viktminskning...

A

aprillan

Har just nu lite problem med våran travtjej! Hon rids regelbundet..nästan varje dag..men ändå går hon ner i vikt! Rätt så smal för tillfället! Vi har ökat på hennes hösilage massor...även börjat med lusern nyligen! Hon får nu 10 kilo hösilage om dagen..+ kornblandning ca 5dl i varje hink,vitlök,linfröolja,e-vitamin, och lite lagom mängd lusern! Annat tips? Vad kan vi ge henne för att hon ska gå upp i vikt??

Sv: viktminskning...

Om det inte finns analys på grovfodret så skulle jag öka på både ensilaget och lucernet. Du skrev inte hur mycket och vilken typ av lucern hon får, men räkna med att ge åtminstone ett par kg/dag. Kolla även så att hon inte behöver avmaskas.

Mitt vbl-sto är ganska svårfött men klarar sig hyfsat med fri tillgång på hö, 1,6 L lucernpellets/dag samt 1 kg/havre/dag.

det var inte så länge sedan hon avmaskades! Men kanske borde det=)

Hon kanske skulle behöva vila ett tag för att återhämta sig

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 387
Senast: mrkarisma
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 016
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Nu får jag snart panik! Irländare, D-ponny, het I ridningen, men trygg och harmonisk på marken. Myser, kommer direkt i hagen.Tillgiven...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 978
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Nu söker jag alla tips som kan finnas när det gäller att få hästen att äta mer. Hon är nyligen avmaskad, jag behandlade för magsår i en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
35 598
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30