Man vet aldrig. Vissa uppskattar inte detJamen självklart! Det är lite därför jag viker ut oss på buke
Slalom:
Försök röra dig neutralt, nu tittar hunden väldigt mycket på dig för att veta när hon är klar, försök träna bort din pekande hand. Sen hade jag ökat farten så hon får lite tryck i det, nu har hon rätt yviga svängar med fart blir de förhoppningsvis lite tightare. Har du bågar på slalomet eller är det staketet i bakgrunden? Belöna lite snabbare, nu hinner hon titta upp efter belöningen innan du kastar. Vilket gör att hon inte trycker ur med fart utan väntar på belöningen först.
Gungan: Vad har du för målbild? Hur vill du den ska se ut när den är klar? Vad är dina kriterier för att hon ska lämna gungan? Jag ser inte riktigt vad som är målet när jag tittar på filmen Nu belönar du att hon hoppar av gungan de flesta gångerna. Hon hoppar inte kontaktfältet men hon lämnar gungan med ett hoppbeteende. Jag tycker det är bättre att låta hunden gå så långt ut på gungan den kan och att den därefter lämnar gungan. Ett hoppande beteende kan krypa bakåt och bli tidigare och tidigare så därför är det bra att ha en fix punkt = kanten på gungan där hunden ska stanna. Tänk även på att träna gungan både på din vänstra och högra sida.
Bra jobbat, ska bli kul att se mer av er