Vilka här har Rottweiler?

A

asa_gasa

Ny på hundforumet så undrar jag vilka här som har en (eller flera) rottis(ar)?

Vi har i vår familj en snart 10-veckors Rottweiler. Det är sambons andra Rottweiler, min första egna. Han är en trevlig liten herre e: Faunus Samurai. Planerna framöver ter sig som så att vi ska testa att ställa honom och även lydnad samt spår står på önskelistan. Bortsett från det så blir han förhopningsvis en välartad familjemedlem hos oss och det är det vi önskar och oss först och främst. :)

Våra närmaste uppspikade planer är valpkursen, som börjar i Augusti.

Det var lite om oss. Berätta gärna mer om er och era hundar. Välaktiverade familjevovvar, tävlar? Alla är av intresse. Jag glömde kanske nämna att matte i familjen är en nyfiken dam ;) :)

Sv: Vilka här har Rottweiler?

Vi har en 3 årig Rottis hane här hemma. Han går som gårdshund och familje hund.

Har tränat lydnad och gått på lite kurser men inte tävlat eller så ...

Jag har två rottishannar. Calle är 6, e:AcceBakkes Imse, Strauss är 2 e:Türingens Fenomenal (RIP). Vi är aktiva inom spår och lydnad, tar även en och annan utställning. Vi har tävlat en del-framförallt den äldre och jag men nu har vi haft liet uppehåll på den fronten...hästarna tar för mycket tid.

Vill dock ha den lille minst gk högre spår så vi hoppas hinna igång till hösten igen.

Vi har en gammeltik Doris här, Rottmore's Heidi e. Ulk Vom Natkai och får snart hem vår andra, en femårig hane som pensioneras från aveln - KORAD Larko V Hause Onul e: Mambo Von Der Teufelsbrücke.

Doris spårar bruksspår och tränar lite allmänt med tricks, assistanshunduppgifter och lydnad, hon är dock inte tävlad då det inte funnits i husses intresse. Larko är skyddstränad & jag tror även tävlad i Litauen. Sedan han kom till sverige har han dock gått som vakthund och inte tävlat mer än utställningar etc. Planen med honom är lydnad och om jag kan ta mig till tränare - att fortsätta med skydd med honom.

Hej
Jag har en rottis tik 2 år fyllda i maj. Vi har henne som familje hund. Jag tränar själv lydnad mm.
Hon är väldigt duktig.

Jag har tidigare haft 3 rottisar. Den första tävlade jag lydnad med.

Det är en mycket trevlig ras:bump:

Vi har en rottis-hane på 3 år. En omplacering från början som vi nu har haft sedan han var 7 månader.
Mycket trevlig individ, men ett gott självförtroende :D

Nirogårdens Dusty
14797511.jpg

Så här ser Doris ut :)
doris.jpg

gladtant.jpg

och Larko som barnvakt på kenneln :)
hundarna

larko2005a.jpg

Och så måste jag ju visa min finaste Gaia, min första rottis:
dregel.jpg

spanar.jpg

Senast ändrad:

Oj, vad mörk Doris var på iaf första bilden! Gillar det jätte-mycket, tycker det är grymt fint med mörk teckning!!

Vi har en tik på 14 månader, e. Türingen's Fenomenal.

Tävlingsmässigt är det just nu endast utställning som gäller, det har gått riktigt bra med ett antal HP:n, nu närmast väntar Världutställningen :laugh:

Hon är under utbildning till försvarsmaktshund, samt att vi siktar på att tävla lydnad och/eller spår i framtiden.

20955177.jpg

21208302.jpg

Om Larko försvinner behöver du inte alls leta i vårt garage :angel: Jisses vad snygg han är :love:

Senast ändrad:

jag ahr en rottis tik på 7 år :) har sanrt haft henne i 2 år fick ta över henne efter en vän som inte kunde ha henne kvar o hon är världens underbaraste vovve :)
kan inte ställas ut pågrund av ett överbett men hon är mattes älskling ändå =)

jag är i princip född i valplådan hos rottisarna :D, min familj hade uppfödning och vi for runt på utställningar och sådant under hela min uppväxt :). min far var även ordförande i rasklubben i en herrans massa år. det är utan tvekan världens bästa ras :love:!

nu avlivades tyvärr familjens lilla pärla för ett par månader sedan, så för första gången i mitt liv är jag rottweilerlös...

men, så fort jag är färdigpluggad så blir det en ny rottis! ska bara övertala sambon också, han vill helst ha en större, buffligare och hårigare :eek: hund.

Jag har en rottistik som fyller 8 i december!
Mkt trevlig dam med ett hjärta av guld men kan ha lite gröt i hjärnan ibland :D
Hon trivs eg väldigt bra på soffan eller liggande ute i gräset hela dagarna men hon aktiveras genom långa promenader/joggingturer och lättare lydnad/spår. Hårdare träning förstår hon inte vitsen med :D :love:

lskadePiltur003.jpg

10enovemberhundarochhstar056.jpg

"Gose Grisen" Gila som börjar bli en gammal tant 8 år.

Hon gör inte så mycket mer än hänger med matte i hälarna dagarna i ända. Hon kan det hon kan och vi kör en genom körare i lydnaden lite då och då. Aktiveras annars genom att vara mattes hjälpreda och hämta grejor och leta efter borttappade nycklar, pojkvänner osv vilket duger bra. Annars är det rätt fint attt bara ligga på altanen en hel dag och bara åka lite bil:)

11827184.jpg

21286572.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Armani: Ja hon är väldigt mörk i teckningen, även om det börjar komma ett och annat grått stå nu när hon fyller 9.

Sandra: haha ja han är kanonsnygg, han flyttar in efter att Doris har löpt klart så då ska jag fota honom lite... dessa bilder är från kenneln.

Vi har en "liten" herre på 10 månader.
Min första rottis (och hund), pojkvännens första egna, men hans familj har 2 sen förut.

f3xmpd.jpg

Hans snygga svans. :p
ws342s.jpg

vilken härlig bild på din killa. svansen är fin. Så hög i bakdelen. Kul när dom växer.
Min är något hög bak fortfarande.

Va fina rottisar alla har

Liknande trådar

T
Hundavel & Ras Jag skulle vilja ha tips på en bra Rottweiler kennel. Har en 7 årig tik och vi skulle vilja köpa en valp nu. Detta för att hon ska ha...
Svar
1
· Visningar
1 747
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Hej! Nu är det så att jag är i tankarna och planerna att skaffa mig min första egna hund. I min familj har vi haft 2 hundar innan, en...
2
Svar
27
· Visningar
9 648
Senast: Ace
·
Övr. Hund Går sen ett tag tillbaka i funderingar på att köpa mig en till hund. Det skulle passa rätt så bra just nu då jag kommer jobba hemma på...
Svar
1
· Visningar
1 359
Senast: Lilahnee
·
C
Övr. Hund Går du i rottis-köpar tankar?! Läs då det här först!! V A R N I N G !:devil: När du köper oregistrerad rottweiler köper du inte en...
Svar
2
· Visningar
1 382
Senast: Generalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår