Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Era erfarenheter av stress och agility?
Min tvååriga hane som gör som Blueberrys gjorde innan, han tränar jag enormt mycket självbehärskning och självkontroll med, agility endast en gång i veckan. Min andra hund går bara upp i positiv stress inför loppen och taggar och är sen lugn när hon är klar. Att träna självkontroll är viktigt för hundar som går upp i stress. Dock tycker jag inte det är så vanligt utan de flesta klarar av att behärska sin stress.När han var yngre kunde det dock blir överslag där han sprang i väg när han fick upp farten, men nu har kan bättre kontroll på nivåerna, haha.
Era erfarenheter av stress och agility?
Framförallt menar jag nog förebyggande...
Sen har hon tyvärr börjat visa tecken på frustration och hitta på annat när det blir fel. Just nu jobbar jag mest med att undvika konflikter men det måste ju få bli fel också (klart jag inte skäller på henne för missar där men tar om utan att belöna=frustration).
Och ja, vi tränar en, max två dagar i veckan och mycket passivitet också. Och så lydnad, spår och fys andra dagar.
Hmm ja kanske... har funderat lite på att belöna när hon håller kontakten/stannar hos mig när det blir fel. Vet inte riktigt hur jag ska hantera det, nytt problem för mig. Sigge har haft perioder då han kan gå iväg men det är pga ointresse, det här är nåt annat.
Om det blir fel flera gånger på raken förenklar jag så hon får lyckas (och får belöning) innan vi går vidare.
Hon är ju ung. Handlar det inte om generell belöningsförväntan och bristande uthållighet?Framförallt menar jag nog förebyggande...
Sen har hon tyvärr börjat visa tecken på frustration och hitta på annat när det blir fel. Just nu jobbar jag mest med att undvika konflikter men det måste ju få bli fel också (klart jag inte skäller på henne för missar där men tar om utan att belöna=frustration).
Och ja, vi tränar en, max två dagar i veckan och mycket passivitet också. Och så lydnad, spår och fys andra dagar.
Duktig hon är! Tänk bara på att sätta fast tunneln ordentligt!@WildWilma, tack
Idag tränade vi lite hemma i köket med en liten tunnel Tränade ingångar från båda håll på den och där jag visade med både höger och vänster hand att hon skulle genom den. Det förstod hon snabbt. Min tunnel är ju inte direkt någon lång och trång "riktig" tunnel heller. Sedan satte jag fram en kon för att först styra henne runt den och sedan in i tunneln. Att gå runt en kon på kommando kan hon sen innan.
Slutresultatet blev det här: http://instagram.com/p/nxh0blPxXq/#
Så fort det inte regnar så ska vi testa utomhus också.