Vi spelar Howrse TVÅ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Välkommen till oss, jag tror att vi har föl programmen ngn stans här i tråden men jag lägger in igen..:idea:

8 Mån/ 8h lek
1.30 bete
saltsten
Borsta
1H lek
Rova
2h box
Vatten
1H lek
Mat
6h lek
klapp
morot
___________________________________

10mån/9h lek
1.30 bete
saltsten
Borsta
1h lek
1h bete
1h lek
rova
Mat
7h lek
klapp
morot
vatten
__________________________________
1år/9h lek
1h bete
saltsten
1h lek
rova
1h lek
vatten
2h box
borsta
7h lek
klapp
morot
_______________________________
1.2 år/10h lek
1.30 bete
saltsten
borsta
1h lek
rova
1h lek
vatten
mat
8h lek
klapp
morot
_____________________________
1.4år/11h lek
30min bete
saltsten
borsta
1h lek
mat
9h lek
rova
1h lek
klapp
vatten
morot
_________________
1.6 år/13h lek, slutar efter 22 och med för lite energi
borsta
vatten
1h lek
mat
1h lek
saltsten
30min bete
9h lek
klapp
1h lek
rova
1h lek
morot
morot
_____________________
1.8 år
vatten
6h bete
saltsten
1.30 trav ridtur
morot
mat 1h box
borsta
1h trav ridtur
1h trav ridtur
klapp
rova
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Det står ju inte hur mycket man ska mata... :crazy:

Föreslår att kika på denna länk istället, där kan man välja specialprogram så som ingen saltsten/vinterlekar/shettislekar/dåliga hagar-lekar.

För att få maten att stämma så gå till google, skriv in i spelet "angiven mängd hö ibs in kg" så ger google er svaret. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Mutter..:cool:
Impuls köpte precis ett sto och en hingst Quarter bara för jag inte har ngt att göra..
Någon annan som har quarter som vill samarbeta lite kaske.. :idea:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jag har gett det som det står på foder står det tre och den har gått på bete, så får den tre ändå, om den varant för att den varit mager har den fått lite till..
Har funkat bra för mig sommar som vinter..:laugh:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jag kör enligt ett annat schema, där ska man ge 1,5 kg mer än vad som står (då är inte hästen i hagen nånting förutom nattetid). Fölen blir aldrig varken för smala eller för tjocka.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Just den provade jag en gång (mata 1½ mer än det står) men det resulterade i att hästen inte hade nog med energi på kvällen och därmed hade ganska mycket för lite energi dagen efter. :cool:

Tror det var en fjording.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

tack så mycket :)

Då får jag testa det här på min fölis. Råkar inte vara någon som har en box över? (med morötter :) )
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Det schemat kör jag på, men när de är 10 månader så brukar jag behöva ge dem 3 kg mer än vad som står annars har de för lite energi på kvällen :)

kl
Bara för att jag har för lite tålamod för att vänta tills jag samlat ihop 53 100 e så frågar jag igen om någon skulle kunna köpa en häst för 17 000 av mig på svenska sidan så köper jag en till samma pris och så byter vi tillbaka efter 10 dagar? :angel:

Heter LinaSvensson
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jag kör oftast med samma som Snyggve utom på brittiska just nu.
Det har funkat utmärkt på både mina spanjorer och shettisar. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jag har använt den på AT och Lusitano, har funkat felfritt varje gång. Däremot är jag inte så glad i Craxors, tycker de är hemskt krångliga :crazy: Men visst, de funkar ju...
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

*kl*

Är lite sur på er, efter att jag bröt benet och revbenen förra veckan är jag sängliggande och har tråkigt. Så jag läste igenom typ alla trådar på Buke och tänkte bara testa Howrse lite. Är nu helt fast ;)

Vad är de där fölprogrammen ni pratar om? Dela gärna med er till en nybörjare :)

Välkommen till ett hopplöst beroende! ;)
Jag har varit fast i drygt 3 månader nu. :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Välkommen till ett hopplöst beroende! ;)
Jag har varit fast i drygt 3 månader nu. :angel:

haha, min pv som är på besök den här veckan tycker jag är hur tråkig som helst och då inte bara för att dagens fysiska aktivitet bestått i att ta mig från sängen till soffan :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Men då blir de ju för tjocka!? :confused: Craxors lekar är ganska bra avvägt med ibland för lite och ibland för mycket mat

Aja, funkar det för er är det ju bra. Jag ville bara varna för att det inte alltid funkar. Vilket craxors å andra sidan alltid gjort för mig. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Det schemat kör jag på, men när de är 10 månader så brukar jag behöva ge dem 3 kg mer än vad som står annars har de för lite energi på kvällen :)

kl
Bara för att jag har för lite tålamod för att vänta tills jag samlat ihop 53 100 e så frågar jag igen om någon skulle kunna köpa en häst för 17 000 av mig på svenska sidan så köper jag en till samma pris och så byter vi tillbaka efter 10 dagar? :angel:

Heter LinaSvensson

Jag kan hjälpa dig med det, reservera en till mig för 17 000 e så reserverar jag en åt dig! :)
Heter MikaTela där med. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

*kl*

Okej... Finns det någon som kan vara vänlig och tala om vad ni gör när ni väl betäckt era ston? Hur lägger ni upp hästens dagar efter betäckningen och resterande dräktigheten? Kan det ha inverkan i om det blir en enhörning, även om det inte står någonstans? Jag menar... ett spel som det här måste ju ha lite "dolda" egenskaper - föllekarna är ju en sån grej...

12 enhörningsförsök, 13e blir nu ikväll så lite tips skulle jag uppskatta väldigt! :crazy: :bow:


Nu har jag visserligen inte avlat på enhörningar, men jag brukar träna mina som vanligt fram tills det att det inte går längre och tävla brukar jag inte göra alls under dräktigheten. Det borde inte ha någon inverkan tycker jag inte, men man vet ju aldrig. Känns som om man förlorar en massa om man bara låter de stå de där 12 månaderna så jag försöker få ut som möjligt av tiden liksom...
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Är det bara jag som tycker det är ont om UFO'n ikväll?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp