Vi spelar Howrse TVÅ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Mina drömmar handlar inte om hästar eller liknande.
Utan om helt skeva saker, på riktigt. Blir lite rädd själv, är något fel på mig, hahaha.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jag har en box ledig som jag kan reservera till dig om du är intresserad :) Jag heter LinaSvensson

Edit: Jag reserverade den till dig och så får du ta den om du känner för det annars är det bara att låta det vara ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jag drömmer alltid om att jag skadar mig. Eller blir kändis. Gillar det sistnämnda mest, speciellt nu när jag är sängliggande med ryggskada från en ofrivillig avsittning från idag :(
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Knapplån

Jag kom på att jag har ett väldigt tydligt exempel på vad ridlektionerna har för betydelse för hästarnas färdigheter, om det nu fortfarande är någon som är intresserad. :angel:

Dessa två hästar är födda som tvillingar. De är förvisso numer av olika kön och har inte samma GP. Förklaringen till detta är att jag satsade järnet med ena (Daughtry), bluppade, lade upp några betäckningar, bytte kön och avlade för min egen del. Slipknot däremot sparade jag (och slarvade med lekarna) ett tag innan jag kom på att jag ville prova att förbättra traven (som mina hästar är sämst på) genom att göra "strandritter", för att se om det gav bättre resultat på dressyrtävlingarna (det gör det inte :p). För att kunna göra strandritterna så han gick plus på traven så kunde jag inte ta några ridlektioner mellan 2 och 4 år (eller om det är vid 5år hästarna kan börja med ritterna?) för då skulle dressyren gå om traven som bästa färdighet.

Alltså, om någon begrep något av svamlet ovan, kan vi alltså konstatera att Daughtry gjort varenda ridlektion han/hon kunnat i hela sitt liv medan Slipknot inte har tagit lektioner alls under 2 eller 3 år.

Det är dressyren ni ska titta på

howrse_125911714.jpg

(Länk till Slipknot Länk till Daughtry (kräver nog inloggning på engelska sidan)

Så ridlektionerna gör verkligen skillnad! (Att Slipknot har så mycket lägre totala skills beror på att han inte alls är tränad i stamina/speed/jumping)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Bra visat!

Tilläggas bör att det är viktigt att hästen hamnar i ett stall som ger så högt som möjligt! :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Ah! Gjorde precis en sån sjukt klantig sak. Hade 3 pass och bestämde mig för att skapa ett fullblodsföl, visst det såg lite konstigt ut men jag var glad att min dator inte laggade fast så det var först jag klickade på "Välkomna häst till mitt stall" som jag upptäckte att jag har gjort en akhal-teke istället för ett fullblod.
Ah!
Sitter nu och funderar på om det är värt att köpa ett nytt pass för 20kr så jag har 2st eller om jag får se mina 800e (som jag har satt ut Aqueda på auktion för) fungera som plåster på såren..
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Vilka siffror är det du vill veta?

I GP:n har Daughtry 896,02 och Slipknot 895,80. Men lekarna påverkar ju inte färdigheterns/skills.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

*knapplån*

jag har så sjukt mycket hästar och blir aldrig av med fölen :( så går ju back hela tiden.. dumma spel :P
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Absolut! Daughtry har stått i mitt egna stall som ger 22e/lektion medans Slipknot har växlat stall med mellan 20e och 22e.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Lånar min egen knapp.

Nu har jag halvt återkommit efter varit på kalas hos goda vänner.
Tänka sig jag har faktiskt ett liv utanför howrse, glömde t o m mobilen hemma. :p
Förstår inte varför man anser det vara mindre seriöst som människa att vara inne både här och ge råd och be om råd. Isf måste jag vara mega oseriös som både är här OCH brukar vara med i varulvslekarna på ÄU. :-P
Däremot tycker även jag det var till överdrift att gå via pm, gör jag inte med någon. Finns alltid någon man ogillar på forum, då är det bara att ignorera om man nu tycker så illa om det.
Sen tycker jag inte om dom som kommer in och tigger om saker men hjälp och råd kan ju alla ge och få.

Dubbelcheck inför i morgon, ingen som ville köpa mitt shettisföl, om inte så åker hon ut på auktion i morgon förmiddag. :-)

God natt på er!
Och ja nörden här gick in via telefonen för att skriva detta inlägget! :angel: :p
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

*kl*

Här är man hemifrån ett par dagar och loggar sedan in här för att mötas av massa nyskrivna sidor... Ni är ganska duktiga på att spotta ur er inlägg? ^^ Inte mig emot dock, skrattade gott när jag kom till howrse-drömmarna. x)

Spelet tycker jag står väldigt still för mig nu. Letar efter lämpliga hästar att köpa, men det verkar som att inga säljer bra welshar på auktion. Och jag har ännu inte tillgång till privata (dock inte så långt kvar att vänta). Det är tråkigt att se på när GP:n stiger hos welsharna och man själv inte har nåt kul avelsmaterial alls. x)

Och efter att ha läst era enhörnings-inlägg här så kan jag inte annat än fasa för den dagen då jag själv ska uppfylla det målet. xD Nä fy. Godnatt med er. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

kl

Något jag inte trodde var möjligt :D Men jag lyckades sälja en häst för ett pass utan att be någon här göra det :angel:
Istället är det ytterligare en till rysk medlem (två funna hittills) som köpt den.

Ett steg närmre det dumma enhörningsmålet :mad: / :eek:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jag fortsätter på det här lilla fenomentet OT-drömmarna en liten stund till. ;)

Det går att öva upp hur bra man kommer ihåg sina drömmar, jag höll på med drömtydning för X antal år sedan och kunde komma ihåg 5-6 drömmar per natt när jag var som "bäst". Så have some faith! ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Dotzie
Jag har en del både ston och hingstar som har gp mellan 352-355 som jag inte kommer satsa på om du är intresserad sen, säg till i så fall. //Bure :laugh:
Kan lägga ut på allmänna auktion oxå.
titta bland unghästar och bland de som är till salu fliken
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

*kl*

Jag kanske är dum, men hur registrerar man sig på engelska sidan? Jag har ett användarnamn på svenska sidan men om jag trycker på UK- eller US-flaggan så är det fortfarande på svenska...
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Fy vad besviken jag blev nyss!! :(

Sålde mitt enhörningsföl igår för 4 pass. Glad i hågen ska jag köpa ett Y-horn, men ser då att jag bara har 2 pass kvar och fattar ingenting!?

Sen visar det sig att Atalante-paketet jag gav till min Lusitano köptes för 3 pass och att jag inte alls gav ett av dom två jag redan hade. Känns som jag slängt 3 pass i sjön :cry:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jag lyckas inte heller komma fram till engelska sidan, hur jag än bär mig åt. Hamnar bara på svenska när jag klickar på flaggorna eller skiver in www.howrse.com.
Jag hade iofs inte tänkt börja spela där så jag slutade försöka sen.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Förstår om det känns trist, har själv gjort samma sak med Cronos Timers. :grin:

Kolla om det finns någon här (eller i spelet?) som är intresserad av att köpa ett A-pack för 3 pass, ska man ändå köpa kan man ju lika gärna köpa av dig s.a.s. Själv har jag för dåligt med pass för att kunna unna mig a-packs just nu. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp