Nu har jag gått ner 8,7 kilo. Min startdag var 17 augusti enligt appen. Det innebär att jag har 2,3 kilo kvar innan jag räknas som normalviktig inom BMI.
Eftersom jag är väldigt otränad känns ändå inte BMI helt irrelevant då jag inte har nån särskild muskelvikt att ta hänsyn till
Än så länge har det gått fort! Vilket känns bra då jag förmodligen tröttnat annars, eller risken för det hade varit större. Samtidigt förstår jag ju att det kommer sakta av mer och mer!
Min plan är att gå ner till min målvikt. Under tiden kommer jag röra mig måttligt. När jag når min målvikt och kommer börja äta för viktbalans, dvs öka kalorierna, så kommer jag introducera mer intensiv aktivitet så att kroppen blir mer vältränad.
Men jag känner mig så pass väl att just nu så får det vara lågintensivt med fokus på portionskontroll
Eftersom jag har svårt att känna mättnad så försöker jag lära mig det. Tidigare har jag liksom inte känt mig mätt förrän jag är stoppmätt. Och jag tror inte det är hundra procent vad min kropp egentligen behöver.
Det fina är att jag ändå unnar mig godsaker. Bara inte så mycket. Jag förbjuder heller ingen sorts mat. Men prioriterar det som innehåller bra saker eftersom att jag äter nåt som kanske innehåller mer kalorier får jag dra ner nåt annat. Och det är jag inte så sugen på. Gillar man
Men lite fika då och då är också viktigt i mitt liv