Viktskydd/trick skydd på tävling?

S

SirWillgott

Jo jag sitter och har lite tråkigt här i natten:angel:
Och så kom jag bara på frågan...får man ha trickskydd eller viktskydd av något slag på tävling?
Bara undrar:D :bow:

Sv: Viktskydd/trick skydd på tävling?

puutt....ingen som vet?:D

Har för mig att man inte får det. Kmr inte ihåg om det står angivet att skydden inte får väga mer än en viss vikt eller om det bara står att man inte får ha det.
Men som sagt, jag är inte säker på detta.

OK!
Ingen som vet mer exakt? Skulle eventuellt vilja använda ett par senskydd bak som har liiite vikt i sig på tävling..
:bow:

Vet att du inte f¨ha det på unghäst i alla fall. Skydden får inte väga över en viss gräbns. Har för mig att man inte få använda "riktiga" viktskydd på tävling.. Men är inte säker..

Det är på unghästchampionat man inte får ha det.
På andra tävlingar är det tillåtet vad jag vet iaf.

Ok! jo dom jag tänkt köpa är typ hur lite vikt i sig som helst men ändå kallas dom viktskydd i affärn;)
Så då kanske dom är tillåtna iaf!:idea:

Ärligt talat så vet jag inte riktigt:o
Märker ingen större skillnad med dom jag har..fast dom är ju iof inte värdiga att kallas viktskydd heller:angel:

Nej jag undrade bara om det var "lagligt" att ha vikstskydd på tävling eftersom dessa skydd kallades det;)
Men märkte faktiskt skillnad (elr faktiskt min tränare) för nån dag sedan när vi hoppade!:) Mycket mer aktivitet i bakbenen när han öppnade upp över hindret!! Inte så mycket lyft upp, utan lyft upp och bak (hoppas du fattar:rofl: )
Men kommer nog inte använda dom så ofta nu ändå, vill ju inte missbruka dom!:)
Sen vet jag faktiskt inte om det var skydden eller om han bara kände för att jobba? För det är ju som sagt otroligt litet vikt i dom:D

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Tävling Angående fotografering på tävling. Hur fungerar det på de platser där ni har fotograf? Får alla skriva under någon form av samtycke...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 108
Senast: nexxa
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Födda -21