Vilka här är uppfödare?

Sv: Vilka här är uppfödare?

Haha ja oj! Jag har ju inga titlar på mina så tänker inte på det :o

Gud vet vad det blir för ögonfärg på dom :)
Blå ögon på färgade katter är ju inte direkt vanligt och därför finns heller inte så mkt information.
Men Auras syster som också har två blå, parades med en odd eyed och ut kom iaf en odd eyed kattunge.
Så nedärvs, det gör det ju.
Men i vilket fall så måste ju kattungarna bli bärare av blå ögon eftersom båda föräldrarna har två blå, ngt annat kan jag inte tänka mig.
Men jag är ju ganska så säker på att det bör bli några blå ögon iaf!
Annars har jag amximal "otur" :devil:
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Med glädje kan jag berätta att Aura är dräktig :):)
65 dygn den 20e september.
Så himla spännande!
Har väntat så länge på detta så tiden går såå sakta för tillfället.
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Vet hur det är :mad:
Nu behövde jag iof bara vänta lite mer än en månad på löp men det var länge för min! Sen blev det en omparning med.
Lider med de som har katter som tex bara löper på våren!
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Min är ju bara strax över året, men hon började löpa vid 11 månader och fick då p-piller efter att ha löpt lite för ofta :p Men nu tycker hon tydligen inte att det behövs. Men det är ju "bara" 3,5 v sen hon fick sista pillret.
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

*hugger sista knappen*

S*Sihanouk´s.
Föder upp Russian blue.
Haft ryss sedan 80-talet och fick första kullen tidigt 90-tal.
Varit utan katt några år pga dotterns allergi men har återupptagit detta nu.
Nya stjärnskottet som blir jag hoppas mycket på är lilla Elsa

Kan inte lägga upp foto gär tyvärr, för de som finns på nätet ligger på min FB-sida som bara vänner kan se.
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Meh, kom ju på att jag kan ladda upp på photobucket:p

Här är Elsa :love:
282770_457666760927670_1050503263_n.jpg
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

*kl*

Nu har äntligen mina hanar fått träffa honor igen! Med Timo gick parningarna bra, men det är lite nervigt att inte vet om han verkligen är fertil igen efter chipkastreringen :crazy:

Paxi är iväg til löphona nu, men stackarna är skräckslagen. Han är lite bortklemad, har bott med sin mor och mormor hela sitt liv och tycker det är ganska otäckt med ett främmande ställe och en konstigt luktande gaphals på det. Förhoppningsvis går det över när han kommer på vad han ska göra med henne. Får hoppas det iaf, för han ska träffa en förstagångshona senare i höst och då är det ju bra om han har lite mer självförtroende.

Velour-Paxi: :love:
15110719_74.jpg
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Hoppas det blivit några bebbar med dina hanar!

Här börjar det närma sig :bump:

Jag och karln ligger på kvällarna och känner på livliga krabater i Auras mage, myyys :)
Är kass på att räkna och känna foster men har en försiktig gissning att det är minst tre st.

Karln snickrar en ny fin bolåda och funderar även på att fixa en sån kattungehage som finns med i nya numret av våra katter. Verkade riktigt bra!

Ca 2 veckors väntan kvar, dom är så efterlängtade, som jag väntat på denna kullen!

Är det någon här som exporterat?
Det är rätt mkt tryck från olika länder. Italien, spanien, tyskland bla.
Hur går det praktiskt till, vad och när ska de sprutas, pass osv?
Givetvis kommer ev. köpare få komma och hämta kattungen, skickar inte iväg någon liten ensam.
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Här väntar vi också på nästa löp!

Det kommer nog snart..hon löpte förra veckan men det passade inte tidsmässigt med hanen.

Det är nästan så att hon börjar löpa på p-piller så hon verkar ha stark drift...
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

:love: :love:

LillaBlå har inte löpt sen jag gav sista pillret 17 juli. Hon löpte väldigt tätt innan. Men inte nu :crazy:
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Hon hjärtscannades 20 juli, så inte så jättelänge. Men det är klart att man alltid väntar för länge :p
Såg ni kattungehagen i Våra Katter? SÅ sugen på att bygga nått liknande!!
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Jag skrev i mitt långa inlägg att vi funderar på att bygga en sån ;) :D
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

KL

Nu är dom här!! :bump:
552127_10151260893656159_378406363_n.jpg


Blev väldigt förvånad över det lilla vita på dem. Hade väntat mig höggradigt vita kattungar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 542
Senast: Asko
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 855
Senast: Tonto
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp