Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

kl

Alltså saaatan i gatan vad mitt lilla troll har gått fint i helgen!!! Visserligen blev det två disk igår och en femma i hopploppet idag då hon halkade i slalom, MEN! Så sjukt bra känsla i alla lopp, hon har gått snabbt som en liten vessla och läst linjer MYCKET finare än vanligt! Inte alls lika tittig på mig som hon brukar utan hon har röjt satan. Fyfan så rolig hon har varit att köra, nästan som en normal hund! :D :love:

Höjdpunkten var dock dagens agilitylopp där vi gjorde ett sånt där riktigt fenomenalt lopp. Tappade henne lite i början men sen var allt perfekt! Vad jag såg var jag den enda som handlade som jag gjorde efter muren och där tjänade vi massor av tid eftersom vägen slapp brytas. Hade sånt sjukt adrenalinpåslag efteråt alltså, galet!! En tredjeplac blev det, bara 1 sek efter två SVINSNABBA hundar! :love::banana: När jag klockade vårt hopplopp från idag så hade vi dessutom antagligen gått in på en 3-4e plac vilket är helt sjukt med tanke på hur bra de som placerade sig gick! Duktiga Lovis!

http://www.facebook.com/photo.php?v=10151183363257066&notif_t=like

Alltså, denna hund :love:

Vi har tränat slalom ordentligt och fokuserat sedan förra veckan och kör extremt korta pass på typ 7 minuter varannan dag.

Idag tog han 6 pinnar klockrent, och nästa steg (innan vi går vidare pinnmässigt) är min placering.
Uppenbarligen är det enklare att göra när jag går baklänges...

Kakis + KS:

Så snyggt!
JAG DÖR AV ABSTINENSEN.
Måste träna banor snart.

Senast ändrad:

Jättefint!

Vet inte hur du brukar jobba med tjuvstarterna? Jag hade gått tillbaka och belöna att hon sitter och inte kört direkt i det läget, och kanske satt henne kortare stunder?

Jag har väl egentligen inte jobbat med det så mycket alls förutom att försöka att inte släppa igenom. Min nya plan är att starta henne liggande, sålänge det är lugnt runtomkring verkar det lättare för henne.. På filmen har hon lilla Pesto som agerar hejarklack/störning precis brevid och det var SVÅRT! :D

Ska börja träna mer att hon bara sitter och får belöning! :laugh:

Ja precis, belöna och gå tillbaka så det ska löna sig att sitta kvar med. Och jag hade plockat bort hunden som stör när jag tränar. Det är onödigt att lägga på extra störning innan din hund klarar av det. Bättre att hon får fler lyckade försök istället :)

Ägaren till den störande hunden är hon som håller i filmkameran. Jag ville inte be henne ta bort hunden när hon var snäll och filmade, så det blev lite tokigt. Men ska absolut tänka på det framöver! :)

Nej då är det ju inte så lätt. Du får uppmuntra henne att binda hunden någon annanstans nästa gång istället. Glömde skriva innan att det ser fint ut annars :laugh:

KL

Idag har vi tränat!
Billy var bitvis HELT SJUKT GRYM och så följsam och uppmärksam att jag blev alldeles överlycklig. :love:
Vi har tränat mycket kvickhet och snabba signaler de senaste månaderna (tyvärr har det blivit ganska få träningar) och jag är imponerad över hur fort han lär sig.

Den här banan tränade vi på i dag, med massor av olika kombinationer. Den som är rosa var den sista vi körde (både framlänges och baklänges), och det krävde väldigt mycket timing och placering innan det började flyta på. Sjukt kul! Bill är duktigt och fuskar inte på däcket, så det var gött att kunna slipa ordentligt :)

agility_510158939606ee5ab41525ec.jpg

Kul att det går bra!

KL

Jag har glömt skriva om vår senaste tävling!
Startade agilityklass 1 och hoppklass 1 i Linköping i helgen. Disk i båda starterna men av lite olika anledningar..

Agilityloppet var först. Där var det "mycket spring och lite hjärna" som var ledord. Vi lyckades inte riktigt kommunicera ordentligt så det blev konstiga missar.
I hopploppet var hon jätteföljsam och fin men då fick vi istället en tjuvstart där jag valde att diska.

Film agilityklass

Film hoppklass

Andra loppet var jättefint!

Och banan verkade sjukt rolig.
Den måste jag nog sno och träna på någon gång :)

Tack! Det kändes väldigt bra, typiskt att vi redan var diskade ;)

Jag var lite nervös över banan, trodde jag skulle förvirra mig totalt när man skulle runt runt runt i tunnlarna på mitten, men det gick bättre än förväntat sen :angel::D

Vad trevligt det ser ut! :bow:

Jag och Ila ska tävla i helgen. Vi som tränat ehm... några gånger bara de senaste månaderna. Nackdelen med att bara ha inomhusträning en gång i veckan, där jag dessutom jobbar varannan vecka så vi får bara till 2 träningar i månaden nu. Så jag ser mest tävlingen som en chans att intensivträna. Dessutom är tävlingen i samma stad som hundvalparna så när vi är klara är jag den som åker och pussar på min blivande stjärna. ;):D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka