Vilka handskar ska jag kika på?

Zpunk

Trådstartare
Så har ännu ett par Roeckl gått sönder efter inte särskilt mycket användning. Jag har dem bara vid ridning och inget stallarbete, samt rider en gång i veckan.

Är det någon som har tips på handskar som är lika sköna men håller bättre?

BR har några modeller som jag tycker påminner om Roeckl, men enligt mig är Roeckl fortfarande snäppet bättre/något skönare (håller dock med om att kvaliteten är tveksam).

BR har några modeller som jag tycker påminner om Roeckl, men enligt mig är Roeckl fortfarande snäppet bättre/något skönare (håller dock med om att kvaliteten är tveksam).
Ja, bra tips. Jag har ett par fodrade BR som jag ju är väldigt förtjust i.

Jag har Haukeschmidt och Uvex som mina favoriter, även om det slinker med ett par Roeckl då och då också. Båda de märkena upplever jag som minst lika bra som Roeckl och mer hållbara.

Har hört tidigare att Roeckl blivit sämre. Låter som det stämmer alltså.
Mina tidigare Roeckl har hållit flera år. Nu var det länge sedan jag köpte..
För nåt år sen köpte jag ett par helt godkända billiga handskar som liknade i materialet, på Gekås av alla ställen. De har hållit bra hittills men de hade dem inte kvar i år.

Jeg bruker monteringshansker:
EDA034F9-8F69-4C02-AA3E-9B65B07DF926.webp

billige og gode.

Jag tycker Roekl har dålig kvalité i förhållande till priset. Men har samtidigt inte hittat några handskar som är skönare. Jag tycker ”lädret” på insidan av handskarna nöts bort fort, men sedan tar det länge innan det blir hål. Dock upplever jag att greppet blir sämre när lädret är bortnött. Nu rider jag alltid med tyglar med lite gummi på insidan så det påverkar mig inte i ridningen och jag har mina handskar i flera år och har ridit i stort sett varje dag i dem. Nu har jag ingen häst att rida utan tömkör och longerar dotterns ponny och då går de inte använda när de är nötta. De blir superhalkiga och ger inget grepp!
Jag har provat handskar från hööks och horze och BR, de håller ungefär lika bra/dåligt som Roekl. Såg en ryttare som rider många hästar varje dag visa upp sina handskar från Ariat. De var inte det minsta nötta trotts att de var använda mycket och dessutom tvättade flera gånger. Så om det stämmer så är de ju helt otroligt bra.

Efter två år hade jag hål i handskarna. Och jag tycker inte det är ok att de blir så fula heller faktiskt för den prislappen.
Jag bryr mig inte om att de blir fula så länge de funkar. Det är ju inget som syns när man rider och jag har inte upplevt att det påverkar känsla/funktion.

Jag har definitivt mina i mer än två år. Har två par nu som jag växlar mellan (beroende på vilken färg som passar bäst😁), ena paret är kanske typ 2 år och det andra kanske 3-4 år. Inga hål i sikte.

Jag har ett par tunna ofodrade handskar köpta på Granngården (arbetshandskar) för 75 kr i nåt skinnliknande material som är mjuka och sköna att rida i. Ridhandskar är dyra och går sönder snabbt. Inte värda priset enligt mig.

Så har ännu ett par Roeckl gått sönder efter inte särskilt mycket användning. Jag har dem bara vid ridning och inget stallarbete, samt rider en gång i veckan.

Är det någon som har tips på handskar som är lika sköna men håller bättre?
Men har du rätt storlek? Vi har egna hästar och rider då kontinuerligt och jag har använt mina roeckl även vid stallarbete. De håller fint.

Jag har ett par tunna ofodrade handskar köpta på Granngården (arbetshandskar) för 75 kr i nåt skinnliknande material som är mjuka och sköna att rida i. Ridhandskar är dyra och går sönder snabbt. Inte värda priset enligt mig.
Jag tänker att om man gillar Roeckl eller liknande handskar så kommer man absolut inte uppskatta arbetshandskar eller dylikt. Det är ju en viss känsla med riktigt bra ridhandskar som man aldrig får med andra typer av handskar. 😊

Det här med handskar är ju så olika vad man vill ha. Många rider ju även utan handskar och verkar tycka det funkar. Jag testade att skritta ut utan handskar en gång i somras och det var helt fruktansvärt🤣

Jag tänker att om man gillar Roeckl eller liknande handskar så kommer man absolut inte uppskatta arbetshandskar eller dylikt. Det är ju en viss känsla med riktigt bra ridhandskar som man aldrig får med andra typer av handskar. 😊

Det här med handskar är ju så olika vad man vill ha. Många rider ju även utan handskar och verkar tycka det funkar. Jag testade att skritta ut utan handskar en gång i somras och det var helt fruktansvärt🤣

De här känns som ridhandskar men är mycket billigare.

Sen rider jag bara med handskar när det är kallt ute och jag behöver dem för att värma händerna.

Men har du rätt storlek? Vi har egna hästar och rider då kontinuerligt och jag har använt mina roeckl även vid stallarbete. De håller fint.
Definitivt, jag har inte så stora händer och är rätt petig med att handskarna ska passa bra när jag rider.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 927
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2