vikt på ryttare till mini shettis??

misen

Trådstartare
Jag har köpt en mini shettis å har 2 tjejer som vill rida på henne men jag vet ej.. Vad tycker ni e max vikt för en rejäl donna på ca 85 cm.. Detta handlar om små små rundor på kanske 10 min 2 dagar i veckan..

tacksam för hjälp..

Sv: vikt på ryttare till mini shettis??

Ojoj..svårt att säga på rak hand..men 30-40 kilo låter ju rimligt....sen beror det lite på vad minisen verkar orka med också...

Min minis (78 cm hög) orkar lätt bära runt på lillflickan på 4 år och ca 20 kg,en halvtimma 2 ggr/vecka och då är min minis ganska otränad.

Sv: vikt på ryttare till mini shettis??

den tjejen som vill rid e rätt lång men SMAL. Hon väger 24 kg. så då borde de ej va farligt då med andra ord.. hon fick prova sitta på henne i dag å ponnyn stog med spettsade öron å brydde sej inte alls =)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 121
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka