Vilka Boots??

I

Icelandic

Hej hopp
Har betsällt nya G-boots,:) som inte har kommit än...:mad:
Anyway... :d Vad har du för boots på din häst? Vad gör dom för inverkningar och hur mkt viktar du? Hur gammal hästen e och lägg gärna upp bilder (A)

// Maja & Örvun

Sv: Vilka Boots??

Hej

Jag använder oxå G-boots och har gjort i ett år och är supernöjd, därför säljer jag oxå dem nu i våran affär.

Använder dom då och då och har 265g. Dessvärre har andra boots flygit av och dessa är dom som sitter på min häst i alla fall.

Mvh Fatima

På lilleman använder jag lätta skyddsboots ibland, men han är bara bebis.

På gamleman, som tävlats på SM-nivå i fyrgång och dressyr, har jag haft Top Reiters Magicboots. Komemr inte ihåg vilken vikt, men någon av de tyngre.

Magicbootsen är enligt mig tusen ggr bättre än G-bootsen, jag har skickat tillbaks två par G-boots för att de efter en handfull gånger gick hål i på INSIDAN (så det var inte som han slog sig). Blyet böjde sig och kom ut.
Magicbootsen älskar jag :love:

På lilleman använder jag lätta skyddsboots ibland, men han är bara bebis.

På gamleman, som tävlats på SM-nivå i fyrgång och dressyr, har jag haft Top Reiters Magicboots. Komemr inte ihåg vilken vikt, men någon av de tyngre.

Magicbootsen är enligt mig tusen ggr bättre än G-bootsen, jag har skickat tillbaks två par G-boots för att de efter en handfull gånger gick hål i på INSIDAN (så det var inte som han slog sig). Blyet böjde sig och kom ut.
Magicbootsen älskar jag :love:

Mina magic-boots funkade bra till en början med nu har det gått hål i gummit på insidan och man ser blyet som lätt kan åka ut snart. Nästa boots jag köper får bli g-boots.
Så där var det skiljda tankar.

Har precis samma erfarenhet av G-bootsen. Blyet har kommit fram och böjt sig ut på insidan. Jag har blivit lovad att annat par i utbyte men har tyvärr inte sett till dom ännu...(Snart två månader sen...) Nästa gång blir det Top Reiter, helt klart.

G-bootsen satt inte ens kvar på min häst, Top Reiter satt också kasst.

Nu har jag ett par Jacson-boots, tpy billigast på marknaden, 230 g och de sitter kvar och är skitbra.

Jag har ett par Top Reiter Magic boots och de sitter kanonbra, jämfört med mina andra läder som bara åkte av hela tiden.
Eftersom min häst tidigare varit passtaktig och är ganska markbunden har jag 240gram så att han ska lyfta lite bättre.

Jag har två par G-boots och ett par top-reiter. Alla andra boots jag provat har åkt av.
Har 200 g, 230 g och 240 g.

Använder dem vid träning då och då, och på tävling med mitt tio-åriga sto.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 795
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 836
Senast: mamman
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 031
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar