Viktig popcorntråd!

Ponylove

Trådstartare
När man micropoppar blir det ofta ( i min kassa micro) o-poppade popcorn kvar.
Jag gillar micropop pga smörsmaken (nej det blir inte samma m smällt smör på andra popcorn).
Kan man ta de o-poppade och hälla i popcornmaskinen?

När man micropoppar blir det ofta ( i min kassa micro) o-poppade popcorn kvar.
Jag gillar micropop pga smörsmaken (nej det blir inte samma m smällt smör på andra popcorn).
Kan man ta de o-poppade och hälla i popcornmaskinen?
Visserligen inte mikro-varianten, men jag och min syster försökte poppa opoppade vanliga i kastrull en gång för många, många år sedan. Det tog mormor mycket slit att få den kastrullen ren från sotet som hann bildas innan hon upptäckte vad vi höll på med.

De opoppade är inte ägnade för "spräckt majs". Kör alltid 15-20 sekunder mer än vad som står på påsen för att få med de sista med några kolnade popcorn som resultat.

Kör alltid med lite extra smält smör och salt i bunken efteråt då smörsmak är just "smak av smör" och inte äkta samt att saltet är helt frånvarande (ingår i artificiella smörsmaken)....

Jag poppar i en Lékué popcornskål. Det blir nästan alltid några opoppade på botten eftersom jag tycker brända popcorn smakar helt vidrigt. Maken tycker olika och brukar köra de opoppade i mikron igen, med resultat att hela huset stinker bränt en stund.... :wtf:

Liknande trådar

Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 595
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 183
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024