Vi som tränar för Lydnadsettan!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

GRATTIS!!!!!!!:banana:

Extra underbart med en ras som inte är världens vanligaste på prispallen - känn dig stolt som visat att din ras minsann är så bra som en annan!

En fråga om förarbyte vid tävling. Om man har anmält sin hund med förare och vill byta efter det att anmälningstiden gått ut. Nån som vet om man får göra det?

Extra underbart med en ras som inte är världens vanligaste på prispallen - känn dig stolt som visat att din ras minsann är så bra som en annan!

:bow::bow:
Känns rätt skönt att räcka lång näsa åt alla schäfrar och råttor;)

Delvis knapp

Tack för alla grattis, nu satsar vi på LPt i början av juni och förhoppningsvis en start i tvåan under samma månad :D

Jag kanske också kommer vara med på den träningstävlingen, beror på hur mycket vi har kommit igång och hur hon känns.
Så du ska inte vara med imorgon? Funderar på att åka och titta :)

Ja precis, det syns ju rätt väl och hade jag bara gått fram då så hade jag kunnat undvika det... Lätt att vara efterklok men jag trodde egentligen att han skulle ligga kvar även om han var väldigt sugen. Han har varit sugen innan att springa efter en hund som sprang i full fart till husse men han låg ändå kvar, så jag trodde verkligen inte att han skulle springa fram till en hund som låg helt stilla! Men som sagt, lätt att vara efterklok:angel:

Förstår verkligen att du är glad! Det måste vara underbart med dom fina poängen, och ännu roligare när det är en lite "ovanlig" ras som vinner! :D

Hoppas att ni kan vara med! Hon mår bättre nu iaf?

Nej, jag är upptagen på annat håll imorgon tyvärr. Vi har tävlat idag dessutom (freestyle).

Simba, grattis!

kl

Har genomfört vår första träningstävling idag.

Målen var: Inte nolla linförighet och platsliggning :p (japp. höga ambitioner haha..) Få över 140 poäng, men helst över 160.

Resultat:
Platsliggning 8 (la sig långsamt, oro vid avslut) brukar ej hända annars så inget jag lägger vikt över.
Tandvisning 7 (tveksam, stökar) undrar hur många människor vi har "lånat" för att träna detta moment, hundratals ggr, haha. hon älskar ju alla, lite väl mkt!
Linförighet 7 (strulig halt, DK, sitter snett) blev lite fokuserad på agilityplanens aktiveter, därav DK och att hon kom av sig i ett par halter, men i övrigt jättefint.
Läggande under gång 10
Inkallande 9 (slarvig avslutning)
Ställande under gång 8,5 (steg) tips på att få henne att ställa sig snabbare? brukar gå lite bättre om jag låtsas att jag ska kasta en boll, o sen kastar den bakåt. men hon verkar inte koppla när jag sen tränar utan boll.
Apportering 7 (tuggar) också ett moment vi övar massa på , någon som har tips?
Hopp över hinder 9.5 (avslut)
Helhetsintryck 7 (håller i halsband) det var alltså mellan två moment. hade dock ingen aning om att det ej var tillåtet - att t ex ha hunden kopplad mellan moment

Totalpoäng: 163.5

Är såå nöjd att hon verkligen låg kvar platsen utan problem. Har tidigare inte haft något problem med platsen förutom nosande, men efter att en hund skällde och mopsade sig mot henne på en platsläggning (under träning) och "lockade" upp henne, så har hon blivit mer intresserad av kolla in övriga hundar på platsen.
Men trots full agilityträning 50 meter framför platsliggningen, med non stop skällande hundar och slagsmål??, så låg hon HELT stilla utan en antydan till att gå upp i hela tre minuter :) Och inget nosande överhuvudtaget!

Ställande under gång 8,5 (steg) tips på att få henne att ställa sig snabbare? brukar gå lite bättre om jag låtsas att jag ska kasta en boll, o sen kastar den bakåt. men hon verkar inte koppla när jag sen tränar utan boll.

Jag har börjat träna med extern belöning bakom oss, det fungerar jättebra! Önskar att jag hade kommit på det från början, då hade jag inte behövt traggla och göra det till ett tråkigt moment.

Hoppas att ni kan vara med! Hon mår bättre nu iaf?

Ja hon fick sista dosen Metacam i måndags och är fortfarande jättefräsch i rörelserna! Woho! :D;)

KL

Igår körde vi ett lite längre lydnadspass än vi gjort på några veckor. Mest fotgående. Hon är helt överenergisk och då får hon svårt att fokusera ordentligt, det gör också att hon snabbt blir trött i huvudet. Men jag är så nöjd med henne, mammas lilla lydnadsstjärna :love:

Aj då! Har inga tips men han ser väldigt fin ut. Bild? Han är väldigt lik min hund, vad har han för föräldrar? Pma om du vill :)
Ge inte upp dock! Det går bättre nästa gång :)

Senast ändrad:

*kl*

Ytterligare ett bra träningspass idag! Han känns så stabil och bra så jag tillåter mig att gå in och snygga till detaljer i momenten, jag som trodde jag ska va fullt upptagen med att befästa moment och prova hur jag bäst jobbar genom honom fram till tävlingen känner att vi är så klara så vi hinner finlira lite :)

Platsen dock sämre idag än på länge, får lägga krut där nu!!!

Men åh vad jag äääääälskar min hund och å vad roligt det är att träna med en sån här hund!!!!! <3 <3 <3

Vad kul :D

Min hund är inne i en period där träningen ligger lite lågt. Han är helt enkelt för ofokuserad just nu. Det enda han tänder till på är söket. Där är han klockren. Lydnaden är han lite uppe i det blå fortfarande, platsliggning går dock bra :) På söndag är det MH och Måndag är det dags för kursen igen. Lite nervöst inför MH:t men det går förhoppningsvis bra.

Så kul! Träningstävlingar är jättebra, ska se till att vara med på några jag också.

I förrgår åkte jag till klubben vi ska tävla på imorgon, dels för att vara säker på att hitta dit :o, dels för att vara med på deras öppna träning. Platsliggningen gick jättebra, Rover fick ligga i tre minuter och det var inga som helst problem. Linförigheten var däremot smått katastrofal, jag får vara glad om vi inte nollar den. Ska man hitta något positivt(och det ska man ju!) så hade vi ändå en positiv attityd och det blev bättre mot slutet ändå. Läggande, ställande och hopp fungerade som vanligt och apporten fungerade jättebra(förutom det vanliga lilla tugget) trots att jag lånade en annan än vår. Jag var till och med tvungen att hindra honom från att stjäla med sig den. :D

Vad bra att kunna vara med på annan klubbs platsläggande..Skulle jag också vilja göra, blir ju bara att man lägger hemma på klubben. Hur har du gjort då, ringt och frågat, eller bara "dykt upp" ?

kl

Tänkte bara säga ang att jag skrivit om problem med stora apporter att jag fick ett mail av sbk där de skrev att de är på g och tillverkar pyttesmå apporter i både trä och metall :banana:

Jag åkte bara dit, på vårt SBK distrikts hemsida står "Alla medlemmar i sbk hälsas hjärtligt välkomna att komma och träna sin hund på nedanstående träningstider under förutsättning att hänsyn och respekt visas mot medtränande och klubb." och tiderna för öppna träningar på de olika lokalklubbarna. :laugh: Sedan tog jag en kopp kaffe, pratade med lite folk och berättade vem jag var också.

Det är ju så jag tycker att det BORDE vara men finns det ingen info så kanske det är bäst att ringa. Om man ska träna ofta på en annan klubb så tycker jag nog däremot att man ska lösa (del)medlemskap där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka