Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tja..kattungarna lär bli mycket sundare än sin renrasiga pappas ras iallafall...
Grattis Fillifump till dina kissungar!!
Ariel har snart gått 4 veckor nu.
fy va söta speciellt den med mest vit
Vad skulle huskatter ha för nått i generna som gör att dom inte ärver samma sak som raskatter?
Inte alls säkert, många perserkorsningar dras med exakt de problem seriösa perseruppfödare arbetar för att eliminera. Det är inte bara att para en perser med godtycklig katt och tro att avkomman blir problemfri. Lyckas man para med en katt som tex. har lite trängre näsborrar kan du få de andningsproblem seriösa perseruppfödare arbetar så hårt för att hålla borta.
Pälsen kan ju bli katastrofal också. Perseruppfödare arbetar ju ganska mycket med just pälsarna och det finns gott om fall där perserkorsningar får helt omöjliga pälsar.
Självklartär det förutsatt att parningen är genomtänkt trots att modern är "huskatt". Jag är inte för oseriösa "söta kattunge" kullar.
Självklartär det förutsatt att parningen är genomtänkt trots att modern är "huskatt". Jag är inte för oseriösa "söta kattunge" kullar.
Det blir det i mina ögon när blandar raser/parar katter utan känd härstamning.
Just det är väl det vanligaste skälet till varför folk parar sin huskatt med en perser. De vill ha docksöta kattungar. Hur päls, ögon och andningsvägarna blir tänker nog vanligt folk sällan på.