Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som springer!

Det lät ont! Antar att det bara är att vänta ut det tills det känns så pass bra att du vill springa.

KL
Efter mycket funderande skaffade jag mig nya skor!
salomon-speedcross_3_deep_blue_bl_bk-2013-original.jpg

Har kastat lystna blickar på Salomon Speedcross ett tag, och nu hittade jag ett par till bra pris så då slog jag till. Jag hade några asfaltsskor från New Balance innan, sköna men tunga och osmidiga och dessutom började de bli rejält slut, märkte jag nu när jag sprang i mina smurfblåa nyförvärv:D Klart roligare på steniga skogsstigar med lättare skor och bra grepp!

Svullen och öm låter ju inget vidare. Men jag har bara satt en tejp om tån när jag har tappat tånaglar. Eller snarare, jag börjar tejpa redan när nageln är lös och låter det vara tejpat till nageln har trillat av.

Hoppar in i tråden : )

snart 25-årig nyfrälst löpare som börjat springa lopp..

Näst på tur är bland annat tjejmilen och lidingöloppet (15)

Dagens träning:
9.6 km joggingtur, 5:30 medeltempo

Jag hoppar också in i tråden :)

Jag började springa så sent som i maj i år - innan dess hade jag en kortare period (sisådär 2 månader) under 2010 som jag sprang regelbundet.

Jag har sprungit ett par lopp under sommaren (Sthlm Kvartsmarathon och Blodomloppet) för att ha träningsmål, och kvar är Lidingö Tjejlopp (som start på en Tjejklassiker). Eventuellt kör jag på med Hässelbyloppet också, har inte riktigt bestämt mig ännu :)

Är en sån som behöver mål för att motivera mig, därav loppen, men de måste samtidigt vara realistiska, blir det för jobbigt fysiskt så tappar jag lätt glädjen...

Det har i alla fall gått ganska snabbt framåt med tiderna (för att vara jag :) ) trots att jag varit noga med att inte träna för mycket då jag har ett knä som är halvkasst redan från start - Blodomloppet (10km) gick på 53 minuter vilket jag är supernöjd med! :up:

Senaste passet var igår - ett kombinationspass av lättare slätlöpning och intervaller i backe. 3km + 2x100m koordinationslopp + 8x150m backe + 3km, kul pass!

Svullen och öm låter ju inget vidare. Men jag har bara satt en tejp om tån när jag har tappat tånaglar. Eller snarare, jag börjar tejpa redan när nageln är lös och låter det vara tejpat till nageln har trillat av.

Det låter mer och mer som om tappade tånaglar hör till när man springer! :wtf:

Just nu känns tån i alla fall riktigt bra, det är till och med lite gulligt med den tunna lilla nageln som börjat växa ut - i min enfald har jag alltid tänkt att en nagel liksom växer nerifrån nagelbandet och framåt, men den växer ju fram över hela nagelbädden! Fascinerande!

Ikväll tror jag jag testspringer på den.... :sneaky:

Jogging, jogging, jogging, keep on jogging keep on joggingggggggg

Vilken tid på dygnet tar ni eran jogging eller gåtur och hur lång är den? Då menar jag den där turen när ni sätter på er dom där vita fula hörlurarna och sätter fast iphonen med karborreband på överarmen :meh:

Sv: Jogging, jogging, jogging, keep on jogging keep on joggingggggggg

Vilken tid på dygnet tar ni eran jogging eller gåtur och hur lång är den? Då menar jag den där turen när ni sätter på er dom där vita fula hörlurarna och sätter fast iphonen med karborreband på överarmen :meh:

Jag har varken hörlurar eller Iphone, utan en liten Garminklocka på vänster handled.

För mig gör det enorm skillnad om jag springer mitt på dan när det är plus 25 och sol, eller en sval kväll. Helst springer jag på kvällen, men eftersom min hund är av samma åsikt och helst är aktiv om kvällen, brukar han få förtur.

Jag har inte sprungit så länge, inte ens ett år, och jag började med 2 km, då jag var tvungen att stanna och vila 2 ggr under rundan! :o Sen har jag successivt ökat sträckorna, min längsta runda just nu är 11 km och en är härlig blandning av asfalt, skog, grusväg och lagom med backar. Jag tillåter INTE att jag går längre, då springer jag hellre långsamt om det blir tungt i långa backar t.ex.

Ett tag var jag lite besatt av tiderna, jag ville slå mitt gamla personbästa på varje sträcka varje gång jag sprang, men nu gör jag inte det längre. Jag springer hellre sakta och långt.

Hur gör du?

Senast ändrad:
Sv: Jogging, jogging, jogging, keep on jogging keep on joggingggggggg

Jag har varken hörlurar eller Iphone, utan en liten Garminklocka på vänster handled.

För mig gör det enorm skillnad om jag springer mitt på dan när det är plus 25 och sol, eller en sval kväll. Helst springer jag på kvällen, men eftersom min hund är av samma åsikt och helst är aktiv om kvällen, brukar han få förtur.

Jag har inte sprungit så länge, inte ens ett år, och jag började med 2 km, då jag var tvungen att stanna och vila 2 ggr under rundan! :o Sen har jag successivt ökat sträckorna, min längsta runda just nu är 11 km och en är härlig blandning av asfalt, skog, grusväg och lagom med backar. Jag tillåter INTE att jag går längre, då springer jag hellre långsamt om det blir tungt i långa backar t.ex.

Ett tag var jag lite besatt av tiderna, jag ville slå mitt gamla personbästa på varje sträcka varje gång jag sprang, men nu gör jag inte det längre. Jag springer hellre sakta och långt.

Hur gör du?
Jag cyklar :)

KL

Nån som upplevt liknande? Hur lång tid tar det innan man har en någorlunda normal tå igen, som går att springa med?

Suck.....

Japp, jag får alltid blånaglar när jag springer långt (över 10 km). Beroende på sträcka är det svagt lila till helblå till lösa till avramlade..

Jag klipper aldrig av mina lösa naglar för då kommer nageltrånget som ett brev på posten när den ska växa ut igen. Istället fäster jag dem med lecaplåster och klipper dem normalt efterhand dom växer. Jag har i efterhand lärt mig låta bli att rycka av den sista lilla biten..

Det blir bättre om jag klär in tårna i sporttejp eller små compeed när jag ska ut och långspringa, men glömmer det allt som oftast..

Oj! :wtf:

Jag drog/klippte loss min eftersom det var en massa var och äckel under och jag ville inte tejpa inne smörjan, var rädd för blodförgiftning och allt möjligt.

Nu sitter det kvar en smal kant av den gamla nageln i nagelbandet, det gick inte klippa bort allt. Undrar om den lossnar så småningom?

Vilken sport, va..... Där tappade tånaglar hör till vardagen! :arghh:

Välkommen till fotbollens underbara värld! Eller ja, löpningens då... sak samma tydligen. :D

Då kan jag trösta dig med att jag aldrig fått nageltrång trots att jag plockat bort nageln när den hängt på trekvart. Jag hade nog inte heller vågat tejpa in var och guck, usch!

ullo: Eller bergsvandringens! Har tappat naglar tre gånger i mitt liv: i samband med fotboll, löpning och nedförsvandring i Alperna. :D

Jag sprang tjejmilen idag :) Värmen gjorde det tufft för mig, men jag fick ändå till 70 minuter vilket är rekord på milen (som jag visserligen inte sprungit så många gånger men ändå ;)).

Jag sprang idag! Har väl sprungit/tränat 10 ggr som mest i sommar och som längst 6.5 km. Enda gången jag någonsin sprungit 10km tidigare var tjejmilen 2011. Det där med träning känns onödigt;) Var lite matt i värmen, men kom runt på 73 minuter så jag är supernöjd!

Kl, hoppar in i tråden. Springer mest längre lopp och det senaste var Swiss alpine 78km i Davos i slutet på Juli. Kan man annat än att älska alperna :-) Nu är det dags att se fram emot nya mål .. spännande!

Några här som sprungit tjejmilen idag? Jag skulle göra personbästa tänkte jag, men tangerade tidigare "rekord" typ.
Nej men jag sprang midnattsloppet i Malmö nu ikväll. Härligt lopp. Jag har inte sprungit milen på över ett år utan hållit mig till kortare distanser och sprang in på 55.11. Känns helt ok :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka