Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

Det beror på vad man jämför med iofs! :D Jag har ju min målbild klar för mig och jag vet vad hon kan, så jag tyckte att det gick segt som sirap ;).

Vad duktiga ni är line_n!! :)

Jag och Lovis var iväg till Gagnef-floda i helgen och jag vet inte vad det var som lossnade, om det var en attitydförändring hos mig, att Lovis blivit varm i kläderna så att säga, tur eller något annat - men vi nollade ALLA fyra loppen! :bump: Banorna var dock för lätta för att vi ska kunna konkurrera med farten, så vi fick "bara" två SM-pinnar, en i vardera klass (och en precis utanför snark). Tre kvar nu!

Resultatsmässigt blev det två 9eplac, en 14e och en 2aplac!! :bump::love::love: Har bara hänt en gång innan så det var gryyymt kul! Egentligen inte en svår bana men lång som sjutton (reftiden var 54 sek... En "normal" agilitybana brukar ligga på ca 45 give or take) och det var i slutet man behövde vara skärpt. Jag tyckte den var rolig men jäklar vad trött man var i mål! Dog av skratt åt en man som kom i mål, slängde sig på marken och utropade på bred skånska: "FY HEELVETE! DET VAR DET JÄÄÄVLIGASTEEEE JAG VARIT MED OOM!" :rofl::rofl:

Nå, hoppet om SM 2013 har åtminstone återvänt och jag är jätteglad över den grymma känslan vi haft i alla lopp! :)

2a plac (loppet jag är minst nöjd med eg..!)
http://www.youtube.com/watch?v=jNGLye2UoQw&feature=player_embedded

14e (mest nöjd med)
http://www.youtube.com/watch?v=4MkcKERqPK0&feature=player_embedded

9e
http://www.youtube.com/watch?v=DBZ4oZ7tWZE&feature=channel&list=UL

9e
http://www.youtube.com/watch?v=9iXIAhRmLXA&feature=channel&list=UL

Nu väntar Fagersta, Hofors, Örebro, Sala och ev Avesta eller Väsby!

Kul att det gått så bra för er! Ni är superduktiga!

Och tack! :)
Jag hoppas kunna förmå mig själv att handla lika bra som i sista loppen nu på söndag när vi ska tävla.. Men av någon anledning så blir det ju aldrig bra första varvet!? :p

Ska iallafall ha med mig en viktig sak - tänk på vart magen pekar! Haha :D

Vad duktiga ni är!

Billy är anmäld till Örebro nu. :eek:
Både hoppklass och agilityklass. Jag har nog inte riktigt förstått vad jag har gjort, men vi får väl prova och se vad som händer. Herregud.

Jag har ju ingen feber längre, men jag hostar fortfarande och dras med en jäkla yrsel. Förhoppningsvis går det över snart så att vi kan träna mer.

Klass 2 medium. Så om du ser en liten galen kelpie, kom gärna fram och säg hej :)

Såg er inte tyvärr, hoppas det gick bra!

KL

Jag är väldigt nöjd med vår debut! Vi gick i mål med 10 fel. Fick en rivning på näst sista hindret men annars har jag faktiskt ingen aning om hur/när/var de där andra 5 felen dök upp, störigt :p

FILM.

Men alltså, jag har också kollat filmen nu och jag ser inte heller vart du fick dom andra 5 felen? Kan det vara så att hunden vid nåt ställe råkade hoppa mot dig och ta i dig? För om jag förstått rätt får man 5 fel för det också.

Ja jag har funderat på det men vid de tillfällena det skulle varit möjligt (även om jag inte märkte nåt) så kan jag inte se att domaren signalerar fel?

Jag såg erat lopp och det var jättefint! Jag gissar på att det blivit nåt fel i sekritariatet för jag ser inga fel på filmen och jag såg inga fel live heller! Grattis till en snygg debut! :)

Kl
Vi har ju som bekant slalomproblem på tävling och idag var inget undantag... Trots fel i slalom hade vi ändå ena klassens bästa tid :) vi kom tvåa i både hopp och ag med 5 fel... Många bra delar, så det börjar bli väldigt frustrerande att slalom som är super på träning inte funkar på tävling för jag vet inte hur jag ska komma åt det riktigt... Förslag?

Meh, att du inte hälsade om du såg oss :D
Och grattis till placeringen!

Delvis KL
Har sett resultatlistorna nu och vårt resultat är korrigerat till 5 fel. Vi kom 11a!
Nu ska man ju inte tänka om, men OM vi inte hade rivit hade vår tid räckt till en andraplacering!

Jag är ganska stolt, tycker vi var himla duktiga :)

kl

YIIHOO! Två nollade lopp idag, en 4e och 5e plac och två SM-pinnar! :banana: Nu har vi bara en i hopp kvar, får se om den trillar in imorgon... :) Skulle vara så grymt skönt att bli klar så att vi slipper pressen!

Ny på sidan!

Sofie(förare) - helt grön på agility, men älskar det än så länge! Slukat kursboken och blir nästan för het när det gäller att gå framåt.

Alice, golden retriever - snabb som vinden och lättlärd.

Min förstå fundering är över slalomen. På klubben har vi bara 4+4+4 fasta pinnar, så jag kan inte köra 2+2-metodern, som jag fastnat för. Nu blev det så "olyckligt" att hon på senaste träningen tog en 4-slalom helt utan problem, trots att vi inte börjat än (på instruktörens inrådan). Visst är det roligt att hon fattat grejen, men som jag upplevt det verkar 2+2 vara ett bra sätt att få hunden extremt säker på slalomen.

Vill höra era tankar kring:

Huruvida jag ska backa och börja på 2+2 ändå, för att hon verkligen ska veta vad hon gör hela tiden?

Någon som lärt in på annat sätt och har en slalomsäker hund? (Fattar att det finns såklart, men vill gärna bli boostad.)

Ni som gått över till 2+2 efter annan metod, hur tänker ni?

Ni som gjort tvärtom, från 2+2 till annat?

Självklart vore det skönt att slippa backa och göra 2+2 som ändå är ganska tidskrävande, men kommer vi att få en massa andra problem med tiden så kan det ju löna sig.

Idag har vi tränat första långbanan på länge (15 språng, som det heter i hästvärlden).
Mina lungor = dödens lammungar. Höll väl på att dö eller nåt.
Måste bli frisk asap, det är inte så himla långt till 1 september...

Billy var på topp däremot, han älskade det!
Vi hade några missar på A-hindret (han hoppade över kontaktfältet på väg upp, eller så hade han fullt sjå med att springa bredvid. Måste slipa kommandot där...), och så slank han igenom däcket en endaste gång. Slalomen gick skitbra!

Här är dagens bana:
agility_panorama1_5027d851e087c30834000041.jpg

Själv avslutade jag denna träningsvecka med århundradets typ sämsta agilitypass och jag känner mig som världens sämsta förare. Hon är så fruktansvärt känslig och anar hon minsta lilla irritation så blir hon superlåg och bara lägger sig ner.
Idag räckte det liksom med att jag ropade fast henne när hon lämnade mitt i slalomet och stack in i en tunnel istället. Sen vägrade hon ta en enda port i slalomet igen och jag blev frustrerad och hon vägrade ännu mer. :grin:

Tog henne åt sidan, gav henne vatten, hällde lite vatten över henne och klappade om henne och sen tog vi om hela banan igen men struntade i slalomet och så åkte vi hem. Hon lyckades ändå ladda om så pass att resten av banan gick skitbra, men jag känner mig ändå bara olycklig. Det där jävla slalomet känns som en omöjlighet just nu.
Ena stunden tar hon hela slalomet i en följd och nästa pass kan bli som idag, hon bara skiter i det och vill inte ens gå nära det. :(

Idag har vi tävlat i Köping :)
Vi fick med oss 2 pinnar, en vinst och en 2:a plats! Äntligen kändes det som att det lossnat i slalom. Hon var inte alls spänd och hysterisk utan såg ut att veta vad hon höll på med! Hoppas det håller i sig! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka