Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Man ska ju äta upp hela dagsransonen av poäng :p Och jag la upp dagens matschema och får tänka om för använder inte alla poäng. Hade 6 kvar.
 
Sv: Viktväktarna

*kl*
Har gått med i viktväktarna sen några dagar tillbaka och är mest förvånad över mängden mat jag kan äta om jag gör rätt val. Jag kommer inte att behöva gå hungrig iallafall! Det ska bli kul att se vad det ger i resultat på vågen, hittills känns det som om jag borde ha ökat i vikt med tanke på all mat jag trycker i mig.
 
Sv: Viktväktarna

Jag hittar inget om att man måste äta alla poäng, bara att de inte sparas. Det verkar ju jättekonstigt, det viktigaste måste ju vara att man är mätt o nöjd. Jag kan ju inte äta bara för ätandets skull, det känns helt fel.
Mitt problem är ju inte maten i sig utan att jag älskar att baka,safta o sylta o sen äta av det jag gjort. Två stora café cookies proppade med nötter o choklad + ett glas saft lär ju vara iaf 700 - 800 cal om inte mer. Kan man inte träna heller så är det inte konstigt att jag blivit tjock.
 
Sv: Viktväktarna

Känner igen det där. :p Godsaker är farligt.. och sen är det så kul att baka :o ihk!

Var en bekant som sa det. Hon åt upp sina poäng och gått ner massor.. Så jag antar det. Jag kommer dock inte äta alla mina idag.. går ju inte :o blir 3 över.
 
Sv: Viktväktarna

Det står ju tydligt på VV´s sida:
"
Frågor & svar om ProPoints® programmet

Måste jag äta upp alla mina dagliga ProPoints antal?
För bästa resultat och för din hälsas skull rekommenderar vi att du använder hela ditt dagliga ProPoints antal. Du behöver det för att hålla dig mätt och för att få i dig all den näring som din kropp behöver."
 
Sv: Viktväktarna

KL

Jag har lite tvärtom problem jag, har inga bekymmer att avstå sötsaker, utan mitt stoooora problem är fet mat :p

jag fullkomligt älskar att man har 49 extra points som man exempel kan spara tills helgen och unna sig nåt gott :d

kan även tillägga att jag har provat massor med olika metoder för att gå ner i vikt, men att det här är det sättet jag trivts allra bäst med :)
 
Sv: Viktväktarna

Hoppsan.
Men iom att jag blir mätt o äter mycket frukt o grönt kan det inte vara ngn fara. Jag vet inte när o vad jag ska äta mer för att komma upp i fler poäng utan att det blir onyttigt.
 
Sv: Viktväktarna

Det där har jag svårt med tex idag.. Planerat hela dagen och vet att jag blir mätt. Men 8 points kvar att planera in :o
 
Sv: Viktväktarna

Tanken var inte att spara :-)
Jag var bara färdigäten sas :-)
Äter 2dl naturell lättyoughurt med hallon o blåbär till frukost, dricker vatten. Lunch var hemlagade köttbullar, fullkornspasta o sallad. Kvällsmat lättyoghurt o jordgubbar. Ett par frukter under dagen som mellis. Jag är mätt o nöjd men mer än 12 poängs blev det inte iom att frukt o bär ger noll.
Jag äter som vanligt men plockar bort allt godis o allt fika :-)

Nu har jag inte VV's rekommendationer här men Lovisaleonora_ kan säkert kopiera upp dem.

Men någon av punkterna är att du ska äta varierat och från alla bitar i kostcirkelen vid varje måltid och att äta lättyoghurt till två av dagens huvudmål är knappast att äta varierat. Det brukar finnas förslag på menyer för de första veckorna - använd dem och testa nya recept. Du kan knappast leva på lättyoghurt i resten av ditt liv...:devil:

Hela konceptet går ut på att medlemmarna ska lära sig nya matvanor och i det ingår att testa en massa nya recept för att hitta nya favoriträtter.:D

Lycka till!:banana:
 
Sv: Viktväktarna

Jag har inte riktigt råd med möten på det viset jag skulle vilja gå.

