Vi som tränar för tävling i lydnadsklass 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling i lydnadsklass 2

Aha, ok, då förstår jag hur du menar! :)

Själv tycker jag nästan tvärtom, framför allt gillar jag att kunna jobba med att jag står på det ställe där jag kommer att befinna mig när momentet är klart, dvs. vid utgångspunkten... äsch, känns som jag förklarar dåligt, men jag menar att jag vill kunna lägga ut target eller boll (eller att nån träningskompis gör det), sen hämtar jag hunden och så kan jag skicka till rutan utan att behöva gå ut till rutan själv först om nu hunden behöver lite retning. Eftersom det färdiga momentet ser ut så att jag aldrig går nära rutan förrän hunden har sprungit dit så vill jag gärna göra så redan från början. Om det nu gick att begripa vad jag menar... :angel:

Tack Disen!!! :bow:

Kom nyss tillbaka efter en promenad med lite spontanspår och Rover var härligt glad, fick ett stolleryck och rusade varv på varv och hittade en gammal tennisboll. Jag fick plötsligt en oemotståndlig lust att pröva rutan för första gången, så jag körde efter ditt mönster. Rover är ändå en väldigt nyfiken prick; han är ett trevligt sällskap i svampskogen men man får räkna med en viss andel mosade kantareller om man säger så.

Jag tog alltså bollen, satte honom vid sidan och gick iväg till en fiktiv ruta(hade ingen markering eftersom det var så improviserat utan gick bara runt det som skulle vara gränsen) och intresserade mig lite extra för ett ställe i mitten. Gick tillbaka, skickade iväg med handen(och sa faktiskt "Rutan!" på en gång) et voila! Rover rusade iväg till mitten men stannade inte förrän i bakkanten på min "ruta". Belöning med boll. Samma resultat andra gången så tredje gången var jag så djärv att jag stod kvar och skickade honom utan att gå fram själv först. Första skicket sprang han visserligen iväg men hejdade sig så jag kallade tillbaka honom och gjorde om och se på tusan - han rusade ut och tvärstannade på kommando mitt i rutan! :banana: Bollek och party!

Det är ju bara en början men det känns som en bra sådan!

Dagens lydnadstävling i klass 2 resulterade i 192.5p och klassvinst! :eek:

Jag är så sjukt stolt över vår prestation och vårt samarbete idag! Älskade mallenutten :love:

DSC00669.jpg

Grattis igen!!
Tror vi får åka till dig på träningsläger ;)
Å du, vi vill se poängen moment för moment! :D

Grattis igen!!
Tror vi får åka till dig på träningsläger ;)
Å du, vi vill se poängen moment för moment! :D

Platsen 10

Fritt Följ 9 Vänsterom svängarna

Läggande 7.5 Kryper, sätter sig före kommando

Inkallande 10

Rutan 10

Apportering 10

Hopp 10

Fjärren 10

Helhetsintryck 10

Ni är alltid välkomna ner, det vet ni :love:

Jisses vilka poäng!! Är så galet imponerad!
Det hade vart så himla kul att komma, men med Lillskruttan blir det lite svårt nu på ett tag, kanske till nästa vår/sommar när hon är lite större.
En riktig hundhelg :D

Tack! Målet är att slå det nästa tävling, men det kan ju bli svårt :angel::crazy:

Äh det fixar ni lätt! Lite bättre läggande så är det ju klart :D

Siktar ni på LP2?

Tack :laugh:

Har nog fortfarande inte fattat det riktigt...

Platsen 10

Fritt Följ 9 Vänsterom svängarna

Läggande 7.5 Kryper, sätter sig före kommando

Inkallande 10

Rutan 10

Apportering 10

Hopp 10

Fjärren 10

Helhetsintryck 10

Ni är alltid välkomna ner, det vet ni :love:

JISSES!!!!! :bump:

Dagens lydnadstävling i klass 2 resulterade i 192.5p och klassvinst! :eek:

Jag är så sjukt stolt över vår prestation och vårt samarbete idag! Älskade mallenutten :love:

DSC00669.jpg

Snyggt jobbat! Grattis!!!! :bump:

Delvis KL

Tack hörrni :D

Snart dax att pröva lyckan igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
169 606
Senast: lillebill
·
  • Låst
Hundträning Jag tyckte att tråden för lydnadsettan var ett jättebra initiativ så här kommer en tråd för oss som är i klass 3 och Elit. Jag...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
19 321
Senast: lillebill
·
  • Låst
Hundträning Jag tycker om den här sortens trådar så varför inte ha en för brukset också :) Delade inte upp det i alla grenar, tycker det är kul att...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
162 643
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar