Videokamera till fölövervakning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 979
D

dolphinsmile

Är det någon som lyckats få till det? Jag har ingen lust att köpa en övervakningskamera eftersom jag inte har någon storskalig uppfödning.. Men däremot så har jag en vanlig videokamera. Det går ju att filma och samtidigt se det på teven. Därför funderar jag på om man kanske kan hitta en jätte lång sån sladd eller ett trådlöst alternativ och montera upp videokameran istället..

Är det nån som gjort så? vad tror ni?

Sv: Videokamera till fölövervakning?

En övervakningskamera är en synnerligen låg kostnad att ha om man vill ha ett friskt och levande föl och mor. Kan inte för hela min värld förstå varför man skulle spara in på en sådan viktig detalj. Storskaligt eller ej :crazy:

förlåt att det inte var svaret du ville läsa, men jag hoppas du tänker "outside the box" angående den förestående fölningen...

jo jag förstår att du tycker så.. och måste nästan säga att jag håller med dig.. trodde de skulle var äckligt dyrt så jag har inte ens kollat.. men kolla på clas ohlsson nu man kunde ju få ett helt set för under 1000 lappen.. :D då är det inte ens värt att krångla med videokameran..

Fast å andra sidan så fölar hon inte fören i slutet av juni så då kanske de lika gärna blir ute.. fast då kan man iof sig använda den i transporten.. jag vet inte..

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 094
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 143
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 157
Senast: cassiopeja
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 484
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