Vi som väntar kattungar!!

Sv: Vi som väntar kattungar!!

Vad har det med tråden att göra? Och framför allt, vad har DU med det att göra? Folk...

*kl*

Vi väntar också smått här hemma! Stolt blivande mamma är Ebba (S*Top Team's Four Roses):
mars08-1.jpg

och snyggingen som ska bli pappa heter Lucifer:
lucifer11.jpg

Det är Ebbas första kull och om allt går som det ska så anländer bebbarna ca den 9 maj :love:

Men gud så vackra katter!!:love::dLycka till och lova att lägga ut bilder på underverken!!:banana::)

jag håller med dig !
Jag som nästam bestämt mig att om det blir raskatt så blir det en MainCoon. Men de där två var oerhört vackra !

Min lilla stumpa har nu gått upp 800 g sedan hon kom hem från herrbesöket (för drygt en månad sedan) undra vart detta ska sluta :crazy:

Ah men det är väl mysigt:)Önskar min hona kunde börja öka i vikt, nu ligger hon stadigt på sina 2,6 kg.
Hon får Royal Canin Sensitive+kattungematen båda dessa sorter har mkt protein+fett.
Dessutom ger jag grädde,fil och ost men hon ratar det mesta.:(
Har ni några ideer på vad man kan ge?

Kommer uppdatera med bilder snart!
Hon har idag gått 24 dygn och magen har iaf börjat runda på sig+ att tuttarna blivit gigantiska.:o

Tack så mycket! Klart det kommer bilder framöver :)

Ja det känns bra, hon fick missfall förra gången och rasade då 0,5 kg, men nu är hon uppe på 4,0 kg så nu går det åt rätt håll :)

Du får prova dig fram med vad hon gillar, creme freish (stavas?) brukar gå hem hos mina.

Senast ändrad:

19733262.jpg

Här kommer äntligen en bild på Missan! :smirk:

Vet ni några tecken på att förlossningen är nära?

Äsch, bild funkar inte, vet inte vad jag gör för fel men nu får det va ;) Men Missan är iallafall nästan helt vit, endast ett svart hjärtan på ryggen. Så är hon lite svart uppe på huvudet med och på svansen ( förutom svanstippen). Hihi ;) Hon har aldrig fått någon kull innan så ska bli spännande och roligt!

19733262.jpg

Här är då ÄNTLIGEN bilden på Missan! ;)

Hur många ungar kan hon vänta tror ni? jag har tippat på två st innan, men är inte riktigt säker längre?

Tecken innan förlossnings dax?

19733262.jpg

Här är då ÄNTLIGEN bilden på Missan! ;)

Hur många ungar kan hon vänta tror ni? jag har tippat på två st innan, men är inte riktigt säker längre?

Tecken innan förlossnings dax?

Fin :)

Hur många ungar det blir är omöjligt att säga om du inte ultraljudar henne, även då kan det slå fel. Har man hållt koll på vikten så kan man gissa, man räknar att honan går upp ca 250g/kattunge.

Sista dagarna/veckan innan så sjunker magen ner så honan ser "smalare" ut, hon kan även bli rastlös och börja "boa" på olika ställen som hon anser vara lämpliga.

Senast ändrad:

Fin :)

Hur många ungar det blir är omöjligt att säga om du inte ultraljudar henne, även då kan det slå fel. Har man hållt koll på vikten så kan man gissa, man räknar att honan går upp ca 250g/kattunge.

Sista dagarna/veckan innan så sjunker magen ner så honan ser "smalare" ut, hon kan även bli rastlös och börja "boa" på olika ställen som hon anser vara lämpliga.

Ja, visst är hon! :)

Jo det är ju det, men det sparkar och har sig i hennes mage och om man lyssnar försiktigt så typ låter det som någon pruttar där inne , haha! Jag har chansat på att det är två st för att jag kännt en på vardera sida, men det kan vara fler.

Men vi märkte att hon var dräktig vecka 12. Och redan då var hon ganska tjock ( putade ut åt sidorna, har jag för mig) så kan tippa på att hon kanske gått 2 eller 3 veckor redan då, kanske 4. Det låter kanske oansvarigt att inte hålla reda på eller se sådant, men får väl skydda mig lite med att detta är henne första kull och hon har aldrig varit intresserad av hankatter innan ( mest hållt sig undan), men när vi märkte att hon var dräktig blev jag super glad! det är ju min katt med;) så extra glad blev jag.Men iallafall, nu har det gått yttligare 4 veckor och jag börjar bli lite orolig?! men eftersom vi inte vet när parningen skedde så vet vi ju inte hur många dagar hon gått heller.
Knepigt!

Men nu är hon iallafall JÄTTE tjock och tuttarna är riktigt stora de med, om man klappar henne över magen är det som ett "streck" eller hur jag ska förklara det, antar att det är pga mjölk?

Men jag är riktigt,riktigt otålig då jag "bevakat" henne varje dag sedan v.12!

Jag väntar kull mellan min finska import FIN*Starmakers Mr.Moonlight (es)och min danska import DK*Gacias Duchess(fs09)

Pappa:
Bild206.jpg

Bild205.jpg

Mamma:
Bild051.jpg

Bild101.jpg

De lyckliga tu :love:
Bild059.jpg

Kullen är beräknad till den 25 april

vilka fina katter ni alla har :love:

men vilken ras är dina katter? norsk skogskatt kanske? :confused: hihi kan inte så mycket om katt raserna :rofl: ush ja skulle också vilja ha små misse katter :love: men måste vänta tills jag är äldre och har råd med både ras katt + all eventuella vet. vård hah

men mycket fina katter :p men fettso kan man inte få fler bilder :bump:

vilka fina katter ni alla har :love:

men vilken ras är dina katter? norsk skogskatt kanske? :confused: hihi kan inte så mycket om katt raserna :rofl: ush ja skulle också vilja ha små misse katter :love: men måste vänta tills jag är äldre och har råd med både ras katt + all eventuella vet. vård hah

men mycket fina katter :p men fettso kan man inte få fler bilder :bump:

eller är det main coon?

Jag väntar också kissebäbisar!

Lillkizzen

dsc02438ar0.jpg

Ziri (Lillikizzens dotter)

hrrziricb7.jpg

Kullarna är beräknade 20 och 27 maj ungefär...

Senast ändrad:

Färska bilder!!

19738532.jpg

19738533.jpg

19738534.jpg

19738537.jpg

19738536.jpg

Vill gärna höra vad det kan bli för färger på bebisarna!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 979
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Vad väger era katter? Skriv ålder och vad det är för ras.:):bump: S*Pärlemors Blue Marly, Perser, 3 år 3,7kg Ariel, Huskatt...
Svar
10
· Visningar
3 561
Senast: pajaztar
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits