MiniLi
Trådstartare
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!
Jag har inte hållt på med agility så länge men faktiskt aldrig hört någon som tänker som du ang farten. Men det är klart, gör man ett medvetet val så är det självklart helt ok. Jag tänkte mest att Gadriel valde att sänka farten för att få till kontaktfältet vilket inte riktigt är samma sak.
Fast ska man bara leka agility på skoj gör det väl inget om hunden tar det lugnt på balansen? Jag har sett flera otäcka olyckor och skador på agilityplan, så måste man inte pressa hunden så varför göra det liksom?
Jag tränar för tävling (i framtiden) med kelpien, men har medvetet valt att ha ett väldigt lugnt beteende på gungan, då jag inte elitsatsat och hellre har en hel hund.
Med detta vill jag inte ha sagt att de som satsar är oansvariga, men jag anser att man bör ställa riskerna mot vad man vill uppnå
Jag har inte hållt på med agility så länge men faktiskt aldrig hört någon som tänker som du ang farten. Men det är klart, gör man ett medvetet val så är det självklart helt ok. Jag tänkte mest att Gadriel valde att sänka farten för att få till kontaktfältet vilket inte riktigt är samma sak.