Vi som väntar kattungar 2009!

Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Slemproppen är ju slem, inte vätska. Inga värkar alls?

Förvärkar har hon haft länge, så det går tyvärr inte att gå efter. Jag tyckte det såg ut som vätska, men säker är jag inte. Min äckelmage tillät inte mig att kolla in det så där jätte noga...

Senast ändrad:

Jag har aldrig tyckt perser varit speciellt vackra i.o.m deras intryckta ansikten :o, men nu när man såg din förstår man den riktiga meningen med aveln! Kanonvacker!!

Förvärkar har hon haft länge, så det går tyvärr inte att gå efter. Jag tyckte det såg ut som vätska, men säker är jag inte. Min äckelmage tillät inte mig att kolla in det så där jätte noga...

Det var i och för sig inte förvärkarna jag undrade om utan dom riktiga värkarna. Dom som gör att ungarna kommer ut.

Det var i och för sig inte förvärkarna jag undrade om utan dom riktiga värkarna. Dom som gör att ungarna kommer ut.

Tja de har ju inte kommit än iaf... :o Hon kommer knipa tills julafton minst...

Men men jag hoppas att det sätter igång snart. Hon måste ha dem ute till tisdag så jag kan lämna henne hemma utan att behöva oroa mig för komplikationer. Det jag har inplanerat går inte att omplanera. Så hela familjen kommer vara borta nästan hela dagen och jag har ingen som kan tänkas passa henne.:crazy:

Amora hade en tunn vätska som var brunaktig igår. Hon var blöt där bak och när jag lyfte in henne i "hennes" rum så fick jag det på armen. Det luktade inte bajs och den var väldigt tunn och hon var hård i magen så det borde inte ha varit bajs. Kan det vara en del av slemproppen? Eller vad kan det annars vara?

Jag hade nog kollat upp det hos veterinären.
Det kan ju vara vattnet som gått på en kattunge som ligger fel eller har för stort huvud...
Hade inte vågat chansa.

Kan berätta att Ariels första kull kom på dag 64, hon hade inte haft några förvärkar att tala om(som jag märkt)slemproppen(en tjock klump)gick en vecka tidigare.
Hon födde hela kullen själv på en timme, 4 kattungar.

Den här kullen kom på dag 67 och hon hade haft rejäla förvärkar som jag trodde i ett par veckors tid.
Hon var orolig och ville att jag skulle vara med hela tiden.
En kattunge föddes och han var väldigt liten 80g, men verkar klara sig.
Han hade bara haft en liten ficka i ena hörnet av livmodern, enligt veterinären borde han inte heller klarat sig.
Sedan kom ingen mer, och det blev ju kejsarsnitt sen pga omvriden
livmoder, däri låg också en död kattunge.

Mitt mysiga gäng!
Här kommer 3veckors bilder :D :D
S*Big Silvers Nothing To Lose
n548043543_1727064_2396027.jpg

n548043543_1727070_7439694.jpg

S*Big Silvers Black Diamond
4695_85981613543_548043543_1727063_5142709_n.jpg

4695_85981593543_548043543_1727060_7959715_n.jpg

Nu föder Amora. Än så länge är det 2 svarta bebbar, vi får se hur många det slutar med...:love:

Nu har vi tre helsvarta små svarta sötnosar... :love: De är så bedårande. Amora är jätte duktig iaf och sköter sig som hon ska.

Tja det blidde 6 iaf så tror jag det är färdigt. Men det trodde jag även 5 imorse och sov en timme vips var det 6 istället för 4. Jag har fått 6 helsvarta fina bebisar. :love:

kattungar004.jpg

kattungar008.jpg

kattungar009.jpg

Tja det blidde 6 iaf så tror jag det är färdigt. Men det trodde jag även 5 imorse och sov en timme vips var det 6 istället för 4. Jag har fått 6 helsvarta fina bebisar. :love:

Grattis till kattungarna! Lycka till att se skillnad på dem. :angel: Svarta katter är dessutom de absolut svåraste att fotografera, jag är så glad att mina inte kan bli helsvarta! :D

/Erica

Grattis till 6-lingarna! :love:

Ett tips för att se skillnad på dem är att märka dem med nagellack på tassen. ^^

Alltså hela kullen är helt underbar :love: Åsså den blå då, säger bara ååååå!

Men det var väl på tiden! ;)

Och så 6 stycken svarta...*älskar svarta katter*
Lilltjejen här hemma är helt sjuk nu efter kattungar!

delvis kl

Tack för alla grattis. De är så underbart goa de små, men väldigt många...:love:

Som sagt de är ju ganska lika, men vissa har rak päls andra har lite vågig.. Jag får nog lära mig vem som är vem plus använda migav nagellack så ska det nog gå bra.

Lycka till , och lycka till med att hålla alla 6 isär

*kl*
Själv får jag veta till helgen om fröken Cecilia är dräktig. Då är det 3 veckor sen hon parades och först då ska det synas tecken på dräktighet.

Själv är jag och Astrid bara glada att hon äntligen är hemma eftersom hon var iväg i 2 veckor och kom hem i fredags :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
385
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
812
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar