Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, bra tips. Jag har ett par fodrade BR som jag ju är väldigt förtjust i.BR har några modeller som jag tycker påminner om Roeckl, men enligt mig är Roeckl fortfarande snäppet bättre/något skönare (håller dock med om att kvaliteten är tveksam).
Har hört tidigare att Roeckl blivit sämre. Låter som det stämmer alltså.BR har några modeller som jag tycker påminner om Roeckl, men enligt mig är Roeckl fortfarande snäppet bättre/något skönare (håller dock med om att kvaliteten är tveksam).
Imponerande. Mina som hållt längst har klarat två år, av då veckovis användning. Men de blev fula långt tidigare.Jag rider i mina Roeckl varje dag och de håller åtminstone ett par år, så jag tycker inte att de har så kass kvalitet.
Håller med. Mina går typ aldrig sönder.Jag rider i mina Roeckl varje dag och de håller åtminstone ett par år, så jag tycker inte att de har så kass kvalitet.
Ja fula blir de snabbt, men jag har aldrig upplevt att det påverkar användningenImponerande. Mina som hållt längst har klarat två år, av då veckovis användning. Men de blev fula långt tidigare.
Avskyr tyvärr montagehandskar, tycker de ger så läbbig känsla oavsett om jag har dem i stallet eller i garaget.
Efter två år hade jag hål i handskarna. Och jag tycker inte det är ok att de blir så fula heller faktiskt för den prislappen.Ja fula blir de snabbt, men jag har aldrig upplevt att det påverkar användningen
Jag bryr mig inte om att de blir fula så länge de funkar. Det är ju inget som syns när man rider och jag har inte upplevt att det påverkar känsla/funktion.Efter två år hade jag hål i handskarna. Och jag tycker inte det är ok att de blir så fula heller faktiskt för den prislappen.
Men har du rätt storlek? Vi har egna hästar och rider då kontinuerligt och jag har använt mina roeckl även vid stallarbete. De håller fint.Så har ännu ett par Roeckl gått sönder efter inte särskilt mycket användning. Jag har dem bara vid ridning och inget stallarbete, samt rider en gång i veckan.
Är det någon som har tips på handskar som är lika sköna men håller bättre?
Jag tänker att om man gillar Roeckl eller liknande handskar så kommer man absolut inte uppskatta arbetshandskar eller dylikt. Det är ju en viss känsla med riktigt bra ridhandskar som man aldrig får med andra typer av handskar.Jag har ett par tunna ofodrade handskar köpta på Granngården (arbetshandskar) för 75 kr i nåt skinnliknande material som är mjuka och sköna att rida i. Ridhandskar är dyra och går sönder snabbt. Inte värda priset enligt mig.
Jag tänker att om man gillar Roeckl eller liknande handskar så kommer man absolut inte uppskatta arbetshandskar eller dylikt. Det är ju en viss känsla med riktigt bra ridhandskar som man aldrig får med andra typer av handskar.
Det här med handskar är ju så olika vad man vill ha. Många rider ju även utan handskar och verkar tycka det funkar. Jag testade att skritta ut utan handskar en gång i somras och det var helt fruktansvärt
Definitivt, jag har inte så stora händer och är rätt petig med att handskarna ska passa bra när jag rider.Men har du rätt storlek? Vi har egna hästar och rider då kontinuerligt och jag har använt mina roeckl även vid stallarbete. De håller fint.