Jag klarade inte av en vlcd som jag hade tänkt mig från början, tröstäter och måendet är inte direkt på topp varken psykiskt eller fysiskt så jag bestämde mig för att köra lchf, och att satsa på strikt sådan istället.
Jag äter inte djur och upplever att keto kan vara lite svårt/mer begränsat än när man äter kött men det har ändå kännts bra, hittat goda recept och ätit mig mätt. Fått konstig andedräkt, blivit torr i munnen och igår slog huvudvärken till, inget konstigt i början utan mer en indikation på att kroppen ställer om men det är ju viktigt att dricka mycket vatten då.
Jag dricker vanligtvis 2-3 liter vatten per dag ändå så läste om något som kallades 'kallsup' (saltat vatten) som skulle vara bra i det här läget. Så jag hade i 2 krm salt i min 0,5 liters vattenflaska.
SÅ SJUKT GOTT. Låter kanske konstigt men antingen så behövde min kropp det eller så är det bara så att jag som älskar salt uppskattade vad det gjorde med vattnet bara, omg..
MEN sen drack jag utan problem och utan att kissa mer än vanligt (som jag upplevde det)
6 liter saltat vatten under dagen, andra drycker såsom kaffe ej medräknat???!!!
Idag väger jag
93 kg, alltså 2 kg mer än vad jag startade ifrån och hoppas innerligt att det är vätska, känner mig pms-svullen dessutom..
Fråga: Någon mer som varit med om detta? Och: Är det skadligt att fortsätta salta vattnet i längden? Fast man äter ketodiet? Tror bara att man normalt sett dricker "kallsup" en gång om dagen (om man nu gör det) som lchf'are, visserligen med lite mer salt i då men igår, blev det ju då 12 x 2 krm = 24 krm = ca 5 tsk =
1 msk och 2 tsk salt via vattnet för min del liksom? Iom att det var så gott så vill jag ju såklart fortsätta med det men inte om det är direkt dåligt i längden...