Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har varit på "agilityvecka" Började med 2 dagar för Annica Aller och sen vidare till lagtävling med Millas lag som hade 2 hopp-pinnar och var tveksamma till om vi skulle nå till SM. Då sätter bästa laget in formtoppen och plockar 4 pinnar på Karlshamns dubblerade tävling och helt plötsligt var vi SM-klara. :banana::banana: Nu gäller det bara att hålla Milla frisk så hon kan springa sitt antagligen sista SM i Växjö.

Sen har jag tävlat med Spookie och han har tagit sin första pinne! Det loppet är inte filmat med här är ett agilitylopp från samma dag, tyärr misslyckades vi med starten så han är redan diskad när filmen börjar.

Men med tanke på att han tog två hinder och sen drog av banan i loppet innan är jag så nöjd med honom:love::love:

Så här fin är man i sin första pinn-rosett:
13133201_10154150191131228_3462581843463892959_n.jpg

I dag har vi tävlat!

Många fel i första loppet, men halva var ju rätt bra och mina bakombyten funkade. Och han stannade innan A-hindret, så vi undvek en disk med någon centimeters marginal. :up:

I andra klassen diskade vi oss och jag vill gärna påstå att det mest var domarens fel. Himla taskig placering! Men kolla vad snabbt vi springer! Billy var ÄNTLIGEN sig själv igen! Jag har saknat min lilla kanonkula :love:

Alla dvärgpinschrar sabbar minst ett lopp i sin karriär med att hälsa/skälla/hata domaren :p

Alla dvärgpinschrar sabbar minst ett lopp i sin karriär med att hälsa/skälla/hata domaren :p

Oh ja!
Billy har gjort det flera gånger - den här domaren har fått både skäll och kyssar genom åren :rofl:

I går var han än en gång "dålig och distraherad" och då blir min handling katastrof eftersom jag blir så osäker. Egentligen borde jag springa bredvid honom och peppa - i stället för jag någon himla mesig fisagility som är rena rama sömnpillret. Dålig matte!

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra för att vi ska ta oss ur det här träsket :arghh::cry::turd:

Pausar agilityn i några fram till lagtävlingen 21/5, fram till dess blir det fokus på Speed & motivationkursen.

Vi har varit på "agilityvecka" Började med 2 dagar för Annica Aller och sen vidare till lagtävling med Millas lag som hade 2 hopp-pinnar och var tveksamma till om vi skulle nå till SM. Då sätter bästa laget in formtoppen och plockar 4 pinnar på Karlshamns dubblerade tävling och helt plötsligt var vi SM-klara. :banana::banana: Nu gäller det bara att hålla Milla frisk så hon kan springa sitt antagligen sista SM i Växjö.

Sen har jag tävlat med Spookie och han har tagit sin första pinne! Det loppet är inte filmat med här är ett agilitylopp från samma dag, tyärr misslyckades vi med starten så han är redan diskad när filmen börjar.

Men med tanke på att han tog två hinder och sen drog av banan i loppet innan är jag så nöjd med honom:love::love:

Så här fin är man i sin första pinn-rosett:
13133201_10154150191131228_3462581843463892959_n.jpg

Grattis :bump: !!

Oh ja!
Billy har gjort det flera gånger - den här domaren har fått både skäll och kyssar genom åren :rofl:

I går var han än en gång "dålig och distraherad" och då blir min handling katastrof eftersom jag blir så osäker. Egentligen borde jag springa bredvid honom och peppa - i stället för jag någon himla mesig fisagility som är rena rama sömnpillret. Dålig matte!

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra för att vi ska ta oss ur det här träsket :arghh::cry::turd:

Pausar agilityn i några fram till lagtävlingen 21/5, fram till dess blir det fokus på Speed & motivationkursen.

Jag fick ett bra tips av Annica Aller för min "något" lättstörda lilla röd. Att jag ska vara hans störning. Jag ska vara så störig att han inte har tid att titta på något annat. Så jag ser numera mitt uppdrag att utföra fin handling samtidigt som jag agerar mistlur så han inte av misstag springer in i dimman :D:D:D

Jag fick ett bra tips av Annica Aller för min "något" lättstörda lilla röd. Att jag ska vara hans störning. Jag ska vara så störig att han inte har tid att titta på något annat. Så jag ser numera mitt uppdrag att utföra fin handling samtidigt som jag agerar mistlur så han inte av misstag springer in i dimman :D:D:D

GENIALISKT!
Har du några rent konkreta exempel?
Billy och Spookie är ju inte helt olika, båda har definitiv radarn på och känselspröten ute hela tiden, men jag tror att Spookie drar i väg medan Billy snarare stannar och fryser eller låser sig på det han ser. Spookie håller i alla fall farten uppe då :p

GENIALISKT!
Har du några rent konkreta exempel?
Billy och Spookie är ju inte helt olika, båda har definitiv radarn på och känselspröten ute hela tiden, men jag tror att Spookie drar i väg medan Billy snarare stannar och fryser eller låser sig på det han ser. Spookie håller i alla fall farten uppe då :p

Har Billy något tricks han älskar? Om han låser sig så be han göra det, strunta att han är på agilitybana utan be honom göra något lätt och enkelt för att komma ut ur låsningen. Spookie är så tunnelgalen att han oftast går ut ur låsningar om man ropar TUNNEL.

"Mistluren" betyder att jag hela tiden ska ge honom verbala kommandon, så springer han framåt ska ha ha framkommandot hela tiden, inte bara en gång och jag ska vara nära honom vilket inte är helt lätt när han springer så snabbt, fast det är ett lyxproblem.

Har Billy något tricks han älskar? Om han låser sig så be han göra det, strunta att han är på agilitybana utan be honom göra något lätt och enkelt för att komma ut ur låsningen. Spookie är så tunnelgalen att han oftast går ut ur låsningar om man ropar TUNNEL.

"Mistluren" betyder att jag hela tiden ska ge honom verbala kommandon, så springer han framåt ska ha ha framkommandot hela tiden, inte bara en gång och jag ska vara nära honom vilket inte är helt lätt när han springer så snabbt, fast det är ett lyxproblem.

Smart! Han gillar high five väldigt mycket, tänker att det nog kan vara användbart i så fall :)

Ska definitivt testa att införa mistluren här också!
Och stalka reda på Annica :angel:

Smart! Han gillar high five väldigt mycket, tänker att det nog kan vara användbart i så fall :)

Ska definitivt testa att införa mistluren här också!
Och stalka reda på Annica :angel:

Och om det blir fel, ta inte om utan hitta på en bana efter vart han tog vägen, det är i princip alltid vi som visar fel eller inte visar alls så kör bara på och improvisera så han inte märker att det blir fel. Det stärker med de små röda. Haha får se vad Annica säger om det dyker upp
ännu en röd dp hane med koncentrationsproblem. Spookie är ju inte den första hon träffat ;)

Vad gör din hund när den blir störd? Jag har en som börjar hoppa hindren på egen hand i valfri ordning, alternativt bränna runt på planen. Lagom kul :/

Vad gör din hund när den blir störd? Jag har en som börjar hoppa hindren på egen hand i valfri ordning, alternativt bränna runt på planen. Lagom kul :/
Springer åt valfritt håll, och han har en enorm aktionsradie. Han är dessutom rädd för att bli infångad då han nog blivit "jagad" i sitt förra hem.

Springer åt valfritt håll, och han har en enorm aktionsradie. Han är dessutom rädd för att bli infångad då han nog blivit "jagad" i sitt förra hem.
Åh, jobbigt! Men bra tips du fick av Annica, ska testa att "prata på" med min också. Det är när han hamnar ur "bubblan" (t ex blir tveksam på vart han ska) som han kan störas och börja hitta på egna grejer.

Tinja och jag är nu anmälda till vår första Agilitytävling! En inoff den 16:e, blåbärsklass, Stockholms Södra BK. Så taggad!

Nu hoppas jag bara att hennes röntgen visar fina höfter så att jag inte behöver slopa agilitykarriären...

Jag "råkade" ju anmäla Pu till tävlingsdebut i juli :p! Nu kan hon iaf 12-pinnars slalom :up: ! Iofs MED bågar, men man får vara glad för det lilla :D ;) !

Våra problem med slalom på tävling fortsätter.. I första klassen blev det en vägran och sen flöt det på väldigt fint. Fick ett nedslag också så totalt 10 fel.
I andra klassen klev han ur slalomet 3 ggr och missade först ingången, trots nästan 50 fel blev vi 4a :p
@Aningsfull var du i Kalix idag och tävlade, jag funderade ett bra tag på vart jag känner igen hundens namn och kom sen på att det kanske var du?

Jag var i Kalix idag. :) Kjapp gjorde sin andra tävling. Vi slog till med en klassvinst i första loppet, snabbaste tiden av alla storleksklasser. :D
Sen i dom två andra klasserna fick vi tempot emot oss och körde ut oss på disk. Men fasen vad grym han var. Är ändå så nöjd med honom. :love:

13220862_10153638253448030_479282234056099834_n.jpg

13232874_10153638253598030_6456934389411148833_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka