Vikt på ponny

hanoirocks

Trådstartare
Jag skulle vilja veta vad ni tycker om vikt på ponny! Jag väger 60 kg och rider fortfarande min d-ponny som är 144 cm hög. Hon går 6-7 dagar i veckan. Mellanhårt arbete. Hon rids bara i låg form och bär sig själv fint. Tränar bara westernridning så sadeln väger ju en del också... Men vikten fördelas ju jämt över ryggen iallafall. Tycker ni att jag väger för mycket för henne? Hon är 18 år men har fina muskler och ben. Alltid pigg och frisk.

Sv: Vikt på ponny

det är ingen faras, jag har en d ponny som är ganska lätt i typen och jag väger mer än dig och tränar både hopp dfressyr och fälttävlan.

Är ponnyn kraftig eller smalt byggd??
Själv väger jag oxå strax under 60 kg och min ponny är också 144 cm, men hon är kraftig och välmusklad, så det har ju att göra med hur hästen är byggd oxå, men jag tycker inte att du är för tung

Hon är väldigt nätt i typen men har ju musklerna på rätt ställen iallafall!:smirk: Tack för era svar dom värmde!:D

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 375
Senast: mamman
·
L
Ridning Jag vet att det är o lika för alla ponnyer och ryttare så jag undrar såklart bara på ett ungefär! Men jag undrar hur stor skillnad det...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 858
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 087
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar