Magica

Trådstartare
Vill ha tips på bra och relativt billiga viktboots. Gärna var ni köpt dem.
Har beställt hem Börjes för 149 kr. Men vill ha några att växla mellan de gånger sånna ska användas.

:)

Sv: viktboots

Jo men det finns inte så många billiga. Eller det beror på vilken typ av viktboots du menar. Menar du typ klockor? För såna kan man ju få rätt billigt men annars så kostar top reiter och g-boots runt tusenlappen.

Men ska du ha klockar behöver du väl inte växla mellan olika? Köp ett par Börjes till isf?
Eller vill du ha i olika vikter?

fick hem de från Börjes nu och fifan vilken dålig passform! satt inte rätt någonstans och passadei nte för fem öre. Så blir till att skicka tillbaka.
Vill ha tips på andra. vet knappt vad som finns. De på hööks för 149; är det vikt i dem? De visst inte när jag mailade och frågade...

Senast ändrad:

Satsa på ett par gboots/topreiter istället. Dyrare, men klart bättre ridning för pengarna!

Klockor ger jag inte mycket för. Dålig passform och sitter inte still.

har inte den tusenlappen till ett par sådanna just nu. annat prioriteras ;) vill ha ett par billigare just nu. kommer inte användas så ofta men nån gång då och då. Därför jag vill ha tips på billigare.

Tror inte det är vikt på dem längre.
I alla fall känns de inte lika "stabila" som tidigare modellen.

Håller med Jonaz. Satsa på ett par gboots/topreiter. Kan finnas begangnade så spana på sånna sidor!

Har ett par klockor med vikt från Hööks, tror de kostade 149 kr. Har använt de max 15 ggr så kan inte uttala mig om de är bra eller inte. Är dock supernöjd med mina gboots trots att jag är rätt dålig på att använda dem med.. :)

Har beställt ett par Top Reiter klockor med karborreknäppning. Hoppas på att de blir bra!

Håller också med Jonaz men jag har inte pengar till ett par sådanna. Därför jag vill ha tips på billigare, trådens huvudsakliga fråga, :-)

ok, verkar inte som att de på Hööks är vikter i längre :-(

Hööks väger mer än vanliga skyddsboots, men inte som viktbootsen direkt, kanske 150 gr eller så.

Även de osm finns där nu? för som jag förstått det har de ändrats när nya katalogen kom ut ?

Jag vet inte vad som finns i katalogen, men i affären och på nätet finns de och utan angiven vikt. De har också gboots.

Det samfällda svaret är "det finns inga bra viktboots till billigt pris".

Om du ändå inte använder så mycket: varför inte spara hundralapparna som du skulle lagt på billiga dåliga boots, spara lite till och sedan köpa ett par bra som du använder ordentligt?

Trist svar men ändå.

Klockboots med vikt finns till mer humana priser, men men vill man ha den andra typen så är det uppemot tusenlappen eller mer det kostar.

Börjes har jag inte hört något gott om av någon, mer än priset då.

jag rider gärna med klockboots och har hittat ett par med mer humant pris.

Börjes har mkt bra saker men inte viktbootsen iaf... :(

Liknande trådar

Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
427
Senast: Rugge
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
257
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
446
Senast: ameo
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Lars L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama