Jag har inte heller någon bra start. Men sen jag fick pengarna har jag shoppat loss på hästar, har väl blivit 16 stycken sen jag sålde fölet :angel:

Så nu kanske det blir lite mer inkomster!

Den där personen jag värva fick en 2:e o 4:e plats på sina första starter. Skulle aldrig värvat h*n..... bläääääää.

Dr Alban ser ut att ha okej chans, med klaff så vet man aldrig?? De ser ganska jämna ut en del av dem endast tagit segrar i lägre klasser.

Vad har du för index på han? Han har mött min Fjant Tratten som 6 åring och blev tvåa före min den gången (men det var innan jag ens visste om att sulky fanns...). Vore intressant att veta hur det skulle gå om de möttes idag ;) Fjanten ligger bara på 50, maxad på enorm och vann nyligen ett lopp (högst 150 000kr).

Tror inte så mkt på mina starter idag... Pengar kanske om jag har lite flyt...

Jag tror att min enda start idag vinner!
Men jag är urdålig på att tippa så därför undviker jag att säga nåt om era ;)

Jag hade tok-fel om Dr Alban så jag tror jag håller tyst den här gången... :angel:

Eller inte, klarar det inte... :D
Frågan är hur han står sig i klassen? Men en av de 3-4 som gör upp om vinsten kan jag nog tänka mig.

Idag var första gången en av mina hästar blivit diskad!
Beslöt mig för att lägga ut fölet på auktion eftersom det verkligen går uselt för mitt stall just nu

min häst blev utan pengar i ett p21 lopp för högst 50 p.
Varför...??
O varöfr kan ja inte välja den kusk jag vill ha????? han finns ju inte med o han kör ingen annan häst heller!
Står inga krav på han heller.
Kollade bara om kusken fanns med i lopp med lite mer pengar o de gjorde han. Var kan man hitta alla krav som kuskarna har???+ Står ju inte nåt om han när man går in på kusksidan.
Anders Svensson är det.
Han e den ände som lyckats få in pengar på denna häst...

Tipsa mig. vad ska man ha för inställning på 1640???? anmälda han igen. satta gå för leding men de kanske inte e bra??+ fantastisk kondis o förträfflig löpteknik, pyske anständig

Generellt brukar jag börja på Normal, sen Gå för ledning och sist Spara för spurt. Full attack brukar jag undvika att använda.

Men på korta lopp (främst 1640) brukar sfs inte funka och för vissa hästar funkar inte sfs alls.

Dr Alban ser ut att ha okej chans, med klaff så vet man aldrig?? De ser ganska jämna ut en del av dem endast tagit segrar i lägre klasser.

Vad har du för index på han? Han har mött min Fjant Tratten som 6 åring och blev tvåa före min den gången (men det var innan jag ens visste om att sulky fanns...). Vore intressant att veta hur det skulle gå om de möttes idag ;) Fjanten ligger bara på 50, maxad på enorm och vann nyligen ett lopp (högst 150 000kr).

ja det där med chanserna i just det loppet glömmer vi :angel: han var helt borta.
Han har 51 i index, maxad på lysande i två egenskaper (har lysande i en tredje men inte helt maxad).

Ja det är inte helt lätt att försöka matcha in dem i rätt klasser. Har ett par som gått halvbra en tid nu och gått upp i klasserna, så nu plockar de inte ens pengar.... :mad: Så det blir till att lägga dem i hårt träning! :D

Har försökt få upp löptekniken på min Fjant, den är ju bara knackig så man kan väl säga usel... På 7 veckor har det hänt; ingenting...
Men de "gamla i gamet" påstår att det kan ta 10-12 veckor på löpteknik på äldre hästar så jag har gett upp hoppet... :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 644
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 860
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka