Spookie har blivit sjuk
Skulle tävla honom i Halmstad förra helgen och hade varit bortrest innan så mötte upp hundvakten som också tävlade i hennes sommarstuga kvällen innan och då var han normal. På morgonen ville han inte äta och pep till lite när jag lyfte in honom i bilen. Ibland händer det ju att man råkar nypa dem lite så tänkte inte mer på det. Startar första loppet och märker direkt att han inte går för fullt men det tar ju ett tag innan man smälter informationen när man håller på med ett lopp, så väljer efter ett tag att gå av banan. Får honom kollad av canineopat och han markerar smärta på en muskel i höger bakben. Ok en sträckning tänker jag då åker vi hem och vilar.
På kvällen blir han spänd och skakig och vill varken äta eller dricka, ringer veterinären som tycker jag ska avvakta och se hur han mår på morgonen. Han är fortfarande dålig på morgonen så åker in med honom och då markerar han smärta förutom i benet även i ryggen
Åker hem med rimadyl och vila som ordination. Han rycker upp sig lite och äter och dricker av sig själv.
I söndags morse är han helt sned när han vaknar, är helt böjd som en parentes i hela kroppen. Men han rätar upp sig igen och är som vanligt under dagen. På måndag morgon, är han återigen helst sned, vinglar har ingen balans och haltar. Så det blir att åka in med honom igen. Då visar han inga tecken på smärta i kroppen, så de misstänker något neurologiskt och han får stanna kvar för observation och provtagning. Blodproven ser normala ut så nu ska vi leta vidare och i morgon ska vi göra CT-scan av huvudet och ryggen för att se om man kan hitta vad som saknas min lille röde herre. Han har svårt med balansen och är väldigt trött och saknar aptit
Håll tummarna för att de hittar vad som saknas honom så han snart kan vara och springa agility igen!
Foto: CanineRush.com