För att komma ihåg att registrera allt så registrerar jag allt.Varför?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att komma ihåg att registrera allt så registrerar jag allt.Varför?
Om man ändå hade det så enkelt. Jag tänker på varenda liten grej jag stoppar i munnen. Allt räknas, till och med vatten.
Jag förstår hur du tänker, men om det är klokt att inte kompensera för träning beror ju helt på vad för aktivitet som man ägnar sig åt och hur mycket. Klokheten i att ha träning som bonus kan nog inte generaliseras. Löpning förbränner exempelvis förhållandevis mycket och ett 15 km distanspass kan innebära att halva dagsintaget av kcal förbrukas. Det blir väldigt nedbrytande för kroppen om man inte äter extra för att kompensera. Att äta tillräckligt (vad än det innebär) är ju viktigt även för den som avser gå ned i vikt.
Så då registrerar du 0*0,2 kcal om du dricker 200ml vatten?Låter inte sunt.
I lifesum och div andra appar finns ”vatten” som ett alternativVisa bifogad fil 43979
Ja jag har sett det där också. Jag har dock tolkat det som att man ska dricka nog mycket vatten om man har problem med det, inte för att man ska räkna vattnet som kalori-intag.
Ja jag har sett det där också. Jag har dock tolkat det som att man ska dricka nog mycket vatten om man har problem med det, inte för att man ska räkna vattnet som kalori-intag.
Stämmer, det loggas inte som kcal utan bara som en påminnelse för att man ska få i sig tillräckligt
En period gjorde jag det. Det konstiga är att jag inte går upp mer av att äta typ 1500 kalorier
Så jag lägger mig där och sedan gör jag övningar vid varje toabesök, och varje rast. Gissningsvis lär jag ligga runt 150 squats/dag och 2 timmars promenad.
Det motionen som blir av är ju den bästa!!Bra idé med rörelsen under dagen! Jag har ett stillasittande kontorsjobb så jag behöver få in mer rörelse under arbetsdagen, så lite squats på toa är ju en jättebra idé!![]()