Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Håller med.
Jag har gått på viktväktarna ett tag nu för att hitta min egen balans mellan kost och träning.
Själv är jag väldigt nöjd över resultatet hittills och håller på för fullt för att bygga mer muskler, och ärligt talat -jag svälter mig inte det minsta och äter chips/godis oftare än man kanske egentligen borde.

Före
bl.jpg


Numera
SAM_0251.jpg



Jösses mäniska du var inte fet innanbilden och är för mager på efterbilden..alldeles för mager:crazy:
Det är bara skinn och ben och precis som jag sa så har du tappat massa muskler och är bara skinn och ben. Ät mer mat och gå upp i vikt är mitt råd och börja pågym och kör 2 dagar i veckan för att bygga upp din kropp så den orkar hålla upp dig.Din hållning är alldeles för dålig påbilden under. Och det har med att den är nerbruten.
Du ska hålla i många många år tjejen va rädd om dig!


Min diet är inget man ska gå efter om man inte tävlar inom Bodyfitness det håller jag med om.

Min sport är inte normalt någonstans, vi svälter oss själva för att få musklerna att träda fram och har ca 4% kroppsfett vid tävling.
Och för att då inte tappa muskler måste vi äta mkt mkt protein minst 2g per kilo vikt


Men en vanlig människa kan äta nästan vad som helst så länge man håller sig under sin dagliga kaloriintag och gå ner i vikt.
Rör man dessutom pådiglite så går man ner av de med, och vi är ju hästmänniskor de flesta rör en hel del på oss i stallet=)

Det gäller att äta sunt en köttbit och lite pasta och inte pasta med köttbit, mkt sallad är bra att äta när man vill gå ner i vikt eftersom de ger bukfylla och innerhåller knappt några kalorier alls.
En pizza i veckan kan man gott och väl unna sig utan att bli fet om man de övriga dagarna håller sig strikt till ett matschema.

Viktväktarna går mest på att maten inte ska innehålla fett , vilket du också måste ha i dig för att gå ner i vikt,Fett är viktigt i lagom dos.
Men av alla skitdieter som finns så gillar jag viktväktarna bäst men tänk på att ta omega-3 kapslar till denna diet.



Kämpa på.. när allt känns motigt skrik till dig själv.. du är bäst du är unik du ska klara ditt uppsatta mål.:love:
 
Sv: Viktväktarna

Jösses mäniska du var inte fet innanbilden och är för mager på efterbilden..alldeles för mager:crazy:
Det är bara skinn och ben och precis som jag sa så har du tappat massa muskler och är bara skinn och ben. Ät mer mat och gå upp i vikt är mitt råd och börja pågym och kör 2 dagar i veckan för att bygga upp din kropp så den orkar hålla upp dig.Din hållning är alldeles för dålig påbilden under. Och det har med att den är nerbruten.
Du ska hålla i många många år tjejen va rädd om dig!

Oj jesus sicket svar.. :crazy: Tack?
Jag vet att jag inte var fet, men hade en del sambokilon och tränade ingenting dvs verkligen totalt noll antal muskler.
Bara skinn och ben? Hur kommer det sig då att jag har börjat få en hel del muskler? Jag äter väldigt mycket mat vare sig du tror det eller ej. Och jag gymmar på för fullt (men inte överdrivet!), har dock minskat kondition då jag inte ska tappa mer i vikt -för jag vill bygga muskler.
Att hållningen är sämre kan ju bero på att jag har 1 meter mellan fötterna för att bilden skulle få ett bättre fokus när kameran stod på bänken :crazy:
Herrejesus. :mad:
 
Sv: Viktväktarna

Nu är du ju HELT ute och svävar. VV har inte alls med no fat att göra. Inte ö h t. Däremot kan man om man vill välja det alternativet för att få mindre points, men valen gör man ju själv.

Kanske läge att ha lite fakta innan bergsäkra uttalanden?
 
Sv: Viktväktarna

Och jag för min del tycker att Libra har en snyggare kropp än dig och jag tycker inte alls att hon bara är "skinn och ben" så allt är ju relativt! :)
 
Sv: Viktväktarna

Och jag för min del tycker att Libra har en snyggare kropp än dig och jag tycker inte alls att hon bara är "skinn och ben" så allt är ju relativt! :)

+1 på det.

Hur kan man ens utrycka sig så? Jag har liknande byggnad som Libra, inte tusan är jag svag nånstans, men jag har inga gymmuskler heller. Vågar dock påstå att jag är starkare än de flesta andra tjejer i min storlek efter alla mina år med kroppsarbete. Man kan inte uttrycka sig generellt om folks kroppsbyggnad efter bilder.
 
Sv: Viktväktarna

Och det är därför jag gillar viktväktarna - du får stoppa i dig onyttigheter om du vill. :d

Och till alla som hävdar att de inte kan göra slut på sina points: har ni provat att äta lite ost och dricka vin? :D
 
Sv: Viktväktarna

Och det är därför jag gillar viktväktarna - du får stoppa i dig onyttigheter om du vill. :d

Och till alla som hävdar att de inte kan göra slut på sina points: har ni provat att äta lite ost och dricka vin? :D

Haha! När jag gick på VV satt jag varje kväll och räknade ut exakt hur många ostsmulor och vindroppar jag hade kvar så jag inte skulle somna med några sparade points...:devil:
 
Sv: Viktväktarna

KL och lite övrigt

Jag är väldigt sugen på att gå med i VV (igen), den metoden fungerade alldeles utmärkt för mig. (Jag vägrar leva ett liv utan kakor och godis, eftersom jag helt enkelt anser att 1) det är så himla gott och 2) jag förtjänar faktiskt kakor och godis emellanåt.)

Men, hur fungerar det med internet och appar och möten nu för tiden?
Jag kan tänka mig att appen är väldigt användbar, medan jag kommer att ha svårt att gå på möten. Nu kan jag ärligt erkänna att jag inte har googlat saken. Och det är nya points va? När jag var med sist var det mest bara vanliga points.

Och hur gör ni som tränar?
Drar ni av eller lägger till points för träning eller kör ni på "ätpointsen" oavsett?
 
Sv: Viktväktarna

Nätversionen fungerar utmärkt för mig. Jag har inte varit på ett enda möte IRL, sköter allt på nätet. Mycket bekvämt.

På nätet eller i appen lägger du in vad och hur länge du tränat, så får du automatiskt extra points att förbruka.
 
Viktväktarna - antal propoints per dag?

Jag har gått med i Viktväktarna på internet och nu har min man blivit nyfiken och vill veta hur många propoints han ska äta per dag men jag hittar ingenstans hur man räknar ut det. Han är 170cm lång och väger 83kg och är 35år.
 
Sv: Viktväktarna - antal propoints per dag?

Sammanfogade prinsus_ fråga in i den befintliga viktväktar-tråden, då jag är helt hundra på att det finns många här som kan ge henne ett bra svar.

Mvh
/moderatorn
 
Sv: Viktväktarna - antal propoints per dag?

Jag gissar att det inte är allmän information utan anledningen till att man blir medlem och betalar avgift.
 
Sv: Viktväktarna

Jag tror inte att den informationen har läckt ut, men det är enkelt att få reda på om man går på ett viktväktarmöte. Tror också att vv-kalkylatorn räknar ut antalet propoints man får äta.
 
Sv: Viktväktarna

Jag har ju blivit medlem och betalar, det känns inte som om min man skulle använda tjänsten, han är ju bara nyfiken på hur mycket mer än mig han ska äta och det behöver man ju inte betala omkring 500kr för eller :D?
Viktväktarna på nätet är så mycket mer än att få reda på hur många points man har, recept och tips och allt möjligt finns ju, hur bra som helst! Jag kan inte gå på möten för det är 10mil till närmaste viktväktarmöte. När jag var med förr i tiden och gick på möten och fick små häften med all information, då var det inte svårt att räkna ut hur många points var och en skulle äta, det gick att läsa sig till och jag hittar inte den informationen nu. Visst får man mindre points när man han gått ner visst mycket i vikt eller?
 
Sv: Viktväktarna

Du får färre points när du tappar vikt, och du tjänar mindre på samma aktivitet som du gjort när du var tyngre.
 
Sv: Viktväktarna

Jag tror inte att man kan läsa sig till antalet propoints idag utan antingen räknar en konsulent eller som sagt får man använda kalkylatorn.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 049
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
316
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp