Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var något nytt för mig. Jag ska kolla filmen
Jag vet inte hur jag vill lära in slalom.
Vi har tränat mycket ingångar, och annat väldigt basic. Det stora bekymret är antagligen att jag tycker att just slalom är svårt.
Men åh - vad fina!
Homer ser ut som att han säger typ "Korv, korv korv!"
Och din kille ser ut som att han säger "Här, här, här!"
Ett perfekt team alltså
Min allra första tanke är: Är du säker på att han har fullgod syn? Vet flera hundar (och hästar) som haft problem med hopping/vägar, och senare har det visat sig att djuret är i princip blind på ena ögat och därmed tappat stor del av sitt synfält.
Hm, vilket spännande beteende
Hur belönar du?
Kastar du leksak?
Om jag hade haft samma hund eller samma problem, så hade jag nog gått tillbaks tränat basicövningar, typ så som hinder a, b, c, d står här (alternativ bytt ut två hinder till en lång tunnel):
Jag hade börjat med att bara ta fram ett eller två hinder och jobbat SJUKT mycket på min egen handling och att ha ett bra utgångstempo som inte är "skjuten ur en kanon", och sedan kastat leksak som belöning (och kastat den åt strategiskt håll). Det ÄR svårt att fortsätta springa i en rak linje när alla hinder står i en cirkel.
Rent spontant kände jag att uj, svår övning (nr 2)! Jag har inte börjat alls med sådana skarpa svängar än på Inez. Det är ju jättesvårt att säga något när man inte sett er, men jag skulle backa och köra mjuka, självklara linjer som för den skull inte bara är raka. Om du vill träna svängar så gör det på bara 1-2 hinder och belöna direkt efter det svåra.
Fortsätt med grundträning, jag skulle börja med att bara skicka på ett hinder från alla håll och kanter och sträva efter att HAN ska ta initiativ att springa fram till hindret. Lite "olydighetsträning" nästan, dvs inte "sitt-stanna-okej-hoppa". Kombinerat med "kom till handen"-träning och torrhandling. Inez är sjuuukt duktig på att springa runt träd/dylikt när jag skickar henne och jag märker att det har underlättat extremt mycket när jag just skickar henne på hinder nu.