Sv: Viktminsknings/peppningstråd
Jaghar "hållit på" 1 år, och tar med det från början.
Jag är 183cm lång...
(Vägde på förlossningen den 13/4 2007 99 kg)
Startvikt: 92 kg. BMI 27,4 (september 06)
Nuvarande vikt: 75 kg BMI 22,4
Målvikt: c:a 68-70 kg. BMI 20-21
Min "story": Var överviktig som barn och har alltid varit "lättfödd"
. Fick i tidiga tonåren anorexia som efter sjukhusvård övergick till bulimi
Efter det följde en period av kombinerad ortorexi-bulimi (totalt 8 år av mitt liv...) Sedan mådde jag bättre, träffade min man och ökade ganska mkt i vikt (men var normal enl. BMI, ca 80kg), blev gravid... Var sjuk under graviditeten och låg mest i sängen=gick upp till 99kg. Vägde efter förlossningen ca 92kg vilket jag höll mig på i 5 månader innan jag började försöka gå ner i vikt.
Jag har reumatism som blivit mkt svårare efter graviditeten och jag kan inte träna i princip alls. Det blir ngn promenad och cykeltur, samt att jag tömkör hästen lite och rider emellanåt.
Får hela tiden kämpa för att inte falla tillbaka i gamla ätmönster där jag antingen inte äter alls eller hetsäter-kompenserar
samtidigt som det vore bra för mig att ha en så lätt kropp som möjligt att "släpa på".
Min metod: Har lagt om kosten för att se om reumatismen blir bättre. Inget kött, inälvsmat, socker, koffein, alkohol, mjölprodukter... Undviker även vegatabiliska oljor förutom olivolja. Begränsar proteinintaget till max 10 eneriprocent. Denna kosten sänker ju både eneriintaget och skall vara bra mot inflammationer, så vi får väl se...