Sv: Vi som tränar för tävling i agility!
KL
Har varit hos tränaren idag igen. Vi körde agility1 från Piteå 14/7.
Banan:
Först fick jag gå banan själv och välja handling, körde sen igenom en gång. Mycket missar och en del slarv på hinder men vi tog oss igenom.
Sen gick vi igenom sekvenserna med feedback och alternativa handlingsval.
Slutligen skulle vi köra banan igen, då var vi trötta och kontaktfälten funkade inte alls. Körde balansbommen typ hundra gånger men tills slut gav jag faktiskt upp och släppte henne för att kunna genomföra banan..
FILM
Det skulle egentligen vara ett framförbyte efter hinder nummer 5 men jag hann inte eftersom det blev fel på balansen, blev ett bakombyte. Skulle även vara ett blindbyte innan hinder nummer 19 men då hon var väldigt "klistrig" (hon blir det när hon är trött) var jag tvungen att följa med ut till hinder nummer 17 och hann därför inte, blev ett bakombyte istället även där.
Är väldigt nöjd med slalomen som funkade toppenbra. Har haft strul där senaste tiden.. Kunde till och med göra blindbytet slalom -> a-hinder vilket jag faktiskt inte trodde innan.
Testade två nya grejer - framförbytet vid hinder nummer 9 som gjordes lite annorlunda än jag gjort tidigare och även en jacko vid hinder nummer 14.
På det stora hela är jag nöjd, även om det är retligt när man inte får lyckas innan man avslutar.
Och kul med film, premiär för oss