Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får jag fråga vad ditt mål är?3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
17/7 74.7
7/8 73.7
4/9 72.6
2/10 72.6
9/10 73.2
16/10 73.6
23/10 73.7
Jag känner mig som en stoppad korv och magen ser nästan gravid ut. Har varit väldigt trött och inte orkat promenera så mycket så jag gissar att det är boven.
Får jag fråga vad ditt mål är?
Finns ju träningsvideos på youtube där man sitter ner, kan det kanske vara något som går att genomföra? Vet tex att en som heter Lucy Wyndham-Read har en del, sök på "Lucy Wyndham-Read sitting" på youtube så hittar du. Jag har kört några av hennes vanliga träningspass och gillar hennes videos, har dock inte testat dem där man sitter ner. För rastlöshetens skull menar jag.Vägde mig nyss. Det var dumt. Jag visste att jag gått upp en hel del, kläderna passar inte längre, men att det var så mycket!
Visst har jag slarvat en del med maten det sista. Men jag har tränat mycket också. SÅ illa trodde jag inte det var.. Suck.. Funderar på att köra en VLCD ett tag, bara för att komma ner lite grann. Bara för att känna att jag är på banan igen.
Nu kan jag dessutom inte träna, får inte ens gå promenader på minst en vecka. Jag är rastlös, och när jag blir rastlös tristess-äter jag. Tips på hur man kommer tillrätta med det?
Finns ju träningsvideos på youtube där man sitter ner, kan det kanske vara något som går att genomföra? Vet tex att en som heter Lucy Wyndham-Read har en del, sök på "Lucy Wyndham-Read sitting" på youtube så hittar du. Jag har kört några av hennes vanliga träningspass och gillar hennes videos, har dock inte testat dem där man sitter ner. För rastlöshetens skull menar jag.
Tristess-ätande är ju lurigt, jag hamnar själv lätt där. Finns väl ingen "lätt" lösning där utan det är bara alla de där klassiska råden som hjälper. Köp nyttiga snacks, ha inget onyttigt hemma, drick mycket vatten osv. Tugga på is kan vara ett alternativ, om man inte har problem med ilningar i tänderna Att se till att måltiderna går långsamt att äta tycker jag kan hjälpa också, att måltiden tar längre tid helt enkelt.
Jag har nu legat på ungefär 1200 kalorier/dygn och promenerat i genomsnitt 45 min-1,5 h/dag. Resultatet är att jag har gått upp 0,5 kilo. Ett kilo är väl ungefär 7500 kalorier, det betyder att jag behöver kapa ytterligare 3250 kalorier/vecka för att hålla vikten, mer om jag vill gå ner. Då hamnar jag ungefär på att jag får äta 740 kalorier/dygn. Och det verkar ganska rimligt med tanke på hur jag har ätit innan när jag faktiskt har lyckats att gå ner i vikt. Jag väger och loggar all mat nu, ibland verkar inte appen registrera det på totalen dock, lite konstigt.
Jag brukar skoja om att om forskarna löser hur min ämnesomsättning fungerar så har vi löst världens energiproblem. För det är tydligt att jag får ut mer energi av maten än vad jag stoppar i mig Verkningsgraden är alltså mer än 100%
Jag är osäker på om jag orkar äta så lite igen och funderar fram och tillbaks på hur jag vill göra.
Jag kan inte äta levaxin så om det är sköldkörteln eller inte spelar nog inte så stor roll tyvärr. Jag kan ju ändå inte behandla det.Jag är också dessvärre sån. Eller ja, konstig ämnesomsättning på nåt vis, men tror en del hör ihop med sköldkörtelproblem. Har du kollat den?
Jag går lätt upp 2 kg på en dag om det vill sig illa. För ett tag sen lyckades jag med konststycket att gå upp i vikt över natten. Vägde mig precis innan läggdags, sen på morgonen, upp 0,2 kg. Vad kom det ifrån liksom?
Mycket tråkigt är det!
Idag har jag en såndär dag där jag bara är konstant hungrig. Hur löser ni sådana dagar? Äter ni något som ni vet att ni blir extra mätta av? vad isf?
Eller genomlider ni bara den konstanta tanken på mat, godis, snacks, ja, vad som helst som går att äta. Jag har senaste dagarna ätit en hel del frukt pga detta sug, och igår blev det tillomed popcorn. Men nu har jag precis ätit upp lunchen och jag är MER hungrig efteråt än vad jag var innan... På nivån att jag har svårt att fokusera...
Jag dricker också vatten, tråkigt men funkarIdag har jag en såndär dag där jag bara är konstant hungrig. Hur löser ni sådana dagar? Äter ni något som ni vet att ni blir extra mätta av? vad isf?
Eller genomlider ni bara den konstanta tanken på mat, godis, snacks, ja, vad som helst som går att äta. Jag har senaste dagarna ätit en hel del frukt pga detta sug, och igår blev det tillomed popcorn. Men nu har jag precis ätit upp lunchen och jag är MER hungrig efteråt än vad jag var innan... På nivån att jag har svårt att fokusera...
Jag har tyvärr inte tuggummi hemma, och jag vågar faktiskt inte gå till en affär, tror inte att jag kommer lyckas hålla ordning på mig själv då XD Så massor vatten får det bli!Jag dricker vatten och tuggar tuggummi sådana dagar Frukt blir det någon extra också.
Jag äter mängder av (kokt) broccoli, brysselkål och blomkål då till lunchen+ mkt vatten. Efter det är jag proppmätt igen.Idag har jag en såndär dag där jag bara är konstant hungrig. Hur löser ni sådana dagar? Äter ni något som ni vet att ni blir extra mätta av? vad isf?
Är det rimligt med -20 kg? Eller kanske 10-15 är ditt mål? Jag har sparat sommarkläder i så många år att jag till slut insett att jag nog inte kommer väga typ 62 kg igen. Att 65 kg är rimligare för mig. Då har de plaggen åkt ut.Suck. Provade lite kläder i garderoben. De passar inte längre.. Så nu är frågan, låter jag den hänga tills de passar igen eller ska jag uppgradera garderoben? Det ligger ganska mycket tid bakom en del av plaggen, sydda efter mina mått (som jag hade då vill säga). Men det var nästan 20 kg sen..
Jeans jag köpte i våras har blivit för små. Det känns inte så kul.. Jag vet inte vad jag ska göra.