Det förstår jag. Hon är superbra på att ta fram det bästa hos ett ekipageHeldagskurs för Annica Aller imorgon. Ska bli riktigt roligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det förstår jag. Hon är superbra på att ta fram det bästa hos ett ekipageHeldagskurs för Annica Aller imorgon. Ska bli riktigt roligt
Tränar också för henne, hon är jättebraHeldagskurs för Annica Aller imorgon. Ska bli riktigt roligt
Man lär sig hålla ihop efter ett tag Bara kämpa påSynd att en agilitybana inte bara är typ 10 hinder, det är ungefär så länge jag kan hålla ihop min handling
Idag tävlade jag hoppklass med syrrans border collie och jag blev så glad att vi klarade slalomet felfritt att jag glömde bort vart vi skulle efter. Medan jag stod och funderade hoppade hunden nästa hinder åt fel håll och disken var ett faktum. Men men, nya tag redan på tisdag!
Grattis till tredjepris! Han klär i lila (eller är det en tik?)Idag har jag tävlat agility med tjejerna
Ultima gjorde sin första officiella tävling och fick prova på hoppklass. Hon gick kanon dom första 9 hindren men sen kom slalomet och vi kom av oss helt och resten av banan blev lite hallaballo för oss så det blev en disk.
Qarusell gick kanon i hopploppet och vi lyckades komma i mål utan fel och komma trea vårat första lopp utan tidsfel . Ingen pinne då det var för få startande..
Agilityloppet gick fel i mitt huvud redan efter första hindret då min hjärna inte ville riktigt så det loppet flöt inte på lika bra, det blev 15 fel på hinder och totalt 30,83fel och en 6:eplats.
Idag har jag tävlat agility med tjejerna
Ultima gjorde sin första officiella tävling och fick prova på hoppklass. Hon gick kanon dom första 9 hindren men sen kom slalomet och vi kom av oss helt och resten av banan blev lite hallaballo för oss så det blev en disk.
Qarusell gick kanon i hopploppet och vi lyckades komma i mål utan fel och komma trea vårat första lopp utan tidsfel . Ingen pinne då det var för få startande..
Agilityloppet gick fel i mitt huvud redan efter första hindret då min hjärna inte ville riktigt så det loppet flöt inte på lika bra, det blev 15 fel på hinder och totalt 30,83fel och en 6:eplats.
Tack jo det är två tjejerGrattis till tredjepris! Han klär i lila (eller är det en tik?)
Såg nu att du tävlat med tjejerna!
TackGrattis! Jättekul att träningen verkar ge resultat
Hjälp vad innebär detta?
"Klass 1 kommer inte att börja före 12:00
Vi kommer att ha fri banvandring på bägge banorna när de är färdigbyggda så att vi kan köra igång så fort domare och funktionärer är redo. Så ingen extra banvandring för XS, S och L, X."
Efter vissa klasser står det 8 min eller 2x8min har det med banvandringen att göra? Eller antar det?
Banorna kommer vara öppna för banvandring när domarna äter lunch. Alla ekipage får gå fritt fram tills dess att funktionärerna/domarna är klara. Därefter kommer det inte vara en tidsbegränsad banvandring utan man kör igång direkt.Hjälp vad innebär detta?
"Klass 1 kommer inte att börja före 12:00
Vi kommer att ha fri banvandring på bägge banorna när de är färdigbyggda så att vi kan köra igång så fort domare och funktionärer är redo. Så ingen extra banvandring för XS, S och L, X."
Efter vissa klasser står det 8 min eller 2x8min har det med banvandringen att göra? Eller antar det?
Om det är till exempel lunchpaus eller om det är två banor men bara en som körs åt gången brukar det vara fri banvandring. Det innebär att det inte är någon tidtagning på banvandringen, utan att du i princip kan min banan fram tills att det är dags för första start.
Är första start 12:00 så är det fri banvandring innan dess.
Banorna kommer vara öppna för banvandring när domarna äter lunch. Alla ekipage får gå fritt fram tills dess att funktionärerna/domarna är klara. Därefter kommer det inte vara en tidsbegränsad banvandring utan man kör igång direkt.
Tiderna är banvandringens längd och 2x 8min betyder att man delar upp klassen i två delar så alla inte går samtidigt. tex går 1-20 första banvandringen och 21-40 andra.
Det är olika vad arrangören tycker. Vissa släpper på alla, vissa släpper bara på de som ska starta i första klassen.Hmm okej gäller det då bara fri banvandring för de som det inte står tidsangivelse efter?
"
Ag 1 L 13, XL 24 - Hopp 1a XS 8, S 33
Ag 1 XS 8, S 28 2x8 min - Hopp 1a M 23 8 min
Ag 1 M 20 8 min - Hopp 1a L 13, XL 24 2x8 min
Ombyggnad till klass 1b hopp large -Ombyggnad till klass 1b hopp S,M
Hopp 1b L 14, XL 21 2x8 min - Hopp 1b XS 8, S 31 2x8 min
Hopp 1b M 21 8 min"
Är två banor som går parallellt blev lite konstigt när jag kopierade.