Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som springer!

KL

Har aldrig sprungit ett steg i hela mitt liv! Slutade rida för 8 år sedan och har sedan dess bara rört på mig ytterst sporadiskt. har inga problem med vikten men kondisen och styrkan är ju noll. I våras vid ett mycket svagt ögonblick fick jag höra att "jag absolut skulle vara med i Tjejmilen - bara som en kul grej" hur svårt kan det vara tänkte jag.... Fick börja panikträna i juli när jag insåg hur nära det var. Häromdagen orkade jag med 7km, nu är det bara dryga 3 veckor kvar så hur jag ska orka med en ökning på 1km i veckan vete tusan.
Men det blir säkert roligt i alla fall :D. Ganska kul faktiskt att springa när man känner att man orkar mer och mer för varje gång!

Kl

Hörrni runners, hur har ni det med blodvärdet?

Mitt låg så pass lågt att jag idag var tillbaka på vårdcentralen och lämnade mer blod för att se vad som fattas mig. Kikade sen runt på google och det är tydligen inte helt ovanligt att man har sämre blodvärde som löpare.

Jag käkar en massa järntabletter, innan dess var jag rätt trött och hängig så det kan absolut berott på dåliga järnvärden.

Har också precis börjat käka järntabletter, då jag blivit hängig och allmänt trött.
Inga tester tagna, men chansar på att det är järnet. Känns inte helt orimligt

Mitt hb är lite lågt, inte så att jag störs av det men tillräckligt för att inte få lämna blod. Började med blodgivning och löpning ungefär samtidigt och har ingen aning om hur blodvärdet såg ut innan, så jag vet inte om det hänger ihop eller om jag bara råkar ha det så ändå.

Jag är blodgivare och brukar ha utmärkta värden, men jag springer ju rätt lite jämfört med många andra. Löpning kan ju absolut påverka hb-värdena, men jag tror att man ska upp i betydligt högre veckodoser än mina blygsamma 15-25 km då.

Fick besök av en gammal klasskompis med träningsintresse, så vi sprang en trevlig runda i skogen tillsammans.
Igår blev det en tvåtimmarsrunda i låg fart.

Snart stafettdags! Har spionerat lite på min sträcka, den såg hyfsat lugn ut, någon rejäl backe i slutet tror jag.

Har aldrig tyckt om löpning, men eftersom jag har led besvär så måste jag träna för att må bra. Så för 2 år sedan började jag gå-springa bara korta sträckor och sprang lite mer för varje gång.
Några tjejer på jobbet övertalade mig att springa tjejmilen förra året och det blev en morot att öka sträckan jag sprang.
Innan tjejmilen hade jag som längst sprungit 7 km i ett sträck och hade som målsättning att klara av och springa lite längre under loppet.
Men man får så mycket extra energi av allt runt omkring folk, musik m.m.
Jag klarade av att springa hela vägen på en mycket bättre tid än jag trott.(63min).
Första gången jag klarade att springa en mil och jag var så stolt över mig själv.

Så iglatjarn du kommer fixa det och det är så roligt!!! Hoppas bara det blir bättre väder än förra året då det var rätt lerigt efter regnet i målområdet;).
Jag ska ju självklart vara med i år igen!

KL
Hängde med mannen till Kalmar i helgen, han gjorde sin första Ironman. Du store tid - vilken folkfest, vilken STÄMNING! Känslan vid mållinjen var helt obeskrivlig, musiken, jublet som pågick i timmar, deltagarna som sprang i mål, kröp i mål, stapplade.... Otroligt är bara förnamnet!

Jag vill också, jag SKA!! Det är otroligt svårt just nu att inte anmäla mig till nästa års IM, platserna går snabbt som bara den, men jag får vara realistisk. Jag har börjat nedräkningen till 2015! Bara cirka 727 dagar kvar .... att träna på! Nån mer som vill?

*kl*

*varning för ego-inlägg*

Tog mig för första gången nånsin runt en hel mil igår. :banana: Är så sjukt nöjd med mig själv, jag trodde aldrig att jag skulle orka springa så långt - eller så länge, för den delen. 64 minuter tog det. Heja mig! :banana:

*kl*

*varning för ego-inlägg*

Tog mig för första gången nånsin runt en hel mil igår. :banana: Är så sjukt nöjd med mig själv, jag trodde aldrig att jag skulle orka springa så långt - eller så länge, för den delen. 64 minuter tog det. Heja mig! :banana:

Bra ego-inlägg isåfall för det inspirerade! Då ska jag försöka mig på tio k imorgon, jag med! Tror dock inte det blir 64 min........ Snarare 74. Om alls...

Bra jobbat! Grattis och heja heja! :D

Kl
Imorgon ska jag ta nästa steg för att få fart på löpningen, jag ska till läkaren och få astmamedicin. Har inte använt det på flera år men behöver det ehentligen emellanåt. Hoppas att det ska göra susen, känns så tråkigt när de dåliga dagarna kommer och jag har skitont redan efter 5-10 min.

:banana:Ja, heja dig! Kul när man gör framsteg!

Igår blev det en femkilometersrunda med pigga ben och trevligt sällskap. Nu ska jag ha två dagars springförbud och hoppas att jag har eld i röven på lördag:nailbiting:

Jag måste säga att jag beundrar dem som genomför ironman. Lite för hög nivå för mig just nu i alla fall!;)
Jag satsar på tjurruset i oktober och hoppas jag överlever det!:D

Ingela s: heja heja vad kul att du lyckades! Visst är det en härlig känsla första gången? Man känner sig så stolt.

Men alla som överhuvud taget börjar träna ska vara stolta, även om det bara är 100m i början!

Tack för all pepp! :D

Jag har inte sprungit många steg i mitt liv förrän hästen blev skadad för två år sedan. Myglade mig runt löpningen i skolan också och sprang aldrig mer än 100 m. Så jag började försikigt för 2 år sedan och har försökt hålla igång oavsett årstider. Så blir man förkyld och får backa några steg igen, men nu kändes det verkligen jättebra. Den där känslan - "JAG KAN!" - kommer jag leva länge på. :D Det är ju roligt att springa!

kl

Jag måste våga pusha mig själv lite mer tror jag!
Jag ligger stadigt på mina 6 km på 30-35 minuter! Men vad är det värsta som kan hända? Att jag måste gå en bit liksom!
Får se om jag lägger på nån kilometer idag!:D

Överlevde stafetten med publik och nummerlappar och stekande sol! Var fruktansvärt nervös innan. Hann titta på när några andra lag växlade, och plötsligt var det dags! När jag väl kom iväg gick nervositeten över för då hade jag fullt upp med att övertyga mig själv om att fortsätta. Första 4 km var inte kul någonstans med värmen och en massa fartfantomer som blåste förbi mig. När det sedan blev skuggigt och fina stigar och folk som höll ungefär mitt tempo blev livet roligare! Då skötte motivationen sig själv.

Jag fick två helt motsägelsefulla råd innan. En sade att jag skulle se till att ha roligt, och en att jag absolut inte skulle det! Hann fundera en hel del på det efter vägen och kom fram till att jag inte har något intresse av löpning som ren tortyr. Så det blev till att ha roligt:D Kände mig glad att jag har tränat på så att jag kunde hoppa in på vilkensträckasomhelst och klara av det. För två år sedan hade jag besvarat den frågan med "är du dum på riktigt???"

Nu ser jag fram emot Lidingöloppets femtonkilometersklass om några veckor. Det kommer inte heller gå fort, men det kommer att bli roligt! Någon mer som ska dit?

Innan dess ska jag gå på några gruppträningspass där det vankas intervaller, och springa minst ett trevligt långpass med eller utan sällskap.

Det klart att man ska satsa på att ha roligt!:D Det kan ju vara tillräckligt jobbigt ändå!
Här går min uppladdning åt skogen!
Blev sparkad av en häst i tisdags rakt på låret och trodde benet gick av! Men det blev "bara" ett rejält blåmärke och ett lår i extra stort format! Kan knappt gå. Inte nog med det utan sen anfaller en hemsk förkylnings bacill som gör att huvudet värker, näsan och ögon rinner och halsen kliar.
Hoppas att allt hinner gå över tills det är dags för tjejmilen nästa lördag. Vill ju få aningen bättre tid än förra året men inser att det kanske inte blir så tyvärr.
Nåja det viktigaste är ju att vara med och ha roligt om jag så måste gå runt.

KL
Igår hände det som jag, nu, förstått inte är helt ovanligt bland löpare men läskigt ändå..... Jag tappade en tånagel! Och har jätteont.

Jag sprang en 11 k-runda häromdagen, I lånade skor men de var aningen stora och tog absolut inte i tårna framtill. Allt kändes bra, jag var lite öm i ett par av tånaglarna efteråt men tänkte inte mer på det. Så, igår, insåg jag att där fanns en blåsa under nageln (den intill stortån), jag drog lite i den och ut vällde var, blod och vätska! Konstigt, för jag hade inte alls speciellt ont.

Sen såg jag ju att hela nageln var helt lös, satt fast bara kring nagelbandet! Yuk!! :wtf::yuck: Efter lite pillande kände jag att den satt för hårt för att dra loss, om jag inte ska slita loss hela nagelbandet, så jag klippte bort i stort sett allt. Nagelbädden var inte sårig, men givetvis öm och känslig. Jag satte over ett löst plåster bara.

Idag är tån svullen och jätteöm och jag vet inte vad jag ska göra - inget alls? Springa på den är otänkbart just nu. Elände. Jag som verkligen kommit igång!!

Nån som upplevt liknande? Hur lång tid tar det innan man har en någorlunda normal tå igen, som går att springa med?

Suck.....

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka