Vi som väntar kattungar!!

Sv: Vi som väntar kattungar!!

Grattis Fillifump till dina kissungar!!:)

Ariel har snart gått 4 veckor nu.:bump:

Min hankatt har blivit pappa, räknas det? Här är iaf några bilder på dom små liven, 2½ vecka gamla.

Gillbert, SBI n
2veckor_1.jpg
2veckor_2.jpg

Gullan, SBI n21
2veckor_1.jpg
2veckor_2.jpg

Gina, SBI n
2veckor_2.jpg
2veckor_3.jpg

Gidion, SBI n
2veckor_1.jpg
2veckor_4.jpg

Nejmen herreguuud så söta!:love::bump:
Kan man annat än älska!:)

GRATTIS!!Då är du ju farmor nu!;)

Grattis Fillifump till dina kissungar!!:)

Ariel har snart gått 4 veckor nu.:bump:

Tack! två friska sötnosar ligger och snuttar på mamma i deras bolåda.
Tyvärr var nummer tre döfödd och det är alltid tråkigt och ledsamt men man får tänka positivt. Två av ungarna lever och mamma katt också, det hade kunnat gå mer illa.

Haha, tack :) Ja det kan man ju säga att jag är ;) Lilla gulliga Gullan :love: är min favorit, hon kanske får flytta hem till pappa om hon fortsätter utvecklas åt rätt håll.

Missan och Bebbarna myser! :)

94686_1208181958.jpg

Kattunge nr.1!

t26966_1208190045.jpg

kattunge nr.2!

t92443_1208190020.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Inte alls säkert, många perserkorsningar dras med exakt de problem seriösa perseruppfödare arbetar för att eliminera. Det är inte bara att para en perser med godtycklig katt och tro att avkomman blir problemfri. Lyckas man para med en katt som tex. har lite trängre näsborrar kan du få de andningsproblem seriösa perseruppfödare arbetar så hårt för att hålla borta.

Pälsen kan ju bli katastrofal också. Perseruppfödare arbetar ju ganska mycket med just pälsarna och det finns gott om fall där perserkorsningar får helt omöjliga pälsar.

Självklartär det förutsatt att parningen är genomtänkt trots att modern är "huskatt". Jag är inte för oseriösa "söta kattunge" kullar.

Självklartär det förutsatt att parningen är genomtänkt trots att modern är "huskatt". Jag är inte för oseriösa "söta kattunge" kullar.

Just det är väl det vanligaste skälet till varför folk parar sin huskatt med en perser. De vill ha docksöta kattungar. Hur päls, ögon och andningsvägarna blir tänker nog vanligt folk sällan på.

Det blir det i mina ögon när blandar raser/parar katter utan känd härstamning.

Det tycker jag förvisso inte att det måste vara så länge huskatten är
frisk och undersökt (men ngt säger mig att denna inte är det) samt även huskattens föräldrar och gärna mor och farföäldrar. Nu har jag aldrig hört om något liknande-men jag backar inte helt från ordet "huskatt". Min kommentar var mer ett uttalande om min "protest" mot det perserkatten har blivit. Och att utavel med något ädlare förmodligen inte skadat-då under ordnade former sas.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 979
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Vad väger era katter? Skriv ålder och vad det är för ras.:):bump: S*Pärlemors Blue Marly, Perser, 3 år 3,7kg Ariel, Huskatt...
Svar
10
· Visningar
3 561
Senast: pajaztar
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama