Videoformat-tråd

malumbub

Trådstartare
Jag har lite problem.

Jag har en video i Winamp Media File format som bara vill funka som ljud i MovieMaker. Videon funkar finfint att titta på i alla uppspelningsprogram jag har, inklusive MediaPlayer...

Varför funkar inte formatet även som video i MovieMaker?

Om jag behöver konvertera; från vad till vad? (Har försökt förstå mig på media-convert.com, men jag fattar inte vilka format jag ska välja i så fall.

Har andra videos i samma format och vissa funkar, andra inte, i MovieMaker.

Sv: Videoformat-tråd

Ingen aning varför det inte fungerar. Testa fråga i något annat forum där fler med mer kunskap om datorer håller hus... ex. Eforum..

Sv: Videoformat-tråd

Winamp Media File låter inte som något format jag är bekant med, men... om du konverterar filen till AVI eller WMV borde den fungera i Movie Maker. Om du googlar på "video converter" eller dylikt borde det komma upp något bra.

Vad har filmfilen för avslut? MP4, WMV, AVI, eller något annat? Det finns ju många olika typer av videofil.

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 807
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 430
Senast: Migo
·
Fritid Så, nu bryter jag ut avstickaren från min symaskinstråd där jag snöat in på frihandsbroderi - i förhoppningen att det finns fler...
31 32 33
Svar
658
· Visningar
37 297
Senast: Trott
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar göra en (underbar!) rawfood frukoströra baserad på groddade nakenhavrekorn. För det ändamålet så groddar jag en stor bunke...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka