Vikt på lusernhack?

C

chrysler

Kanske finns en sån tråd men jag hittar den inte i såna fall.
Har köpt lusern(hackat inte pellets) då vi inte får tag på bra hö & måste komplettera fram tills hästarna ska ut i beteshagarna om ngn vecka.

Har märket Krafft på fodret.Det jag undrar är om ngn här vet hur många liter ett kg lusern är ungefär?(vi kan säga ihoppressat, inte löst)
Har inga vågar som tar så pass lite vikt så jag har problem.

Sv: Vikt på lusernhack?

Mitt inatten nu men jag kan kolla det imorgon, har KRAFFT LUSERN HACKAD STRÅ...Om det e den du också har?

Jag har en KRAFFTskopa (liten som rymmer ca 0,5 kg pellets) som jag packar lätt. Då blir det ca 1 hg.

Det är väldigt lite. En godislåda (en sådan som affärerna har lösgodis i) blir ca 250 g om man packar det.

Två kilo brukar nästan fylla en 25 (eller var det 30 l?) liters hink.

Mvh

Tora

Hårt packat Krafft-mått (de vita) är ca 250 gram. 4 mått= 1 kg hack.

Det är väldigt lite. En godislåda (en sådan som affärerna har lösgodis i) blir ca 250 g om man packar det.

Två kilo brukar nästan fylla en 25 (eller var det 30 l?) liters hink.

Mvh

Tora

Tack!Det är så jag gissat mej fram hittills.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 551
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 673
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 697
Senast: Glimra
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 343
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka