Vi spelar Howrse TVÅ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

(Ta inte åt dig Caboose, klickade bara på Snabb-svar för att snabbt få skriva ett meddelande).

Fick igår ett litet mindre trevlig PM (som jag läste idag) om att jag skulle utnyttja er trevliga Bukare för att komma långt på Howrse. Kan ju då berätta att jag har ett till konto här på Buke där jag skrivit 150+ inlägg men jag vill inte kopplas med Howrse från det kontot - därav har jag skapat detta konto. Kan även tillägga till denne som skrev PM:et att du och jag har fört en trevlig konversation om hästköp (senast igår) på det kontot :p
Hoppas att du tar åt dig, man ska inte alltid döma någon i förväg. hehe.
Lär väl få frågor varför jag inte vill kopplas med Howrse och det är för att jag ser min roll som relativt seriös när jag skriver om mina hästar och mina hinder i vardagen(inte handikapp eller psykiska problem, enbart vad jag och min häst möter för motgångar tillsammans)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Nej, vilken trist stil. :mad: Att vara otrevlig är så vansinnigt onödigt, man behöver ju inte hjälpa, det är ju upp till var och en. Jag märker tyvärr att somliga totalt ignorerar mina inlägg också, jag är ju ingen aktiv medlem här i övrigt, och det känns visserligen tråkigt men är ju inte så mycket att göra något åt...
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Haha, det är ganska roligt faktiskt. Jag är trevlig mot alla sålänge de är trevliga mot mig - och har inte haft något emot denna Buke:are innan (även om jag nu i efterhand blir lite fundersam).

Hur som helst, innan jag får ett mejl från någon mer - jag är en bukefantast! Inte någon stor men jag går in här och ber om tips och råd, lämnar även ifrån mig lite egna erfarenheter och kommer med kloka visdomsord ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Oj, jag måste vara hemskt oseriös som vuxen människa med häst, hund och dessutom barn, s0m sitter här och erkänner att jag tycker howrse är ett bra tidsfördriv :eek::rofl:

Men vad spelar det för roll om man går med på buke enbart för just denna tråden och för att få hjälp i form av tips och idéer?:confused:

Jag har hjälpt en hel del härifrån som efter ett par dagar slutat spela.. så dem kommer jag ju aldrig få hjälp av tillbaka.. å andra sidan så håller jag ingen räkning på vem jag hjälpt och vem som hjälpt mig, jag försöker hjälpa alla jag kan, när jag kan det och har väl kommit så långt i spelet att jag har råd och möjlighet att göra det.

Känns lite surt att det ska krävas gentjänster så fort någon ska ha hjälp, så är det väl inte ens mellan oss sedan länge reggade på buke?

Jag hoppas alla hjälper till när man kan?
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Vilken tur att vi slapp se det... ;)

Grattis till er som fick hörningar i kväll då! :D
Ni andra, håll ut, de kommer nog snart ska ni se! :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

*Mutter* Bäst för de där hornsakerna att ploppa ur märren snart. Hon ger ju inte ens några bra ungar! :(

Hur går det för missdragon idag då? Har hon något flyt i spelet?
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

kl
visserligen var jag aldrig en bukare, jag blev medlem på howrse först, och sökte sen om det fanns något svensk forum som pratade om spelet, och fick upp buke och reggade mig. Dock så har jag alltid som policy (personligt) att inte fråga om en tjänst förrens det har gått en tid, när jag reggar mig som hastigt nånstans. *shrugs* men det är individuellt så klart :)


Tycker ängar och boxar har blivit så dyyyyrt senaste tiden! 20k för en box på 18m2 - låg nere på 10k när jag började... samt en stor bördig äng.. 37k >.<
gäller att få ihop pengar fort innan det dras upp ännu mer .. :S
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jo då, spelet i sig går bra, så länge jag inte öppnar mina ymnighetshorn. ;)
Mist och Snow vinner lopp på löpande band och min enhörningsmärr är snart fullbluppad - jag är inte på enhörningsmålet än. Och jag tänker inte försöka fått nåt innan, för då kommer det i första försöket antar jag och dyker aldrig mer upp... :devil: Men min hingst fick ett enhörningsföl i dag, har lagt ut han på eftermiddagarna och det är alltid någon som nappat på en betäckning, på sjätte försökte blev det en hörning för han! :D

Ska du göra nytt försök i morgon bitti eller blir det först i morgon kväll? :) Jag tror att det är din tur nu!
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Äsch, kom igen och gnäll när boxar och hagar ligger på 300'000 istället. ;) Mitt problem är dock att 18kvm-boxarna är slut när jag loggar in. :cry: Jag vill utöka men vill inte köpa 16kvm. :cool:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Så himla otrevligt med ett sådant PM. Jag har följt "diskussionen" kring "de som kommer från howrse och vill ha hjälp" och för min del kvittar det om man är universumkastare eller kravlare. Visst, jag skulle kanske inte vara den första att skicka gåva till någon som man inte vet vem det är men tips och annan hjälp är väl samma lika, oavsett bukeinlägg.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

kl
Nu är ena hörningen såld!
Fölis blev såld för 5000E, 2 pass, filosofens sten & ungdomens vatten!
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jag får se hur jag gör. I morse vaknade jag ur min feberyra kl 06.10 och tänkte "ENHÖRNING" så då klev jag upp en stund och fick en hornlös. Besviken kröp jag ner i sängen igen och somnade om. :p Vaddå skadad? När man t o m vaknar utan väckarklocka för att man drömmer att det är dags för enhörningstillverkning. :rofl:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Vasågoda! Jag bjuder på den. ;) Jag har ändå inget liv, så vad gör det om alla på buke får veta att enhörningarna kryper in i mina drömmar och väcker mig. Jag är helt enkelt inte mer spännande än så. *fniss*
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Med lite tur så kommer boxar och ängar sjunka lite i pris till strax innan vårskördarna börjar trilla in hos folk, det är iaf det jag väntar på och hoppas att priserna blir lite mer vänliga. ;) Köpte mina första stora ängar för under 20 000kr! Men det kommer ju stiga mer och mer antar jag, som på engelska sidan där ängarna och boxarna kostar mellan 300'-400' st!! :crazy:

När det gäller diskussionen om man var Bukare innan Howrse och så vidare bryr jag mig egentligen inte så mycket om i sig. Det enda är väl att folk inte ska komma in här och bara tigga efter hjälp, men att sällskapligt hjälpa varandra och diskutera spelet osv tycker jag visst man kan göra om även om man blev Howrse-människa före man blev Bukare. Det är iaf min åsikt.
Synd att en del tar det längre med PM som upplevs olustiga. Är det så man tycker är man givetvis helt fri till sin åsikt tycker jag, men jag tycker även att det går att sköta snyggt då oxå.
Jag hoppas att jag inte lyckas vara otrevlig mot någon, även om jag uttryckt en ovilja till de jag upplever som tiggare! :o
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

KL

Någon som har en box ledig? Finns inte en enda ledig med morötter just nu som jag kan hitta..

Jag skulle också gärna hjälpa andra men just nu har jag spelat så kort tid och har typ inget att erbjuda tyvärr :p men om någon vill ha ett åldringspoäng eller ett äpple eller nåt så hojta till! Heter sanwas på svenska sidan.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Mohahaha!!
Känner faktiskt igen det där lite! Har i flera nätter drömt om åldrandepoäng till min märr på 23 år som jag vill göra till en 30-åring som jag kan ha ihjäl! :devil: (eftersom det är ett av målen jag har just nu och hon råkar vara äldst...)
Sen har jag drömt om enhörningstillverkningen oxå, utan att ens vara på det målet än!! :D Jag missar alltid betäckningen med en minut!! :crazy:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jag har tyvärr inget ledigt i mitt stall :( (men tror jag kan köpa en box till i morgon, minns aldrig vilken dag...), men jag la till dig som vän iaf. :) Jag heter Jazz't på svenska.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

jag får hoppas det - men det verkar som det bara kommer gå uppåt nu när ekonomin börjar rulla igång på servern :S


ot: varför har alla så roliga drömmar? :p jag kommer aldrig ihåg mina :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp