Viktnedgång - pepp & motivation

Lipperta kan vara utbildad dietist eller personlig tränare vad vet du. Människor med ätstörningar är ofta ätstörningar mot sig själva , men kan tänka helt klart vad gäller andra:)
Eftersom hen skrev om en stor viktminskning på kort tid så tyckte jag inte att inlägget kändes sunt. Annars hade jag givetvis inte sagt något.

Men hen har redan svarat angående det så jag ser ingen anledning att tröska det ett varv till.

Självklart kan Ts tränare vara en riktig idiot men nu har ju hen träffat Ts och säkert överlagt med Ts vad som passar.
Jag tror tränaren/coachen har mer koll än randoms på ett forum, sen kan ju Ts också välja/tänka över vad som passar just hen.

Jag villa bara lägga till att man ska se en viktnedgång som en livsstilsförändring, inte en diet du blir _klar_ med och sen tillbaka till vad du gjorde tidigare :)
Men buke är ju experter på allt vet du väl.. ingen kan sätta sig över denna liga av allsmäktiga undermänniskor.

Lipperta kan vara utbildad dietist eller personlig tränare vad vet du. Människor med ätstörningar är ofta ätstörningar mot sig själva , men kan tänka helt klart vad gäller andra:)

Tack så mycket för att du förstår.

Jag är inte dietist eller pt men anser mig kunna skapligt mycket, som många andra med ätstörning.
Kanske pga den vill jag försöka skydda andra från att hamna där.

Tack så mycket för att du förstår.

Jag är inte dietist eller pt men anser mig kunna skapligt mycket, som många andra med ätstörning.
Kanske pga den vill jag försöka skydda andra från att hamna där.
Ja precis , har man ätstörning är man ofta bara elak mot sin egen kropp inte andras , upplever att ätstörda människor har full koll på vad som är normalt och inte.
Dessutom brukar ni vara experter på kost och hälsa och kalorier och vill man gå ner är det bara bra :)
Många som behöver gå ner :)

Då borde du ju kunna listat ut är det mesta nog är vattenvikt :p
Såvida man inte lider av någon sjukdom och samlar onormalt mycket vätska i kroppen och får medicin för att motverka det, så går man på normalt BMI inte ner så mycket i vikt på så kort tid av att bara mista vätska.
Som sagt, ett tapp på nästan 4000 kcal per dag är i princip en fysisk omöjlighet för en normalviktig person.

Sedan var det mest den här ":D" som du avslutade med som gav i vart fall mig en känsla av att du var rätt nöjd med så stort vikttapp på så kort tid.

Har man i sin utbildning lärt sig väldigt mycket om kcal/förbränning/dietetik osv så ska man alltså bara vara tyst när man ser något tokigt menar du?
Nej men man måste väl inte alltid alltid dömma alla andra som att de är trehundra gånger trögare än vad en själv är ?
Eller ?
Måste inte alltid utgå från att man själv alltid är bäst i test för ditten och datten och resten yrar i nattmössan.

Såvida man inte lider av någon sjukdom och samlar onormalt mycket vätska i kroppen och får medicin för att motverka det, så går man på normalt BMI inte ner så mycket i vikt på så kort tid av att bara mista vätska.
Som sagt, ett tapp på nästan 4000 kcal per dag är i princip en fysisk omöjlighet för en normalviktig person.

Sedan var det mest den här ":D" som du avslutade med som gav i vart fall mig en känsla av att du var rätt nöjd med så stort vikttapp på så kort tid.

Ja jag har ju redan sagt att jag har ätstörning så självklart känns det bra att gå ner så mycket på väldigt kort tid, även fast jag vet att det inte är ''riktig'' vikt.
Tappningen skedde efter att jag hade haft ett längre ''friskt'' stadium i livet och sen relapsa så det fanns mycket samlat.

Men som jag sa förut om jag kunde skulle jag gärna radera den biten av mitt inlägg, det känns ju lönlöst att fortsätta diskutera.
Jag säger att det hände, du säger inte en chans, vart vill du komma?

Ja jag har ju redan sagt att jag har ätstörning så självklart känns det bra att gå ner så mycket på väldigt kort tid, även fast jag vet att det inte är ''riktig'' vikt.
Tappningen skedde efter att jag hade haft ett längre ''friskt'' stadium i livet och sen relapsa så det fanns mycket samlat.

Men som jag sa förut om jag kunde skulle jag gärna radera den biten av mitt inlägg, det känns ju lönlöst att fortsätta diskutera.
Jag säger att det hände, du säger inte en chans, vart vill du komma?
Och som helt ätstörningsfri men lite tjock o gammal, så vill jag veta hur man gör :o

Alltså jag vet inte. Jag tycker att det känns galet ibland hur det tjänas pengar på ett i grunden kognitivt problem. Det finns inga Quick -fix när det gäller beteendeförändringar. Det finns egentligen bara ett ihärdigt och många gånger urtrist hårt arbete. Så mitt råd är nog att i stället för att kasta sina pengar i sjön genom allehanda program och dylikt är att besöka en duktig dietist och/eller beteendevetare för att få bukt med sina problem på lång sikt.

Min vän gick ner 80kg på ett år. Halva sin vikt. Detta genom att lägga om matvanorna helt och börja motionera varje dag. Klarade 2 min på crosstrainern första gången innan han föll ihop. Idag 4 år senare tränar han 6 dagar i veckan och väger fortf 80kg. Iof 80kg muskler,inte mycket fett där.

Han har gjort det förr men då genom snabblösningar som dricka shaker. Gick upp allt igen.

Nu är ju han ett extremfall som hade 80kg övervikt men i hans fall ändrade han sitt liv radikalt. Hur han lyckas motivera sig har jag frågat honom många gånger men svarar med att det är lätt med tanke på hur bra han mår nu mot förr.

LCHF är mitt stora tips, jag kör en egen variant. Inget godis, fika, läsk, bröd, pssta, ris, potatis. Riktig god mat so man blir mätt på, sen kan man välja hur strikt man ska vara. Kör hårt och gå ner i vikt, eller håll dig ungefär inom ramarna och är nästan hur mycket du vill och håll din vikt.

Liknande trådar

Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 334
Senast: Nielaa
·
Kropp & Själ Det som jag nämner i rubriken är något som jag totalt saknar. Jag går in för något med hull och hår men orkar aldrig gå ända in i mål... 2
Svar
22
· Visningar
3 373
Senast: Blomskan
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter... 2
Svar
35
· Visningar
5 796
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden