Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!
Nästa gång tar ni det alla gånger!
Nästa gång tar ni det alla gånger!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Igår fick jag och Lyxa vårt andra 1:a pris i eliten !
Det står ju i regelerna att de ska ta hänsyn till ras. Tycker faktiskt de flesta som har dömt mig har gjort det. Och senast jag var och lyssnade på några domare som hade varit på senare konferansen så ska det bli ännu tydligare med rasegenskaper. Och visst vill man ha tempo, men det ska inte vara bc-tempo, för i vissa fall kommer det ge avdrag. Ex till rutan, säger man kommandot för tidigt som många gör med snabba hundar, ska det göras avdrag för det...
Kul att det gick bra! Säg till nästa gång, vi bor på promenadavstånd därifrån några veckor framöver
Kl.
Vi tränade för en instruktör förra helgen. Även om just det tillfället var näst intill katastrofalt med trött hund både i kroppen och huvudet på nytt ställe med massor av störning så fick vi en del användbara tips. Två gånger sedan dess har vi tränat på apporteringen som alltid har varit ett ganska jobbigt moment då Kiro alltid vill undersöka det han ska hålla i munnen innan han griper samt att han trott att apporten är en tasstarget när den ligger på backen Nu griper han mycket bättre och det verkar som han fattat att tassarna inte ska vara på apporten. Dock har han blivit så laddad att han tjuvstartar men hellre jobba bort det än ha en hund som inte griper ordentligt eller puttar iväg apporten med tassarna.
Några bilder från idag:
Grattis, bra jobbat!Har ju inte varit så närvarande här på länge....Men jag och min envisa kees tog ett 2:a pris i LK2 i lördags, 3 av 8 kom vi. Även om det inte räckte hela vägen, så är jag grymt nöjd. Känslan fanns där, även om det blev lite småmissar. Och det bästa av allt, vi nollade inget moment, vilket känns väldigt bra. Nu ska vi jobba stenhårt med detaljerna till nästa tävling!
Grattis, bra jobbat!
Line_n: Jäklar vilken skillnad sen jag såg er sist!! Kikade lite på agilityfilmer på din youtube-kanal också, och det ser så jäkla roligt ut!