Men!

Följ veckomenyerna de första veckorna. Det är en kanonbra start och det är gott. Annars är det så lätt att fastna i gamla vanor igen :)
 
Sv: Viktväktarna

Jag måste ha förnedringen med "offentlig" vägning (bakom skynke) för att hålla mig på banan!
 
Sv: Viktväktarna

Jag använde mig av VV points plus när jag skulle gå ned gravidkilona som envist höll sig kvar. Funkade utmärkt och jag gick ned 6 kg på 8 veckor. I mitt program som jag använde mig av kunde man spara points, och det var perfekt för då kunde jag käka vad jag ville varje lördag! :p
 
Sv: Viktväktarna

Jag kan inte logga in? Fungerade bra i veckan men nu i helgen har jag bara fått upp 'sidan kan inte visas'? Har provat att uppdatera, rensa minne osv. Någon mer med liknande fel eller ligger felet hos mig?
 
Sv: Viktväktarna

Jag är världens mest kräsna person så det går inte. Jag lever gärna på youghurt o jordgubbar resten av livet, eller varma koppen o Wasa husmsan.
Mina dåliga vanor är ju kakor o godis, det har ju inte så mycket med själva maten att göra. Det där att man blir mindre sugen om man är mätt håller jag inte med om. Även om jag äter ordentligt o blir mätt så kan jag alltid klämma i mig ett halvt kilo godis, godismagen är alltid tom...
Jag är pigg med massa energi, blir aldrig sjuk så jag tror inte att jag har näringsbrist.
Vad är tanken med aktivitets poängen? Har fått ihop 30 stycken dessa dagar.
 
Sv: Viktväktarna

Kan lägga upp en till dagens mat, det blir ju lite skumma tider när jag är sjukskriven o min man jobbar sent, väntar gärna uppe på honom.
Gick upp vid tio idag, gick 50 minuter med hunden inan frukost.
Frukost: En apelsin o ett glas vatten
Sen var vi bortbjudna på kalas. Lunch serverades vid 13.30 o bestod av chili con carne med ris. Jag tog 1/2 dl ris o 2 dl chili. Sen pillade jag ut alla bönorna o allt annats snusk så det blev kanske 1dl köttfärs kvar :p En hög grönsallad till det, fetaost, champinjoner o annat usch som var gömt i salladen petade jag bort o gav till hunden. Sås dressing o ketchup äter jag i princip aldrig.
En bit prinsesstårta till fikat o mera vatten till den.

Hemma igen cyklade jag till stallet, kom hem nyss o nu äter jag kvällsmat. Varma koppen thai curry o två wasa husman utan smör med lite oregano på. Det är vad jag brukar äta till kvällsmat när jag är ensam hemma.

På jobbet har jag alltid med mig gulasch soppa. Vi gör storkok på våra lediga helger, det är det enda jag kan värma o äta igen. Som sagt, en anings kräsen :p
Om jag bodde själv skulle jag som sagt leva på varma koppen o yoghurt. Min man är kock i grunden o har efter fyra år gett upp o insett att jag är ett hopplöst fall.
 
Sv: Viktväktarna

Jag lever gärna på youghurt o jordgubbar resten av livet, eller varma koppen o Wasa husmsan.

Utifrån hur du beskriver dina matvanor har godis allt med maten att göra, skulle jag säga. Hade jag ätit som du verkar äta, hade jag varit konstant godissugen och lätt klämt i mig en stor påse både nu och då. Det där verkar ju handla om godis istället för mat.

Om jag utgår från de överviktiga jag kommer i kontakt med, så verkar det vara förhållandevis vanligt att de är kräsna och har en massa hang ups kring vad man "kan" äta, och jag får intrycket att det egentligen är där problemet ligger. Sett ur den aspekten så är nog den viktväktaridé som Camilla beskrev, att man ska äta varierat på ett sätt som är långsiktigt hållbart, en ganska viktig punkt.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 049
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
316
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp