Vilka här är uppfödare?

Sv: Vilka här är uppfödare?

Kan jag väl ;)

S*Palace&Main's Sami, BRI n 22
sami_zpse8059135.jpg


Kolla mönstret :love:
484316_302245593201431_635715455_n_zps1cfab33e.jpg

sami4.jpg


Färgerna bli brun- resp chokladmönstrat. Spotted och kanske tabby.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka här är uppfödare?

knapplån

Min lilla ragdollunge är nu snart 6 veckor och är helt ljuvlig. Hon är himla fin exteriört men är lite feltecknad. Ska nog behållas :love:

65253_10151364363544827_1634406075_n.jpg



76931_10151347801534827_248016835_n.jpg
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Sötnosen då : )

KL
Imorgon åker jag och min 7 månaders Ragdollflicka iväg på vår första kattutställning. Då får vi se om domarna håller med mig om mina planer att avla på henne i framtiden. Min skräck är att de ska säga typ "Det är bara kastrera och göra sällskapskatt av den där". Jag tycker ändå att min Sally är finast, även fast hon kanske inte är ett helt perfekt exemplar : ).

 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Lycka till, hon ser jättefin ut! Jag hade samma tankar när jag åkte på min första och hittills enda utställning! Men Isa blev klassvinnare och fick cert :love:

Berätta hur det gick!
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Kl

Änligen hemkommen från utställningen i örebro :)
Bättre debut för min vackra ketaki kunde det inte blivit.
Ex 1 med en suuuper besömning, bivet tog en döläcker juniortös. Ketaki gick ju som ungdjur men dom slogs ihop.
Men han blev ju nominerad min lille pojk. Det blev ingen röst, en superhäftig MCO tog hem alla röster utan en. Men vad gör det när assistenten berömde hans temperament :))
Somnar med ett leende idag. En så häftig känsla när ens egna uppfödning får så fin kritik!
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Då är vi två som somnar med ett leende på läpparna. Grattis till dig förresten :).

Min och Sallys första utställning gick bra i Örebro. Dock blev det lite kritiskt. Typ en timme innan vi skulle upp till domaren blev Sally lös i magen och självklart var det bajs överallt. Matte med hjärtat i halsgropen drar med Sally in på toaletten, spolar av rumpan i handfatet och använder handtorken som fön. Var fortfarande lite fuktigt när hon skulle upp till domaren dock.

Bedömningen gick dock över förväntan. Sally tog det hela med ro och skötte sig exemplariskt. Fick supermycket beröm som slutade med ett Ex1. Hon blev nästan bäst i variant men den titeln tog en äldre katt. Saöly var tyvärr ensam i sin.

Sen missade jag totalt att hon gått vidare till nomineringen. Nybörjare... men domaren nämnde inget om det vad jag hörde. Upptäckte att buren var tom när jag varit på toa och trodde först att jag glömt stänga buren. Hittade henne dock vid domaren så de hade varit och hämtat henne. Det gick bra även där. Slutade med att det stod mellan Sally och en blå bicolour men den var snäppet bättre, men hon var rätt nära Nom :). Känner mig sjukt stolt. Kan nog gå att avla på den där saken i framtiden trots allt.
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Gudars vilken otur!

KL
Här är ketakis kritik, lite konstigt att hon inte skrev long body för det sade hon flera gånger, att han har en extremt lång kropp.

Type: Ex bodyshape, ex boning
Head: Ex triangle, ex profile, medium height, fine chin
Eyes: Ex shape, ex look
Ears: Fine size, ex setting
Coat: ex quality, ex color
Tail: LONG!
Condition: Ex presented, ex condition
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Just ja, den snyggingen har du ju visat förut. :love:

Det kommer att bli såna underbaringar av den kombon! *övertygad*
Har du hunnit med att se nå hallontuttar eller andra tecken än?
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Tror jag med :love:
Inga tecken än tyvärr. Men hon har bara gått 1,5 v än, jag får nog vänta 1,5 v till innan jag får se hallontuttar.
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Drygt 1 v kvar innan jag vet om det blir några bebbar här :love:
Hon var hos Sami tisdag-fredag och parade sig första gången under natten till onsdagen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 542
Senast: Asko
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 855
Senast: Tonto
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp