R
Raderad medlem 19815
Jag börjar äntligen komma in i något som kan börja likna ett flyt i löpningen. Det börjar kännas enkelt igen, både med löpningen och återhämtningen efter passen. Jag har fått till ett par pass över 30 km och jag har också börjat lägga till lite fartpass. Idag sprang jag intervaller i stegrande fart, men med fallande distans: 2*2 km@TP, 2*1 km@TP-10 sek, 2*800 m@TP-20 sek, 400 m fri fart. TP (tröskelfarten) ligger för närvarande strax under 4:40 min/km. Det var 26 grader när jag gav mig av och trots det hade jag inga problem att hålla mig till planen (även om jag föll ihop i en våt fläck när klockan trudeluttade att passet var slut).
Jag var tvungen att googla tröskelfart och det verkar alltså vara när man springer precis under nivån då man får mjölksyra/farten man orkar hålla i en timme.
Din tröskelfart är ju jättebra då, hoppas du är nöjd med den! Ingen aning vad jag har. Det är så längesen jag tränade på allvar så jag blir på något löjligt sätt nervös att ta ut mig gör mycket, för att det ska vara jobbigt liksom. Jättetöntigt och jag hoppas det släpper.
Jag har börjat planera lite längre fram, mitt träningsprogram är slut om 4-5 veckor och jag vill ju fortsätta springa för att få en bättre och bättre tid på milen. Jag ska försöka hitta något program liknande det jag kör nu. Det verkar enormt krångligt att sätta ihop ett eget.