Vilka blommor?

Blyger

Trådstartare
Är i stort behov av lite tips på blommor :)

Jag planerar att så blommor bakom vår parkering. Det är söderläge, ingen skugga men ett gäng björkar i ryggen.

Jorden är lera i botten men sen toppad med hästskit.

Har haft massa funderingar och storslagna planer men tiden kommer nog räcka till att kasta ut ett gäng frön och typ vattna.

Någon med tips? :D

Ringblommor, rosenskära, blåklint, kanske några solrosfrön. Finns fler, helt enkelt blommor som passar för direktsådd
Tack, ska skriva upp dem!
Jag blir alltid så avskräckt när jag försöker läsa på ordentligt för då verkar allt så svårt :o

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 815
Senast: Bapelsin
·
Trädgård & Växter Jag har hittat ett par gamla utekrukor (ca 50 cm i diameter) som jag skulle vilja plantera något färgglatt, lättskött och hyfsat...
2
Svar
27
· Visningar
2 161
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
2 072
Senast: Martenix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar