Vilka bukefalister känner du till utanför Bukefalos?

Jag har träffat några men de flesta har bytt nick eller finns inte längre på Buke. Möjligtvis någon i denna tråd dock ;P Enbart en buketräff och minns knappt något namn därifrån. Så inaktiva användarnamn skulle inte säga så mycket för annat än användarna som varit med ett tag, inte direkt hänga ut heller. Denna typ av tråd fungerade bättre före internet blev så stalkervänligt. Trist men det är lite för lätt att koppla ihop människor numera.

Ibland har man hittat någon i grannstallet eller liknande men nuförtiden är jag mest totalförvirrad över alla användare som jag KÄNNER IGEN utan att kunna följa riktigt. Känns som att man tappar litegrann när vissa bytt namn flera gånger men kan också förstå det givetvis.

För mig är det enkelt.
Om jag hade velat vara lätt identifierbar så hade jag inte haft ett nick. Då hade jag haft mitt namn.

Nu har jag ett nick just för att kunna vara anonym. Jag har NOLL och INGET intresse av att skylta med mitt namn. Den dag någon skulle skriva något som gör att jag lätt kan googlas utan minsta ansträngning så lämnar jag buke. Samma sekund.

Inte för att jag är en hemlig person utan för att då försvinner hela vitsen med mitt nick.

Har träffat under 10 stycken IRL. En av de är jag vän med.
Följer några stycken på insta och en drös följer även mig :) Sen är det flera som jag vet vilka personer de är IRL, de flesta för att de inte är så hemliga, dvs tror inte de skulle bli förvånade om jag sa att jag känner igen dom.
Ser ingen mening med att outa någon.

Jag har varit på två buketräffar, på olika orter, så jag har träffat flera och har några som vänner på Fejjan. Finns en annan som jag träffat utanför Buke, som kände igen mig.

Jag har kontakt med ett gäng på Facebook, följer några på Instagram och några följer mig.
Träffat någon enstaka IRL men det kanske blir ett par till nu i sommar på typ Falsterbo och sedan EM.

Men även om jag har stalking som hobby kan jag ju vara fin nog att inte lämna ut vederbörande. Eller trycka upp löpsedlar att jag vet vem de är. Jag ser det som ren artighet. Finns säkert många bukefalister som vem vem jag är, jag är inte särskilt diskret och finns på fler ställen. Men om nån öppet skulle skriva det skulle jag ta illa upp.
Givetvis. Men TS ber ju ingen avslöja någons namn. För mig är resonemangen om varför att man inte skulle kunna säga jag känner 'x' lite långsökta - har svårt att se hur detta ska kunna skada ngn. Däremot håller jag med om att det kan kännas creepy om du skriver att du vet vem 'Ridinglady' är eftersom jag mig veteligen inte känner dig! Jag skulle bli våldsamt nyfiken men det fick jag väl leva med nu när jag är här på Buke helt frivilligt!

Givetvis. Men TS ber ju ingen avslöja någons namn. För mig är resonemangen om varför att man inte skulle kunna säga jag känner 'x' lite långsökta - har svårt att se hur detta ska kunna skada ngn. Däremot håller jag med om att det kan kännas creepy om du skriver att du vet vem 'Ridinglady' är eftersom jag mig veteligen inte känner dig! Jag skulle bli våldsamt nyfiken men det fick jag väl leva med nu när jag är här på Buke helt frivilligt!

Därför att då skapar jag fler kopplingar. oavsett hur oanonym jag väljer att vara kan jag ju inte tala för andra. Ingen behöver veta vilka jag känner utanför buke. Det kan vara känsligt.

Jag själv orkar inte vara anonym, men flera av de jag känner från Buke vill vara det, därför vill inte jag lämna ut dem.

Genom Buke har jag lärt känna flera kloka, roliga, vettiga och sympatiska människor som jag har regelbunden kontakt med och som jag inte skulle ha kommit i kontakt med annars. Jag är glad och tacksam för det.

Det bliiiir crepy när folk säger att de känner mig och vet hur jag ser ut, när jag själv inte har den bittersta aning om vem den är. Det har hänt några gånger att jag fått kastat i ansiktet att folk vet saker om mig. Det har i majoriteten av fallen visat sig vara mindre korrekt.

Som den bukefalist som sa att hen visste hur jag ser ut eftersom vi har gemensamma vänner på fb. Jag har noll och inga bilder av mig själv på nätet :rofl:

Jag är vän med flera irl och känner ett gäng ytligt eller vet vilka de är.
Själv är jag inte ett dugg anonym eller hemlig men respekterar de som vill vara det :)

Jag känner massor från buke irl. Många av mina närmaste vänner har jag lärt känna här. Det är iaf 5 personer som jag har kontakt med så gott som dagligen och som jag idag ser som de närmast sörjande utanför familjen, så att säga ;) Sen är vi ju ett ganska stort gäng här i mälardalen som ses då och då :)

Jag är extremt icke-anonym :D det är inte svårt att ta reda på vem jag är. På gott och ont kanske men nu är det så.

Däremot ser jag ingen poäng med att veta vem som känner vem IRL eller vem som finns bakom ett nick, det är helt upp till den personen. Jag har liksom inget behov av att veta allt om alla.

Jag har ju träffat rätt många nu pga Buke-träffen hos chez moi :p och det lär bli fler i sommar :up: men vill man inte säga sitt namn där är det helt ok att köra med sitt nick (eller ett hittepå-namn). Det är liksom inte viktigt.

Några följer jag på Insta också så den består mest av katter, hundar och hästar :D

Jag har också träffat flera härliga människor här under olika omständigheter och som jag också lärt känna IRL.
Folk som jag aldrig skulle träffat annars, och det är jag också tacksam för <3

Jag har träffat en del ulvlekskompisar IRL, vilket är skoj för de var inte som jag tänkte mig. Har träffat cirkus, quarter4ever, Lobelia, mammas och så var det nån fler som jag glömt. :o

Sen har jag träffat bollen__ vid ett annat tillfälle.

JohannaB är en gammal idol som blivit min vän (alltså IRL).

Sedan stalkar jag the_connemara, fiorano och Efwa på nätet. :p

Mig ju :arghh::D

Har också varit på någon buketräff och lärt känna folk och känner även en del IRL via andra sammanhang.

Känner typ två (?) på riktigt och som jag umgåtts med varav den ena jag lärt känna via Buke, den andra lärde jag känna via min sköthäst och kopplade sedan ihop "nicken", hade ingen aning om det innan.

Är några till jag vet vilka de är, men kan inte påstå att vi känner varann.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka